Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

Antera

Donateur
Zit er toevallig canton in? Zo ja de versterker eens los maken en kijken of hij dan nog spontaan wil rebooten. Anders word het een lastig zoekplaatje. Hebben ze er ook een model met de nieuwe hardware geplaatst of alleen eenzelfde en die geupdate?

Kennyd

Nieuw lid
Display gaat je probleem niet oplossen helaas.

Staat er wel de laatste software versie op?
Ja de laatste software was het eerste dat ik gedaan heb. Tja heb de f5 module ook laten vervangen dit werkte ook niet, dus de volgende stap is de display. Heb je een ander idee wat ik dan kan doen?

ze noemen bij de dealer elke module of computermodule of computersysteem of sensorcomputer een regelapparaat. ofwel: ze noemen alles een regelapparaat. en dat is dan doorgaans erg bijzonder als het stuk is. aldus de dealer. ze maken het ook altijd meteen erg duur...

Maar infotainment heeft inderdaad afkorting 5F. Dus 5F module is infotainmentsysteem, infotainmentcomputer, infotainmentregelapparaat. Dat.

;)

Laatst bewerkt:

Kennyd

Nieuw lid
*knip*
Zie hier in de titel op dit forum "Nieuwe software octavia 4 (reboot fix) versie 1969"
Deze versie 1969 hebben ze nu geinstalleerd en helpt dus niet.
*knip*
Ok ik heb een update,

- laatste nieuwe update naar 1969: niet ok
- f5 unit infotainmentsysteem laten vervangen + laatste update 1969 : niet ok
- display laten vervangen + laatste update 1969: voorlopig geen rebootst meer.

Heb nu ondertussen 5 ritten gemaakt en alles samen tussen de 300 a 400km gereden op 3 dageb en voorlopig heb ik geen reboots meer.
Laten we nu hopen dat het zo blijft.

Ik zal nog eens posten of het binnen een maand nog zo is.

Hopelijk zijn er hier nog mensen mee geholpen want dit is verschrikkelijk frustrerend.

Laatst bewerkt door een moderator:

Kennyd

Nieuw lid
Blijkbaar zat er een fout in de display zelf en niet de software, er was ook een tikkend geluid elke keer deze heropstarte.

Laatst bewerkt door een moderator:

Chrisjemol

Forumguru
Bij mij tikte hij ook door de speakers, een geluid dat alles in 1x afging.
Was het dat of een tikkend geluid uit de unit?

Sospiri

Nieuw lid
Bij ons ook het vervelende herstarten (rebooten) steeds.Auto gekocht afgelopen maart.2 keer terug geweest naar de garage voor updates.Dat zou het probleem oplossen.Maar ik was nog niet thuis en het rebooten begon weer opnieuw.Begin juli hebben ze toen het display vervangen, en tot nu geen problemen meer gehad.Het lijkt mij dat het probleem zit in het touchscreen.Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Rhodez

Lid
Ondanks dat ik al bijna een jaar op 1941 zit, heb ik toch ook nog regelmatig wat software-issuetjes. Dit zijn:
- Skoda navigatie stopt vanzelf, waarna je hem handmatig opnieuw aan moet zetten
- Front assist geeft af en toe alarm aan dat er een aanrijding dreigt inclusief rood alarm, terwijl er niemand voor mij rijdt
- Front assist geeft af en toe aan dat ik op moet letten dat er niemand voor mij zit (vaak bij hetzelfde stoplicht als ik helemaal vooraan sta)
- In vakantie gehad dat volume ineens niets meer deed na Apple Carplay gebruik. Ook radio gaf geen geluid meer. Auto heb ik helemaal terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen (waarbij hij overigens aangaf dat dat mislukt was, maar geluid deed het verder wel weer).
- Lane assist geeft met name bij wegwerkzaamheden of bij smalle rijstroken foutief aan dat ik in het midden van de rijstrook moet rijden met alle geluiden van dien

Het probleem van rebooten heb ik overigens niet met 1941.

Zijn deze issues met een update naar 1969 op te lossen? En kun je zelf de OTA update hiervoor aanzwengelen? Zo niet, dan ga ik maar eens contact opnemen met de dealer denk ik.

Teunn

Lid
Of het helpt voor je problemen durf ik niet te zeggen, maar ik heb de update ook gedaan en verkregen via @Rainesh of bij @Antera. Zij kunnen je de bestanden sturen en vervolgens kun je zelf met behulp van een usb-c stick de update thuis uitvoeren.

Laatst bewerkt:

Michael1980.

Nieuw lid
Ik ben nog steeds aan het wachten op een nieuwe SOS module. Zou pas september zijn dat die geleverd word. In de tussentijd de auto nog een keer na laten kijken met de vraag of het touchscreen toch ook vervangen kan worden. Volgende de garage zou de Sos module de oplossing zijn. Ik ben benieuwd. Vooralsnog moet ik de zekering van het touchscreen elke keer eruit halen om s morgens geen lege accu te hebben. Het infotainment blijft zichzelf aan zetten.
Ik houd jullie op de hoogte.

Bovenaan Onderaan