't is dat ik de mijne nog lang niet heb, anders mocht je die gebruiken
Basisidee is wat ik in mijn post had gezet, ACC remt de wagen tot stilstand in een filesituatie en houdt de rem 3 seconden vast. Als het verkeer binnen drie seconden terug in beweging komt, vertrekt de auto zonder ingrijpen op ACC.
Als de auto langer dan 3 seconden stil staat vraagt hij blijkbaar om zelf de rem te gebruiken. Daardoor valt ACC uit (net zoals anders, remmen is (A)CC uit) en om terug in beweging te komen moet je dan zelf gas geven. En dan 'manueel' terug ACC aanzetten.
Mocht die 3 seconden nu bv 15-20 seconden zijn (of meer?), wordt het weer heel wat comfortabeler in de file...
Ik zal wel moeten, Lane Assist is niet beschikbaar in België
Nee, eerder een geval van "het gemak dient de mens"...
Tijdspanne was maar een voorbeeld, vroeg het me vooral af of die mogelijkheid misschien bestond aangezien ik er nog nergens over gelezen heb... Weet bijvoorbeeld ook niet hoe het in de Golf werkt - die handleidingen zijn nergens online te vinden - maar volgens de promofilmpjes zou die volledig automatisch file kunnen rijden.Dan moet je er inderdaad van overtuigd zijn dat die 15-20 een goed gemiddelde is.
Persoonlijk zou ik eerst een periode op de "standaard" instellingen rijden en dan eventueel naar behoefte met VCDS dit soort zaken aanpassen als het mogelijk is.
...- maar volgens de promofilmpjes zou die volledig automatisch file kunnen rijden.