Ook ik ben gevallen voor de charmes van de Leon ! (sorry)
heb gisteren een Wit-metallic Leon 1.4 FR 140 besteld, met intro pakket (DUH !), 18" Perform LM en rijbaanassistentie pakket.
Voordat ik deze keuze had gemaakt heb ik in diverse auto's gereden: Auris Hybrid, V40, BMW1 (traag ding) en de nieuwe OIII. Die laatste viel me eigenlijk nog het meest tegen !
Op het eerste gezicht vind ik de OIII wel OK, niet mooi maar ook niet lelijk, en zeker niet spannend (zoals de Leon).
Het interieur was ook een afknapper: wel goed afgewerkt maar dodelijk saai, mijn huidige OII is spannender.
Het rijden viel misschien nog erger tegen dan de rest: wat is dat ding HARD zeg !
Ik voelde ELK richeltje en steentje bijna. Alsof de vering vastzat ofzo. Bovendien ontstond er op een bepaald wegdek een hele onaangename dreun in de cabine, echt en middenklasser ONwaardig.
De motor (ook een 1.4 140) was ook meer aanwezig dan in de Leon en trilde duidelijk meer door de auto.
Ik was, en ben nog steeds wel fan van Skoda maar de OIII is echt een misser.
Toch zal hij wel goed verkopen, vooral onder de leasers (ik niet), want zakelijk is hij wel interessant.
Wat mij aan de Leon zo aantrok is het mooie ontwerp (is persoonlijk), de rij-eigenschappen en de komplete auto voor het geld.
Hij is dan wel kleiner dan mijn huidige auto maar ik kan er toch alles mee.
Vooral opvallend verschil tussen de Leon en de OIII is hoe de auto over het wegdek "rolt", de Leon is daarin veel rustiger, ondanks het sportonderstel en de grote wielen.
Ik heb alleen nog niet 1 Leon in het wild gezien dus ik ben straks 1 van de weinige ?
gr,
Rob