Nieuwe update MIB Amundsen staat klaar

Joske

Forumguru
Zou wel eens aan iOS kunnen liggen, heeft nog al eens iemand hier gehad. Heeft te maken met verborgen bestanden die mee geplaatst worden door iOS en daar kan de navi niet zo goed mee om ;)

Migliore

Senior Member
Hoe werkt dit?
Heb uiteraard een nav kaartje van skoda.
Deze dan in mijn laptop pluggen en daar de update overheen schrijven??

Mick

Actief lid
Zou wel eens aan iOS kunnen liggen, heeft nog al eens iemand hier gehad. Heeft te maken met verborgen bestanden die mee geplaatst worden door iOS en daar kan de navi niet zo goed mee om ;)

Inderdaad. Met Windows wel ok. IOS dus toch niet.

Mick

Actief lid
Hoe werkt dit?
Heb uiteraard een nav kaartje van skoda.
Deze dan in mijn laptop pluggen en daar de update overheen schrijven??

Als je op de link klikt en de VIN nummer intoetst, kom je op de download site. Daar staat wat en hoe jen het moet doen.
Je kan daar ook de update guide downloaden. Ik zou wel eerst een backup maken van je huidige SD kaart, en dan de kaart formateren.
Succes

Migliore

Senior Member
Als je op de link klikt en de VIN nummer intoetst, kom je op de download site. Daar staat wat en hoe jen het moet doen.
Je kan daar ook de update guide downloaden. Ik zou wel eerst een backup maken van je huidige SD kaart, en dan de kaart formateren.
Succes

Tnx!!

frankbl51

Senior Member
Update via Mac OSX gelukt. Voor de zekerheid die "verborgen" bestanden gewist, al zag ik toch gewoon straatnamen.
SD kaart in OSX eerst wissen met de optie FAT32, anders te weinig ruimte. Dat komt wellicht omdat OSX niets wil weten van FAT32 (= Windows, maar toch ook Linux). En inderdaad, even een backup van de oude kaart maken!

JXX

Senior Member
Dag.

Update zonet uitgevoerd en lijkt gelukt te zijn.
Heb zelfs enkele landen, waar ik normaal nooit zal komen zoals bvb Rusland, eruit gezwierd.
Misschien een domme vraag; Zou het systeem hierdoor sneller werken of niet?

Bij OSX moet je idd goed opletten bij het wissen van de SD-kaart; bij mij kan ik niet kiezen voor FAT32, alleen ex-FAT of MS-Dos (FAT); als je de eerste kiest accepteert de Skoda de kaart niet; bij methode MS-DOS (FAT) wel. Ik had trouwens daarna ook geen straatnamen en moest idd de verborgen bestanden wissen. Daarna was de update helemaal goed.

Bevat deze update trouwens alleen maar nieuwe wegen/kaarten/POI's of wordt hier ook andere software ge-upgrade?

Laatst bewerkt:

JXX

Senior Member
Wat de map precies doet weet ik ook niet maar ze staat er wel degelijk tussen;

upload_2015-11-12_10-28-56.png

Heb even gekeken, staat er bij mij ook...een paar van die bestandjes geopend in een tekstverwerker; het lijken vertalingen voor plaatsnamen/provincies te zijn....bv Gelderland in verschillende talen gespeld. Dit zal te maken hebben dat de navigatie afhankelijk van de ingestelde taal wellicht plaatsnamen anders noemt.....Denk maar aan Luik / Liège / Lüttich....

oosie

Nieuw lid
Ik heb de update gedownload maar zodra ik deze wil uitpakken, krijg ik in beeld "fout in controle getal" bestand is ongeldig. Ik pak het bestand uit via WINRAR. Heeft iemand anders hier ook problemen mee?

Bovenaan Onderaan