Ha, grappig, kom dit topic net tegen.
Zelf rij ik onderhand een maandje in een Leon 1,2 TSI, geen idee wat voor uitvoering. Is ook lekker kitted out met navi, 17", regensensor, lichtsensor, mooie sfeerverlichting binnen, PDC en nog veel meer. Ik moet vanwege de absurde levertijden van de O3C nog een maand of 3 met deze wagen rondrijden.
Alleszins geen straf, al heb ik een aantal minpunten, als ik even kort mag bijdragen aan dit topic:
- Turbogat 1,2 TSI is echt niet leuk
- Versnellingsbak haakt, de hele aandrijflijn klappert geregeld van 1-2 of 2-3, hoe diep, ondiep, rustig of snel ik ook koppel, gas geef of wat dan ook
- Stuurbediening radio/telefoon kapt er geregeld mee (iPod) en dealer krabt achter oren
- Speakers kunnen mijn frequentiebereik niet aan. Rammeltjes, resonantie... en dat terwijl ik gewoon mijn iPod in het kastje heb gegooid, EQ staat stock...
- Zicht rondom is niet echt super. Ik moet geregeld moeilijk doen om ergens krap te parkeren... ook zat ik semi-vertrouwende op de PDC al eens met de demper op een stoep KGGRT
Verder prettige wegligging, stil, rustig, redelijk vlot. Fijne reisauto, heb er laatst ruim 4 uur mee gereden, geen centje pijn.
Krijg overigens inderdaad wel de typische commentaren. Je kent het wel. "Dat zijn van die auto's die goed links kunnen plakken" of "Auto's voor agressieve rijders"...