Ik zit zo eens een beetje mee te lezen hier omdat ik me irriteer dat mijn in sept 2022 geleverde auto (eerste levering mei 2021) nog op 1803 staat. De navigatie start helaas niet meer op, maar de dealer wil er alleen naar kijken als ik het eerste uur betaal, behalve als ze dan oordelen dat het onder de garantie valt. Mocht dat niet zo zijn, dan 'kijken' ze er dus naar voor 175 euro. Voor dat geld navigeer ik wel met mijn telefoon.
Verder heb ik met 1803 nog meerdere bugs (instelling 'klokken' informatie wordt niet onthouden bij gebruiker wissel, initiële stand blower wordt niet onthouden op auto, audio loopt vast via Carplay indien telefoon even uit auto was, herstelt na uit/aan zetten en sporadisch een reboot).
Dealer doet een beetje halfslap als het gaat over discussie of ze nieuwste versie hadden moeten installeren, zeker nu dat 1,5 jaar geleden was en ik ervan uit ben gegaan (onterecht blijkbaar) dat ze gewoon hun belofte nakomen en de nieuwste versie installeren.
Maar als ik het zo lees valt het bij mij allemaal nog wel mee en is het hooguit wat traag en werkt de navigatie niet maar dat heb ik dan ook niet zo nodig.
Mijn vragen:
1) zit er een risico verbonden aan zelf updaten?
2) meer voor mezelf misschien, maar benieuwd naar jullie mening: is het wel de moeite waard om te updaten?
EDIT1: dit bericht overlapt deels met een bericht in een andere thread
EDIT2: ik heb daar al twee reacties, waarvoor dank