En waarschijnlijk een clone kabel gebruikt. Die versie 12.12 is totaal ongeschikt om dat soort coderingen uit te voeren waar je zowel in 09 als in 5F het media systeem moet. De label files uit die versie ondersteunen dat niet. Dat wordt dus voor jou of degene waar je het voor uitgevoerd hebt een dealert bezoek om alle origineel software/coderingen weer te ladenModeljaar 2015
Heel stom....maar met vcds 12.12 deze stond op de laptop die ik op dat moment bij me had.
Ja maar t werkt toch ? toch?Men blijft het maar proberen.
Deels kun je dan coderen en dat blijkt nu wel na de chaos die door de clone kabel is ontstaan.Mijn originele kabel had ik uitgeleend. Maar als de labelfiles niet overeenkomen, dan zou het toch niet werken?
Als je al een kabel uitleent, de volgende keer dus de kloon uitlenen.
Heb bij mijn O3 MY2016 ook de verkeersbordenherkenning aangezet met een originele VCDS kabel. Laneassist werkt gewoon naar behoren, ook in Columbus. PROactieve bescherming inzittenden is sindsdien alleen niet meer beschikbaar...
Kan dat hiermee te maken hebben? Voor de rest werkt alles perfect ook de verkeersborden herkenning in MAXIdot en op de Columbus.
Met welke versie VCDS gedaan? De Columbus gen 2 die in mij 2016 zit was nl. niet te coderen in 5F met versie 15.7.2 en eerder. Dan werden er bepaalde coderingen/adaptiewaarden om zeep geholpen. Nu is er wel weer veilig in 5F te coderen met versie 15.7.3
Je zou nu als je nog logfiles hebt van de oude adaptiewaarden en long codings kunnen kijken waar de verschillen zitten. Die verschillen met 15.7.3 herstellenDit is gedaan met versie 15.7.1.0 (Engelse versie) dus dat zal het probleem zijn. Was tot een maand terug de laatste versie dacht ik zo. Is er een mogelijkheid om dit weer te activeren? Zo ja waar zou ik dit kunnen vinden?
Edit: Nieuwste versie 15.7.3 wordt nu geïnstalleerd