Nieuwe update MIB Amundsen staat klaar

edero

Forumguru
Mijn Rapid SB heb ik sinds vorige week (was voorraadauto, produktiemaand weet ik niet) ook met Amundsen en mijn versie staat ook op ECE 2015/2016, op de doos van de navigatie welke erbij geleverd werd stond CW 22/2015 (Mei/Juni) dus of de dealer hem geupdate heeft weet ik niet, en dus ook niet of het de meest recente versie is.

hemi24

Forumguru
Volgens mij zou er staan ECE 2016 als je de laatste versie van de navigatiesoftware geïnstalleerd was geweest...
(0521 als ik het juist heb)

edero

Forumguru
Dankje hemi24, heb de update wel gedownload via mijn VIN dus ga hem er van het weekend eens opzetten.
Trouwens wel een 'big' update, 14 Gig ! Oh wacht, ik check net de download en deze zegt inderdaad 0521 !

Thx.
Fraaie zaak overigens dat twee dealers beweren dat de meest recente kaarten erop zouden staan.

Ik vermoedde namelijk al dat die er dus niet opstonden. Vandaar de vraag op het forum.

edero

Forumguru
Mijn dealer heeft het helemaal niet over de kaarten gehad, alleen de navigatie uitgelegd :thumbsup:.
Overigens is Mei/Juni nog vrij recent, er zijn automerken welke met veel ouder materiaal de deur uitgaan, en wil je een update dan is het Kassa :tongue:

hemi24

Forumguru
Mijn dealer heeft het helemaal niet over de kaarten gehad, alleen de navigatie uitgelegd :thumbsup:.
Overigens is Mei/Juni nog vrij recent, er zijn automerken welke met veel ouder materiaal de deur uitgaan, en wil je een update dan is het Kassa :tongue:

Nou ja, "nieuw"; de mapdata is van Q1/2015...

Zelf ook maar ece 2016 op de sd kaart gezet.
Werkt als een zonnetje.
Wel een beetje sneu dat de SD kaart nog maar 100 mb vrije ruimte heeft. Als de volgende update weer wat groter is, past deze niet meer op de sd kaart.

edero

Forumguru
Bij mij was het laatste deel van de ZIP file "Q1.15" Is bij de filenaam van de laatste update van de mapdata voor de Columbus ook het geval zag ik elders hier...

Voor wat betreft de poi's zowiezo inderdaad weinig 2016 :nono: !
Hier zat ooit een C1000 maar is begin dit jaar verhuisd en veranderd in een AH, maar de oude C1000 incl. het verkeerde adres staat nog steeds bij de poi's !
Mijn plaknavi (iGo, met maps 03-2015) vermeld wel keurig de AH met het juiste adres.
Nu nog een methode vinden om deze poi's te importeren in de Amundsen :pieker: Flitspalen met melding staan er inmiddels ook al in.

vanturenhout

Senior Member
Nou....kaartje uit de autp gehaald en eerst geprobeerd te backuppen...Dat zou 1,5 dag (!) gaan duren. Steeds kreeg ik een melding dat een bestand niet gekopieerd kon worden. Als ik het nog eens probeerde ging het goed, maar nu is hij gestopt. Als ik nu het kaartje in een andere computer stop om het te lezen dan krijg ik een melding dat het kaartje gerepareerd moet worden. Dat gebeurt nu, maar ik zie niets gebeuren.. Op verschillende compuyters( Windows) met verschillende kaartlezers geprobeerd. Toen ik het kaartje nog kon bekijken zag ik allerlei vreemde asci tekens in bestandsnamen staan... Ik vrees dat ik maandag langs de dealer mag..

Hargeu

Nieuw lid
Gisteren de update uitgevoerd op mijn nieuwe Rapid Spaceback met Amundsen systeem (september). Inderdaad is de update zo groot dat een volgende update er niet op zal gaan passen en we kosten moeten gaan maken. Een nieuw origineel kaartje. Skoda adviseert overal een 32GB kaart en doet in nieuwe Amundsen systemen een 16GB kaartje, de ware grootte van de huidige software. (3 euro goedkoper dan een 32 GB kaartje) De grootte van de huidige navigatiesoftware. Jammer van Skoda.

Laatst bewerkt:

Skoda-MAN

Forumguru
de update zo groot dat een volgende update er niet op zal gaan passen en we kosten moeten gaan maken. Een nieuw origineel kaartje. Skoda adviseert overal een 32GB kaart en doet in nieuwe Amundsen systemen 16GB. De grootte van de huidige navigatiesoftware. Jammer van Skoda.
Waarom er nu al vanuit gaan dat het geld gaat kosten, heb je daar al informatie over?
Als er 3 jaar gratis updates gegarandeerd worden dan zal er ook onder die garantie een eventuele grotere sd-kaart bij horen.
Het kan ook zijn (meest waarschijnlijke) dat onnodige bestanden verwijderd worden, ik bedoel de bestanden van VW, Audi of Seat.
We gaan dus niet piepen voor we geslagen worden.

Bovenaan Onderaan