Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

ByeByePeugeot

Actief lid
@Antera, vraagje... Op hoeveel procent gedimd zet jij die DRL bij knipperlicht actief? Ik lees hier en daar dat er misschien wat regels verbonden zitten aan de licht sterkte. Kan er naast zitten hoor.
 

Antera

Donateur
Net zo fel als de DRL branden bij dimlicht :jaja:

En daar is geen regel aan gebonden. Dit omdat dit alleen werkt als het overdag is en niet savonds dus geen probleem.

Kan het ook andersom doen dat ze nog feller gaan branden :D De DRL blijken niet op volle sterkte te branden overdag
 

blauwkeut

Forumguru
Vraagje voor de vag-com guru's i.v.m. ACC & DSG... Ik heb mijn auto nog wel niet, maar plan wel eens langs te komen voor een waslijst aanpassingen - dus in afwachting een puzzel :)

ACC in combinatie met DSG kan remmen tot stilstand in een filesituatie. Volgens skodacommunity.de (zie erste Erfahrungen mit dem Adaptiven Abstandsassistenten bei OIII vanaf post 65) kan de Octavia drie seconden zijn rem vasthouden. Binnen die drie seconden kan de wagen zelf terug vertrekken met ACC actief.

Na drie seconden echter moet je zelf op de rem staan, waardoor ACC uitvalt. Vertrekken is eerst zelf gasgeven (of laten kruipen) en dan ACC terug inschakelen.

De grote vraag is dan: zou via vag-com deze tijdsduur aan te passen zijn zodat je pas na b.v. 15 seconden moet ingrijpen?

Zo zou je de 'automatische rem/autohold' van VW kunnen emuleren (zeker gezien de automatische rem daar gewoon ABS e.d. is die de rem erop houdt). En dus het leven van de chauffeur vergemakkelijken. Of zou dat technisch nadelig zijn voor de wagen?
 

Antera

Donateur
ACC kan idd remmen maar mijn duits is bagger dus moeilijk lezen voor mij. ACC werkt volgens mij vanaf een bepaalde snelheid en die tijdsduur moet ik nazien als ik een auto heb met ACC. Ik kan dan even de module uitspitten en moet dit snel terug te vinden.

Helaas heb ik nog steeds geen scan kunnen maken van een auto met ACC. Wel met een camera maar dat is helaas toch weer anders
 

blauwkeut

Forumguru
't is dat ik de mijne nog lang niet heb, anders mocht je die gebruiken :)
Basisidee is wat ik in mijn post had gezet, ACC remt de wagen tot stilstand in een filesituatie en houdt de rem 3 seconden vast. Als het verkeer binnen drie seconden terug in beweging komt, vertrekt de auto zonder ingrijpen op ACC.

Als de auto langer dan 3 seconden stil staat vraagt hij blijkbaar om zelf de rem te gebruiken. Daardoor valt ACC uit (net zoals anders, remmen is (A)CC uit) en om terug in beweging te komen moet je dan zelf gas geven. En dan 'manueel' terug ACC aanzetten.

Mocht die 3 seconden nu bv 15-20 seconden zijn (of meer?), wordt het weer heel wat comfortabeler in de file...
 

blauwkeut

Forumguru
Ik zal wel moeten, Lane Assist is niet beschikbaar in België :D

Nee, eerder een geval van "het gemak dient de mens"...
 

ertromp

Forumguru
Dan moet je er inderdaad van overtuigd zijn dat die 15-20 een goed gemiddelde is.
Persoonlijk zou ik eerst een periode op de "standaard" instellingen rijden en dan eventueel naar behoefte met VCDS dit soort zaken aanpassen als het mogelijk is.
 

Antera

Donateur
't is dat ik de mijne nog lang niet heb, anders mocht je die gebruiken :)
Basisidee is wat ik in mijn post had gezet, ACC remt de wagen tot stilstand in een filesituatie en houdt de rem 3 seconden vast. Als het verkeer binnen drie seconden terug in beweging komt, vertrekt de auto zonder ingrijpen op ACC.

Als de auto langer dan 3 seconden stil staat vraagt hij blijkbaar om zelf de rem te gebruiken. Daardoor valt ACC uit (net zoals anders, remmen is (A)CC uit) en om terug in beweging te komen moet je dan zelf gas geven. En dan 'manueel' terug ACC aanzetten.

Mocht die 3 seconden nu bv 15-20 seconden zijn (of meer?), wordt het weer heel wat comfortabeler in de file...


Ik snap hem nu. Zoals gezegd moet de module uitgelezen worden dan valt er meer over te zeggen en eventueel te testen

Ik zal wel moeten, Lane Assist is niet beschikbaar in België :D

Nee, eerder een geval van "het gemak dient de mens"...

Ook dat werkt neit want lane assist gaat zeuren als je de handen niet aan het stuur hebt al kan dit wel iets aangepast worden nog
 

blauwkeut

Forumguru
Dan moet je er inderdaad van overtuigd zijn dat die 15-20 een goed gemiddelde is.
Persoonlijk zou ik eerst een periode op de "standaard" instellingen rijden en dan eventueel naar behoefte met VCDS dit soort zaken aanpassen als het mogelijk is.
Tijdspanne was maar een voorbeeld, vroeg het me vooral af of die mogelijkheid misschien bestond aangezien ik er nog nergens over gelezen heb... Weet bijvoorbeeld ook niet hoe het in de Golf werkt - die handleidingen zijn nergens online te vinden - maar volgens de promofilmpjes zou die volledig automatisch file kunnen rijden.
 

Joske

Forumguru
...- maar volgens de promofilmpjes zou die volledig automatisch file kunnen rijden.

tja, daar begint het al natuurlijk ;)

vind het toch maar een eng idee eigenlijk.. maar ja, voor mij was cruisecontrol ook al een serieuze aanpassing, dus ja, ik geef het een kans ;)
 
Vandaag voor een verlaging middels Eibach bij @Antera geweest en gelijk een aantal aanpassingen doorgevoerd. O.a. DRL verlichting achter aan, DRL voor minder vel met knipperen, rechter spiegel omlaag bij achteruit rijden, regensluiten, bijtank hoeveelheid, stopwatch, gevarenlichten aan bij noodstop, needlesweep en ventilatorstand zichtbaar bij automatische airco. Helemaal top! :thumbsup: Nog wel even een vraagje, weet iemand of je de mate van omlaag draaien van de rechter buitenspiegel tijdens parkeren nog kan stellen? Wat mij betreft mag de spiegel nog wat verder omlaag draaien..... :pieker:
 

ertromp

Forumguru
De mate van kantelen van je rechter buiten spiegel bij inleggen achteruit is maar zeer beperkt.
Heb er al vele zo gezien :D
 

Barrokok

Actief lid
Is het niet zo dat als je de rechter spiegel aanpast terwijl deze in de "kantelstand" staat, dat hij die stand onthoudt en weer aanneemt als je de auto in zijn achteruit zet?
 
Bovenaan Onderaan