Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
Helaas zijn de mogelijkheden niet off-line te zien. Je zal ten alle tijden in de auto moeten gaan zitten met de laptop en de kanelen een voor een af moeten gaan om te kijken wat en welke optie je het kanaal kan geven.

@ByeByePeugeot
Ps. met het aanzetten van je achterlichten zoals jij het hebt gaat niet alleen de kentekenverlichting branden maar ook alle interrieur verlichting en tellerklok.
 

WillemJan

Forumguru
Beste allemaal,

Een kort vraagje aan de VAGCOM experts. Is het mogelijk om Parking Distance Control aan te zetten op een O3 HB EBL? Hij heeft al parkeer assistent.
Wat me opvalt is dat ik bij het wegrijden in bijvoorbeeld een parkeergarage geen piepjes krijg wanneer ik een muur te dicht nader. Bij het inparkeren word ik wel gewaarschuwd.

Dank alvast.

Groetjes... Willem-Jan
 

CDK

Forumguru
@WillemJan, bedoel je dat je geen melding krijgt bij vooruit rijden?
Als je eerst de achteruitrijdversnelling inschakelt en daarna in de 1e verzet of bij DSG eerst in R en vervolgens in D zet krijg je wél een melding, andere optie is om handmatig met de druktoets de sensoren te activeren
 

WillemJan

Forumguru
@Corné de Kluijver Dank voor je reactie. :thumbsup:
Wat bedoel je precies met 'met de druktoets de sensoren te activeren'?
En ik heb inderdaad een DSG. (Ik zal dat even duidelijker in mijn handtekening zetten).

Groetjes... Willem-Jan
 

CDK

Forumguru
@WillemJan, als het goed is, (maar vergeef me als dat niet zo is) zitten er net als bij de Superb rondom de DSG pook een aantal knopjes, 1 daarvan zou van de parkeersensoren moeten zijn, zodat je die kan (de)activeren wanneer jij dat nodig acht
 

VWim

Forumguru
@WillemJan Dan gaat het systeem vanzelf aan zodra je een object nadert....

Dan gaat het systeem vanzelf aan beneden een bepaalde snelheid, althans zo heb ik het ervaren. Het vervelende is alleen dat het bijvoorbeeld ook regelmatig aan gaat bij stoplichten. Om kierewiet van te worden.

Voor die keer dat het nodig is kun je het beter handmatig inschakelen met het eerder genoemde knopje.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Kan... alleen als je vooruit een parkeervak inrijdt en er staat een paaltje oid gaat het systeem niet vanzelf aan, aangezien de versnelling niet in de achteruit staat... Gevolg: boem, bats, Octa naar de docter :(
 

WillemJan

Forumguru
Beste allemaal,

Ik ben eruit. Het knopje 'Parkeerhulp' laat inderdaad de vrije ruimte rond de auto zien. En gaat piepen wanneer ik het obstakel te dicht nader.
Alleen blijf ik me afvragen waarom 'parking distance control' als optie wordt aangeboden. Wat is daar de meerwaarde van?

Groetjes... Willem-Jan
 

Rick

Senior Member
Eeehh jij hebt een EBL en daar zit gewoon PDC standaard op. Oftewel je hebt die optie, waardoor je die knop hebt en dat schermpje :pardon::pardon:
 

WillemJan

Forumguru
Laten we het er maar op houden dat de wegen van PON ondoorgrondelijk zijn... PDC als optie aanbieden terwijl die optie al in de EBL uitvoering ingebakken zit.
 

Antera

Donateur
Er moet nu eenmaal verschil zitten in diverse uitvoeringen. Daarom heeft een EBL net iets meer dan de ander.

PDC is Park Distance Control = Parkeer sensoren.

Aanzetten zoals eerder vermeld word je idd bij stoplichten niet vrolijk van.

p.s. nu VCDS 14.2.0 benieuwd of er nog leuke wijzigingen in zitten omtrend de mogelijkheden
 
Bovenaan Onderaan