Nokia CK-7W inbouw in O2?

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: CombiDemarrage</font><hr />

Hij paired bij mij ook in willekeurige volgorde.

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/ot.gifIs het niet:

ik pair, jij pairt, hij pairt, wij pairen, jullie pairen, zij pairen? (stam -en + t?) /forum/images/graemlins/1761.gif

Timothee

Actief lid

Voor wat betreft dat 'gezwets', volledig mee eens, dat had je ook wel 3x mogen posten /forum/images/graemlins/489.gif.

[/ QUOTE ]

Hehehe...het was eigenlijk bedoeld om één keer te posten maar ik kreeg weer een foutmelding dus heb ik opnieuw op verzenden geklikt en toen stond ie er dus twee keer. Heb het verwijder knopje nog niet kunnen vinden /forum/images/graemlins/crazy.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Hij paired bij mij ook in willekeurige volgorde. Heb een 6021 die gebruikt wordt om te bellen en een qtek S100 voor TT. Die zet ik meestal pas na de pair met de nokia aan want als er eenmaal gepaired is lukt het rijdend vaak niet om te switchen als ie de verkeerde heeft gepakt. Moet je eerst weer contact uitzetten etc.

[/ QUOTE ]

Da's wel lastig als het niet instelbaar is. Je zou eigenlijk moeten kunnen opgeven welk toestel het primaire toestel is o.i.d. Onder het rijden switchen kan zonder het contact uit te zetten maar het is wel een gehannes en dus niet bepaald handsfree. Je kunt de pair uit je toestel gooien of disconnecten maar dat helpt niet altijd. Een van de toestellen uitzetten en dan de ander handmatig laten pairen werkt wel. Als je daarna die ander weer aanzet paired ie niet meer met de Parrot.

Gaat TT bij jou ook over de speakers zodra je Qtek gepaired is met je Parrot?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JettaFreak</font><hr />

sorry, ben beroepsmierenneuker

[/ QUOTE ]

Uit een ander topic gekopieerd/geplakt:

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JettaFreak</font><hr />

26 jaar,
Belastingadviseur
ca. 32.000 km per jaar

[/ QUOTE ]

In denk dat we kunnen stellen dat dit klopt /forum/images/graemlins/473.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

Onder het rijden switchen kan zonder het contact uit te zetten maar het is wel een gehannes en dus niet bepaald handsfree. Je kunt de pair uit je toestel gooien of disconnecten maar dat helpt niet altijd. Een van de toestellen uitzetten en dan de ander handmatig laten pairen werkt wel. Als je daarna die ander weer aanzet paired ie niet meer met de Parrot.

Gaat TT bij jou ook over de speakers zodra je Qtek gepaired is met je Parrot?

[/ QUOTE ]

Ik weet dat het wel kan, het is echter levensgevaarlijk daar het pas na veel tobben lukt. Het contact uitzetten en weer aan werkt vaak beter maar kan lang niet altijd.

En nee, bij mij gaat TT niet over de speakers. Nu is er bij mij ook geen fysieke verbinding tussen de carkit of autoradio en de van stroom voorziene houder voor de Qtek. Wellicht dat bij jou er een MUTE kabel van je telefoonhouder naar de radio loopt.

Mistraller

Senior Member
Ik heb mijn carkit wel aan de mute hangen, maar ben eigenlijk wel blij dat TT niet over de speakers komt...De stream is namelijk niet zo snel met overschakelen naar phone in, en dan is de melding alweer voorbij voordat er daadwerkelijk geluid doorkomt. En daarnaast, het lijkt me niks om voor elke melding de muziek te laten onderbreken...

Timothee

Actief lid
Mijn Parrot zit inderdaad via een mute kabel aan de radio. Dat is althans wat ik ze heb gevraagd bij inbouw en dat werkt ook prettig. Zodra ik ga bellen of gebeld wordt, mute de muziek. Echter, zodra mijn privé toestel op de Parrot zit en TT staat aan, dan blijft ie "muten". Het is dus niet zo dat ik alleen de instructies te horen krijg en dan weer muziek. De radio kan dan net zo goed uit want hij blijft op mute. Beetje vreemd...

Stoort jullie carkit trouwens ook op je radio? Ik hoor af en toe zo'n "tikken" geluid door de muziek. Het lijkt erop dat de GSM dan naar een sterke mast zoekt o.i.d. Erg storend vind ik het niet, maar ik vroeg me af of dat bij jullie ook gebeurt. Misschien ligt het aan mijn telefoons en niet aan de Parrot?

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

ben eigenlijk wel blij dat TT niet over de speakers komt...De stream is namelijk niet zo snel met overschakelen naar phone in, en dan is de melding alweer voorbij voordat er daadwerkelijk geluid doorkomt.

[/ QUOTE ]

Oplossing voor de bezitters van een Tomtom Go x00: schaf de permanent docking kit aan. Hierin is een mutebox begrepen die wordt aangesloten tussen de speaker-out van de radio en de speakers. Als Tommie begint te praten, dan onderbreekt de mutebox het signaal vanaf de radio (zonder mute), laat de melding horen en laat daarna het radiosignaal weer gewoon lopen. Dat gedeelte van de mutebox werkt perfect /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif. Iets minder is dat ik allerlei digitale klikjes en ruis hoor /forum/images/graemlins/407.gif. Maar mijn leasemij en de leverende dealer gaan er een nieuwe inzetten, dus hopelijk is dat probleem dan voorbij /forum/images/graemlins/ooo.gif. Sluit een externe microfoon aan op het voetje/houdertje van de Go en je hebt een handsfree carkit (mits het een Go 500 of 700 betreft). Werkt prima. En op deze manier bespaar je natuurlijk ook wat centen omdat je geen Nexus hoeft bij te tellen /forum/images/graemlins/wink.gif.
/forum/images/graemlins/471.gif /forum/images/graemlins/471.gif /forum/images/graemlins/471.gif

Timothee

Actief lid

@timothee:
Met mijn qtek s100 had ik wel regelmatig de bekende 'telefoonstorende' geluiden. Men de nokia nog geen last van gehad.

[/ QUOTE ]

Dat is wel opvallend. Ik heb nl. twee Nokia toestellen en hoor het geluid dus wel. Ik vraag me inderdaad af of het aan de Parrot ligt of aan de gsm. Volgens mij is het gewoon de ingebouwde antenne van de gsm die stoort zodra hij naar netwerkdekking zoekt.

Ow.. nu je over die ingebouwde antenne begint weet ik opeens waar het aan ligt.
Zoals gezegd had ik er met mijn Qtek ook regelmatig last van. Nu heb ik bij de Nokia de CR23 houder in de auto welke is voorzien van stroom en tevens is aangesloten op de antenne van de auto. Het signaal loopt dus zodra de telefoon in de houder staat niet meer direct via de ingebouwde antenne van de telefoon. Je conclusie is juist

Mistraller

Senior Member
Ik heb de SPV M600 (Oftewel HTC prophet aka Qtek S200) en ik heb geen last van ruis oid van de gsm antenne. En ik gebruik geen externe antenne oid. Wat betreft TomTom; die draait dus op de prophet. Die stuurt geen audio naar de carkit, want volgens mij is daar het AD2P protocol voor nodig, en dat ondersteunt zowel de carkit, als mijn pocket OS (nog) niet.

Bovenaan Onderaan