Een 911 turbo is inderdaad vies snel, mijn ibiza is behoorlijk rap, maar de 911 turbo (zowel de 996 als de 997) is absoluut sneller en kan met zijn 4wd het vermogen ook nog eens goed kwijt.
Een 997 4s kan ik goed hebben met zijn 380pk, die is duidelijk minder snel.
Driving fun deed dat overigens nog wel eens, met een groep duitsland in en dan op een rustige autobahn de auto's onderling meten. Gezien dat allemaal serieuze lui zijn is dat (relatief) veilig mogelijk daar.
Driving fun deed dat overigens nog wel eens, met een groep duitsland in en dan op een rustige autobahn de auto's onderling meten. Gezien dat allemaal serieuze lui zijn is dat (relatief) veilig mogelijk daar.
Dat is dus niet zo.. Hoewel het gebruikelijk is om te communiceren hoeveel vermogen een motor levert.. is het eigenlijk niet vermogen, maar koppel wat een motor levert. Om het simpel uit te leggen.. Koppel staat voor de kracht. PK staat voor het vermogen. P (vermogen) = koppel X toerental X 2 X pi
Koppel is het draaimoment dat op de krukas wordt gezet door de drijfstang. Om het snelst te versnellen moet je ook niet voor niks het hoogste koppel op zoeken. PK's heb je vooral nodig voor een hoge topsnelheid.. Koppel heb je nodig voor acceleratie.)
Ik ben wel snelle auto's gewent, heb heel veel snelle auto's gehad en gereden. Een lichte auto met veel koppel is gewoon koning van de tussensprint.
Een echte sportauto zal het vanuit stilstand en op circuit altijd winnen. Boven de 200 km/h zal zo'n diesel ook nooit meer zo hard lopen,
Maar met zo'n lichte auto met veel koppel kan je echt hele dikke sportauto's er uit rijden. Dit kan wel een eindeloze discussie worden.. veel mensen zullen bovenstaande niet kunnen en willen geloven.. Uit eigen ervaring weet ik dat het wel klopt..
Ik was wel even benieuwd of je nog achter dit verhaal staat Cuprani? Met name na het filmpje van Chris en de verhalen van de anderen hier. Race eend bijvoorbeeld heb ik zelf hoog zitten wat betreft kennis op dit vlak.
Wat ik daarvoor schets, over het vergelijk over NM per KG, moet ik inderdaad toegeven en op terugkomen, dat dat niet helemaal klopt. Dat ligt iets genuanceerder omdat er veel meer mee speelt om tot acceleratie te komen als enkel het gewicht en koppel.. Het aantal PK/KG is btw net zo goed geen goed vergelijk om te bepalen wie sneller is...
Nu moet ik dan toch gaan opletten als ik naast een Fabia Combi staat bij een willekeurig stoplicht in Spijkenisse
Ik zie op de foto's dat je wel redelijk veilig parkeert in Spijkenisse lol
Misschien als ze is wat zouden doen wel...
..zegt niks joh. Tijdje terug hadden ze ingebroken in 3 auto's naast elkaar.
Niet om de auto mee te nemen, maar gewoon om leeg te halen.
Hebben ze dus echt op hun gemakkie gedaan, anders doe je geen 3 auto's naast elkaar.