Nokia CK-7W inbouw in O2?

Dutch4x4

Senior Member
LOL!

Nou, meneer de professional, kom maar op met de oplossing dan... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Kan het iets te maken hebben met Object Push. Volgens mij moet je dat op de carkit inschakelen alvorens te gaan synchroniseren met contacten.

Overigens.. koop gewoon een nieuwer type Nokia. Ik heb de 6021, doodeenvoudig toestel maar hij synchroniseert elke keer als de carkit wordt ingeschakeld automatisch alle oproepen, contacten, etc.

En Dutch: nu kan je de voicedial ook opnieuw gaan instellen :LOL:
 

Dutch4x4

Senior Member
Nieuwer type? Dit ding is nog geen jaar oud en was destijds helemaal da bomb...

Parrot moet juist een beetje bijblijven. /forum/images/graemlins/grin.gif

En ja, inderdaad: voicedial moet ik ook weer allemaal opnieuw inkletsen...

Zal 't eens proberen met dat object push.
 

Dutch4x4

Senior Member
Gelukt! Niet dankzij object push (dat stond gewoon op automatisch), maar door juist eerst de verbinding te verbreken en dan een contact te verzenden.

Trouwens, ik zie op de Parrot-site dat je voor de 9300 een extra Nokia-applicatie voor Contact Download kunt installeren, zodat de complete synchronisatie alsnog plaatsvindt. Eigenlijk bedoeld voor de 810-carkit van Nokia, maar voor de Parrot werkt hij ook - hoewel je wel enige foutmeldingen achteraf krijgt...

Eens kijken hoe dat werkt. Alles op eigen risico uiteraard weer. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Ik blijf hier gewoon nog even lekker doormopperen... /forum/images/graemlins/grin.gif

Want sinds ik de accu van de Nokia er een paar keer uit heb gehad, is z'n gebruiksduur gekelderd van vier dagen naar minder een dag. Sinds zaterdagochtend al drie keer moeten opladen. /forum/images/graemlins/frown.gif

Bekend fenomeen of maken die Finnen gewoon rommel?
 
Is het niet omdat je Bluetooth continue hebt staan joelen?
Minder dan een dag is drama. Dan heb je gewoon alsnog een houder met lader nodig in de auto.

Maak anders de contactpunten iig even schoon.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Voor iemand die een ouderwetse CARK91 gewend is, ben ik nog niet overtuigd van de voordelen (zo die er al zijn) van een Bluetooth-carkit.

[/ QUOTE ]

Ik heb een CARK91 en die voldoet prima. Bij een nieuwe telefoon hoeft de carkit niet uitgebouwd te worden. Nokia biedt een kabel en houder aan die op de CARK91 past. Probleem is wel dat dat bijna net zoveel kost als een CK-7W.

Aan bluetooth heb ik niks. In de auto wordt de telefoon altijd opgeladen. BT kan dat niet /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: CombiDemarrage</font><hr />

Is het niet omdat je Bluetooth continue hebt staan joelen?
Minder dan een dag is drama. Dan heb je gewoon alsnog een houder met lader nodig in de auto.


[/ QUOTE ]

Nee, aan Bluetooth zelf kan 't niet liggen. Voor de vastloper van vrijdag was de gebruiksduur zelfs met Bluetooth voortdurend aan nog steeds drie dagen (i.p.v. vier). Ook dat viel me weer 100 procent mee.

Maar nu dus ruim een werkdag. Vanochtend opgeladen meegenomen, nu alweer bijna leeg. Inderdaad, een drama. Maar een houder gaat dus niet (meer), want op die plek heb ik de iPod-cradle al zitten.

Vandaag trouwens wéér een vastloper gehad, maar nu rebootte hij uit zichzelf maar. Het lijkt wel of die BT-stack niet stabiel is.

Tijd om de Nokia-site op te duiken voor een OS-update, dacht ik zo. Zo die er is natuurlijk... /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: duiker</font><hr />

Nokia biedt een kabel en houder aan die op de CARK91 past.

[/ QUOTE ]

Maar behalve voor de 9300. De support van Nokia voor dit toestel is echt ruk, zo ontdek ik nu.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: duiker</font><hr />

Aan bluetooth heb ik niks. In de auto wordt de telefoon altijd opgeladen. BT kan dat niet /forum/images/graemlins/cool.gif

[/ QUOTE ]

Dit klopt wel, maar toch ook niet.

Ik heb de Parrot CK3300. Vandaag heb ik een nokia houder aangeschaft omdat ik de telefoon in het zicht wil hebben. Deze kan ik gewoon inbouwen en op stroom aansluiten zodat de telefoon wordt geladen tijdens het rijden.
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Want sinds ik de accu van de Nokia er een paar keer uit heb gehad, is z'n gebruiksduur gekelderd van vier dagen naar minder een dag. Sinds zaterdagochtend al drie keer moeten opladen. /forum/images/graemlins/frown.gif


[/ QUOTE ]

Heb 'm nu een keer helemaal leeg laten lopen en daarna weer opgeladen. Sindsdien is de gebruiksduur weer acceptabel: ruim twee dagen, met af en toe Bluetooth aan.
 
phoe.. vindt het nog niet iets om jaloers op te zijn maar goed, het scherm vreet natuurlijk stroom.

