Het was het wachten meer dan waard.. =)
251 PK en 481 NM
Het is een GT2260v setup zoals ik ook op de Lupo en vorige Ibiza had.
Uitgevoerd bij VVT.
Het koppel is nu begrenst op 480 NM, omdat ik geen piek koppel wilde hebben. Dan had hij sneller aangevoeld, maar is ook een flinke belasting voor de aandrijflijn.
Hij komt nu heel geleidelijk in wat hem lekker comfortabel houdt. Als ik plots op het gas moet komt hij toch super snel op. Je merkt niks van een turbogat.
Wat Johan nu gedaan heeft is
- Koppakking met versterkte kopbouten
- Ditributieriem - spanner - waterpomp
- SRE Koppeling met versterkte drukgroep (vast vliegwiel had ik al)
- Turbo: Aangepaste Garret GT2260v
- FMIC en aangepaste luchtfilterbak met 80MM LMM (wel weggeprogrammeerd)
- Complete uitlaat
- Nieuwe nokkenas (standaard)
- Nieuwe verbeterde klepstoters.
- PD 783 Race en natuurlijk op maat afgesteld.
Zelf had ik mijn EGR al weg gehaald. Internals zijn nog standaard.
Nog even wat plaatjes geschoten van de FMIC
Gister met Torque op mn telefoon ook de inlaaat temperatuur bekeken.
Met warme motor blijft de inlaat temperatuur meestal op de 25°C staan. Met doortrekken tot 5000 toeren loopt hij op tot 35°C max. Erg netjes dus.
Moet alleen nog even een dicht rooster zoeken voor de linker kant.
Ja ik weet het, het is erg vies onder de kap... maar gelukkig ziet het er, op de zekering van de audio na, nog wel nog volledig origineel uit.