Hallo allemaal,
Even voorstellen:
Ik heb onlangs een Skoda Octavia hatchback uit 2020 tweedehands gekocht. De auto bevalt tot nu toe prima en ik heb gelukkig (nog) geen last van storingen. De hatchback vervangt een O2 uit 2009. Er wordt dus flink op vooruit gegaan!
Ik heb de Skoda dealer gevraagd om voor de aflevering de software up te daten naar de nieuwste versie (1941 dus). Dit staat ook op papier. Nadat ik de auto had ontvangen zag ik thuis dat bij systeeminstellingen versie 1810 staat. Dus geen 1941.
Ik heb de dealer hiernaar gevraagd en kreeg als antwoord dat het klopt dat er een oudere versie opstaat dan de allernieuwste, want dit word geleidelijk per chassisnummer uitgebracht... Dit lijk mij wat raar, want versie 1810 is volgens mij uit 2021. Daarnaast wordt er gesteld dat in de werkplaats de meest recente versie erop is gezet, dat het niet mogelijk is om een specifieke update (1941 dus) op de auto te zetten als er geen nieuwe in het systeem wordt aangegeven.
Is iets wat daadwerkelijk zo is? Ik wil natuurlijk niet een auto verpesten die nu storingsvrij is, maar ik wil natuurlijk wel voorkomen dat er in de toekomst storingen komen omdat mijn softwareversie verouderd is.