Tja, de proefrit... Ik heb me bijna een etmaal V70-bezitter mogen wanen. Volgens mijn vrouw was ik als een kind dat z'n eerste Dinky Toy krijgt
. Al toen de 850 op de markt kwam, wou ik hem hebben (was toen iets van 14 of zo), dus ja, als je jongensdroom dan even voor de deur staat...
Maar goed, dromen en werkelijkheid hoeven natuurlijk niet altijd te stroken. Maar in dit geval was de werkelijkheid nog mooier dan de droom
. Het rijdt zalig.
Ik hier op dit forum al eens eerder betoogd dat Volvo auto's bouwt die vooral goed en comfortabel zijn en stiekem best wel erg hard gaan. Nou, in dat licht bezien is een V70 de überVolvo. Zeker met een D4 en een Geartronic. Man, wat een auto.... Zo veel koppel en vermogen, je merkt niet dat je zo schofterig snel zo hard gaat. En dat in werkelijk alle rust.
En ook de afwerking staat op een veel hoger plan dan de Superb. Dat merk en voel je aan alles. Het is geen sportieve auto, maar dat zoek ik ook niet. Ik wil gewoon snel en comfortabel van A naar B. En dat doet zo'n V70 meer dan uitstekend.
Tuurlijk, met de achterbank levert wel in qua ruimte (maar dat is met alles wat geen Superb is) maar is zeker niet behelpen. te meer omdat je er wel beter op zit. En ook de achterbak is iets kleiner in liters maar door de kaarsrechte achterkant wel veel beter bruikbaar. En o ja, dat afdekzeiltje in de kofferbak doet wel een beetje knullig aan. Maar dat waren zo wel een beetje de minpunten. Plus dan nog dat ik de adaptieve cruisecontrol prut vind. Je gaat pas weer versnellen als de de weg vrij is. Vaart maken en dan links invoegen tussen de andere auto's lukt dan niet. (ligt overigens niet aan Volvo maar aan het principe). Komt er dus niet op.
Twijfelpunt is nog of ik de Dynamicline neem of niet. Die zou ik dan met name voor de verlaging nemen. De wagen waar ik mee gereden heb, was niet verlaagd en eerlijk gezegd miste ik dat niet. Dus dan zou het alleen om de looks gaan maar die vind ik zo ook prima.
Kortom, mijn emotie zegt kopen (maar daar was ik al bang voor) alleen die centen
. op zich is de auto imho het geldt waard, maar het scheelt alles bij elkaar toch zo'n € 200/maand met een dikke Passat en dat zijn toch een hoop centjes
. Dus daar ga ik zo snel mogelijk mee rijden en dan de knoop maar eens door hakken
.