/forum/images/graemlins/ot.gif Waarom niet een PDA/GSM combi? Die Nokia Communicators zijn toch inmiddels wel achterhaald?
 

Dutch4x4

Senior Member
Dat grote scherm valt reuze mee, want dat zit de meeste tijd dichtgeklapt en staat dus niet aan. Blijft over het kleine 'telefoonscherm' en dat verbruikt vast niet meer dan een normaal mobieltje.

Vorig jaar trouwens wel naar pda's gekeken als alternatief, maar juist bewust laten vallen. Al eens geprobeerd te bellen met zo'n pda? Dat houdt waardeloos vast, zo'n breed ding. Bovendien past-ie niet in de binnenzakken op mobieltjesformaat die je tegenwoordig zo vaak ziet in jassen en tassen. De 9300 past daar perfect in.

Verder zijn wij als tekstschrijvers enorm gecharmeerd van het volledige toetsenbord over de volle breedte. Het grote brede scherm is ook veel praktischer voor het lezen van mail en bekijken van websites.

Het is wel zo dat we destijds die dingen collectief hebben ingekocht op het moment dat hij net werd gelanceerd, met de mededeling van Nokia dat allerlei support, hulpstukken en accessoires snel zouden volgen. Dát is dus enorm tegengevallen. Nokia levert van alles voor vrijwel al zijn toestellen, maar voor de 9300 zo goed als niets. Echt heel erg slecht. Terwijl er doodleuk een 9300i (met WiFi) zit aan te komen, dus passé is het concept voor Nokia allerminst.
 

Dutch4x4

Senior Member
*schop*

CombiDem, als je er nog in geïnteresseerd bent... /forum/images/graemlins/grin.gif

Heb 'm nu een paar keer helemaal laten leeglopen en de gebruiksduur is weer terug naar vier dagen. Hoezee!
 

Timothee

Actief lid
Na het "gezwets" van Dutch over zijn Parrot ook weer eens een berichtje over MIJN Parrot /forum/images/graemlins/laugh.gif

Auto Aarts heeft hem (de CK-3000 Evolution dus) netjes ingebouwd en het werkt op zich fantastisch. Ik heb privé een Nokia N70 en zakelijk nu een Nokia 6021. Beide apparaten werken prima met deze carkit.
Omdat ik nog geen voice recognition heb ingesteld moet ik nog zelf het nummer uit het telefoonboek selecteren maar dat vind ik geen probleem.

Ik ben er alleen nog niet achter in welke volgorde de Parrot de telefoons connect. Ze zijn beiden gepaired, maar zodra ik met beide telefoons de auto instap, verbind hij ze willekeurig. De ene keer de N70, de andere keer de 6021?!

Ik heb in de N70 nu gewoon gezet dat ie niet moet connecten, zodat hij de 6021 gewoon pakt. Als ik privé rondkachel, dan connect ik wel handmatig met de N70.

Ik kwam er alleen afgelopen weekend achter dat TomTom Mobile dus tóch over mijn speakers loopt!? Het was de bedoeling dat dat dus niet zou gebeuren. Ik wil gewoon radio kunnen luisteren terwijl ik navigeer en dat lukt nu dus niet tenzij ik het andere toestel tijdens het navigeren connect met de Parrot.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Verder ben ik erg tevreden met deze carkit...de geluidskwaliteit is ook erg goed (soms wat blikkerig maar dat geeft niet) en de andere kant verstaat mij ook prima.
 

Dutch4x4

Senior Member
Hoho, het één keer gezwets noemen is wel genoeg, hè? /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

En over die volgorde: volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat niet is in te stellen. Hij pakt gewoon de eerste die hij ziet...
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

*schop*

CombiDem, als je er nog in geïnteresseerd bent... /forum/images/graemlins/grin.gif

Heb 'm nu een paar keer helemaal laten leeglopen en de gebruiksduur is weer terug naar vier dagen. Hoezee!

[/ QUOTE ]

Altijd toch /forum/images/graemlins/smile.gif. Nounou.. het kan niet op. Ik heb voor mijn 6021 weer een houder gekocht die hem continue stroom geeft. Heb ik hem tenminste ook weer in het zicht staan. Werkt ook prettig.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />


Ik ben er alleen nog niet achter in welke volgorde de Parrot de telefoons connect. Ze zijn beiden gepaired, maar zodra ik met beide telefoons de auto instap, verbind hij ze willekeurig. De ene keer de N70, de andere keer de 6021?!

Ik heb in de N70 nu gewoon gezet dat ie niet moet connecten, zodat hij de 6021 gewoon pakt. Als ik privé rondkachel, dan connect ik wel handmatig met de N70.


[/ QUOTE ]

Voor wat betreft dat 'gezwets', volledig mee eens, dat had je ook wel 3x mogen posten /forum/images/graemlins/489.gif.
Hij paired bij mij ook in willekeurige volgorde. Heb een 6021 die gebruikt wordt om te bellen en een qtek S100 voor TT. Die zet ik meestal pas na de pair met de nokia aan want als er eenmaal gepaired is lukt het rijdend vaak niet om te switchen als ie de verkeerde heeft gepakt. Moet je eerst weer contact uitzetten etc.
 
Bovenaan Onderaan