Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
Werkt het ook niet meer zo op de g7? Lijkt me sterk dat ze bij een opvolger functionaliteit achterwege laten?

Helaas niet meer mogelijk. G6 had het ook niet op alle modellen

@Antera; Op een VW Transporter of Golf vind ik het namelijk wel mooi, maar ik weet niet hoe het staat bij de led-strip?

Zie bijlage voor voorbeeld


Het is vaak geen afkeur. Word gedoogt daarnaast zijn bij BMW ze ook deel naar voren gericht net als dat je ze bij de O3 aan zet deze zitten op de hoeken. Maar het verschilt per keuringsstation.
 

Bijlagen

  • US O3.png
    US O3.png
    169,9 KB · Weergaven: 89

Antera

Donateur
Vandaag de nieuwe RS gezien en de laptop aan gehad. Damn wat een mooie auto ook in het wit.

Ik bedank de dealer weer voor het mogen aanpassen van diverse O3'S en het mogen gebruiken van de RS:jaja:

1604688_593561430714189_1998752805_n.jpg


1620618_593561667380832_1952613787_n.jpg


1939732_593561947380804_1470924469_n.jpg
 

thekawa

Forumguru
antera, thnx voor de laatste upgrades! btw, je kenteken-fix werkt toch wel!:) geen foutmeldingen meer gehad sindsdien! :thumbsup:
 

fastpeter

Forumguru
Beste Antera,

Leuk dat je al wat voor onderzoek hebt gedaan want a.s maandag kom ik naar je toe om wat tweaks en wellicht nog nieuwe dingen uit te zoeken aangezien in de RS zeker als je een model met veel opties hebt heel veel coding regels staan vermeld.

ben benieuwd ik zie je maandag a.s rond 18:15 !!

Hier onder wat foto's nu met winter set want deze foto's zijn gemaakt in duitsland bij de nurnbergring na maagdelijk 1200 km op de teller even kort op de terug weg de teller wat door laten lopen en al + 240 ruim gehaald. (TDI DSG)

Foto800-U6HMANFV.jpg

Foto800-UKXGUIX8.jpg

Foto800-Y7CKX6AH.jpg
 
Laatst bewerkt:

fastpeter

Forumguru
Thanxs we zijn er ook trots op ik zal een ander toppic van introductie rs gaan gebruiken voor meer reacties op dit toppic zuiver te houden.
 

Antera

Donateur
antera, thnx voor de laatste upgrades! btw, je kenteken-fix werkt toch wel!:) geen foutmeldingen meer gehad sindsdien! :thumbsup:


Vermoedelijk dan auto uit op slot wachten tot het display uit is weer openen en de boel weer aanzwengelen zal de clue wel geweest zijn dan . Top
 

Antera

Donateur
Mooi auto ook in het Blauw. De witte heb ik al mogen aanschouwen afgelopen week maar in blauw blijft ie toch het mooist
 

Antera

Donateur
Ik dank @fastpeter voor het avondje brainstormen en testen en doen met zijn O3 RS. Door ruim de tijd te hebben genomen om alles eens te doorlopen zijn we veel wijzer geworden en hebben het systeem voor een aardig deel kunnen doorgronden. Diverse waardes kunnen traceren en weten waar dit vermeld word en gekoppeld word in het systeem.

Nieuwe opties zijn in ieder geval geworden:

DRL ook Fel in Stadslichtstand ipv van gedimt
DRL een gewenste felheid geven van 0 tot 100 % in dimlichtstand
Dakraam open laten gaan met comfort opening
Gevoeligheid lichtsensor aanpassen ( in testfase)
Snelweglicht activeren en eventueel de gewenste (snelheid wanneer actief en wanneer inactief aanpassen nog in testfase)


Er valt nog het nodige aan te passen en zal er nog wat meer tijd in steken. Er is nog meer maar moet nog meer getest worden maar zal ook dit hier vermelden.
 

fastpeter

Forumguru
Ja gisteren hebben we de nodige uren er in gestoken en dan zij de jaren ervaring en kennis van Antera en mijn achtergrond dat ik ook wat jaren met vagcom heb gewerkt (de laatste 2 jaar niet meer vandaar) en mijn technisch Duits kwamen we samen gisteren tot vele conclusies en zijn we toch trots dat we zeker de tweak wat betreft de felbegeerde DRL LED dag rij verlichting om deze in te stellen hoe je het ook zou willen.

Alle O3 met DRL weten dat als je de lichtschakelaar op 0 hebt staan de led 100% vel is echter als je de schakelaar naar de auto of verder stand gaat zetten gaan ze dimmen naar 35 %

neem van ons aan dat we gisteren hebben getest en DRL met 50% aan is echt een wereld van verschil want boven de 50% gaat het echt te fel worden maar juist bij 50% is het een heel mooi geheel met de xenon en oogt het extreem stoer :dankje:
Heb zelf tevens de originele Xenon lamp die 4200K zijn (dus geel/wit) vervangen door 5800 K is Wit/lichte tint blauw geeft duidelijker veel meer helder wit licht en nu zie je de kleur led(DLR) en xenon is gelijk.

Ook de materie hoe het een en ander in elkaar zit is ons ook veel duidelijker geworden dus er komen nog zeker meer zaken al hoe wel we de lat al aardig hoog hebben liggen.

De tweak DRL kan wat wij weten nog echt niemand dus jullie hebben bij Antera de primeur !!, ik zou zeggen kom langs en overtuig je.

heb 2 foto's naar Antera gestuurd dus die plaatst hij nog even, je ziet hoe moeilijk het maken van een lichtbron in de donker fotograferen is toch het verschil in het echt is dit overduidelijk beter te zien
 

Antera

Donateur
In de bijlages het verschilt tussen standaard 35% dimming waarde en het door ons toegepaste 50% dimming waarde
 

Bijlagen

  • IMG-20140218-WA0006.jpg
    IMG-20140218-WA0006.jpg
    11,3 KB · Weergaven: 191
  • IMG-20140218-WA0007.jpg
    IMG-20140218-WA0007.jpg
    10,1 KB · Weergaven: 181
Bovenaan Onderaan