Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

jesse_s93

Forumguru
In de metadata van jouw vorige variant zie ik SE staan ipv SK. Dat betekent dat je een Seat versie had ipv de Skoda variant. Gelukkig voert hij die checks uit, anders was het niet goed gegaan. Inmiddels gelukt?

Kennyd

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Heb mij sinds kort(3 weken) een skoda octavia vrs 2.0L van 2021 gekocht met 41000km.
Nu heb ik sinds dat ik hem gekocht heb continu problemen met het infotainmentsysteem.
Deze blijft steeds rebooten, radio die uitvalt en soms alle veiligheidsystemen zoals lane assist, park assist,enz die in alarm gaan.
Het rebooten is echt soms 10 keer in 2 min en andere keren kan je 30min rijden zonder iets van problemen.
Als ik mijn wagen sluit schakelt hij soms de display terug aan en laat de radio ook spelen.
Had op verschillende forums gehoord dat dit kon verholpen worden met een update,
heb dit gisteren bij de garage gaan laten doen en deze zeiden dat hij verschillende updates kon doen en dat het warschijnlijk opgelost zal zijn.
Ik blij, rij weg uit de garage en na 10min heb ik terug juist hetzelfde of ervoor???
Zie hier in de titel op dit forum "Nieuwe software octavia 4 (reboot fix) versie 1969"
Deze versie 1969 hebben ze nu geinstalleerd en helpt dus niet.
Ik zie hier ook veel mensen praten over 1941, welke is dit dan?een oudere?
Heeft er iemand nog een idee wat ik kan doen of wat de oorzaak kan zijn?
Heb al verschillende auto's gehad maar dit heb ik nog nooit meegemaakt en zo kan ik hem ook niet meer verkopen voorlopig.

Bijlagen

• Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-23 om 20.46.53_e6ec11e0.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-23 om 20.46.53_e6ec11e0.jpg
    153,1 KB · Weergaven: 52

Michael1980.

Nieuw lid
Beste Kennyd, ik heb exact dezelfde problemen als jij nu hebt. Ook de softwareupdates gedaan maar mocht niet baten. Bij mij was het rebooten iig tijdelijk opgelost door de ANWB op vakantie in Frankrijk die alle foutmeldingen gewist heeft. Probleem wat wel nog steeds aanwezig is is dat het volume automatisch harder en of zachter gaat. Heel irritant. Afgelopen maandag naar de garage in Breda geweest en daar geven ze aan dat de SOS module niet goed lijkt te functioneren en dit verschillende rare storingen tot gevolg heeft. Over twee maanden hebben ze tijd om die te vervangen en kan ik je hopelijk snel vertellen of dit de oplossing is.

MY00

Senior Member
Afgelopen maandag naar de garage in Breda geweest en daar geven ze aan dat de SOS module niet goed lijkt te functioneren en dit verschillende rare storingen tot gevolg heeft. Over twee maanden hebben ze tijd om die te vervangen en kan ik je hopelijk snel vertellen of dit de oplossing is.
Het is dan toch wel een VAG dingetje. Ik rij nu zelf in een Formentor en daar worden ook best wel wat SOS modules vervangen.
Deze worden vervangen omdat er eens in de paar maanden de module wordt geactiveerd.

Kennyd

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Heb mij sinds kort(3 weken) een skoda octavia vrs 2.0L van 2021 gekocht met 41000km.
Nu heb ik sinds dat ik hem gekocht heb continu problemen met het infotainmentsysteem.
Deze blijft steeds rebooten, radio die uitvalt en soms alle veiligheidsystemen zoals lane assist, park assist,enz die in alarm gaan.
.......
Ze gaan nu de hoofdcomputer (f5) van het informatiesysteem vervangen. Ik hou jullie op de hoogte als dit de oplossing is.

Het rebooten is echt soms 10 keer in 2 min en andere keren kan je 30min rijden zonder iets van problemen.
Als ik mijn wagen sluit schakelt hij soms de display terug aan en laat de radio ook spelen.
Had op verschillende forums gehoord dat dit kon verholpen worden met een update,
heb dit gisteren bij de garage gaan laten doen en deze zeiden dat hij verschillende updates kon doen en dat het warschijnlijk opgelost zal zijn.
Ik blij, rij weg uit de garage en na 10min heb ik terug juist hetzelfde of ervoor???
Zie hier in de titel op dit forum "Nieuwe software octavia 4 (reboot fix) versie 1969"
Deze versie 1969 hebben ze nu geinstalleerd en helpt dus niet.
Kennyd,
Ik heb ook dezelfde problemen zoals jij hier beschrijft. Ik heb een Skoda Octavia uit 2021 en heb ook versie 1969 geïnstalleerd. Ik ben benieuwd of het vervangen van de hoofdcomputer (f5) de oplossing is. Ik hoop het!

Kennyd

Nieuw lid
Ze gaan nu de hoofdcomputer (f5) van het informatiesysteem vervangen. Ik hou jullie op de hoogte als dit de oplossing is.
Ja, heb de dealer vandaag gehoord, ze hadden de f5 module vervangen door een nieuwe maar blijkt dat het probleem nog steeds niet verholpen is. Nu is er een nieuwe display besteld en gaan ze proberen of dit het probleem verhelpt. Ik hou jullie op de hoogte.

Michael1980.

Nieuw lid
Oh balen zeg hopen dat het daarmee wel opgelost is. Bij welke garage ben jij klant? Ik moet nog steeds wachten tot de SOS module binnen is. Van de week stond de buurvrouw aan de deur. Bleek dat de auto de radio aan te hebben gezet met volume op maximale stand.

Kennyd

Nieuw lid
Idd echt balen en frustrerend, heb de auto nog maar net aangekocht en hij heeft al meer bij de dealer gestaan dan dat ik er mee gereden heb ‍♂️ en het geraakt maar niet opgelost.

Bijlagen

• IMG_5393.png
    IMG_5393.png
    1,5 MB · Weergaven: 20
Dit is echt balen. Ik hoop dat met het plaatsen van een nieuw display het probleem wel wordt opgelost. Ik hoop voor je dat dit snel gebeurd en dat dit ook echt de oplossing is.

Bovenaan Onderaan