Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

ertromp

Forumguru
Weet dat ik t ergens gelezen heb maar kan het zo niet terugvinden.. Is het sproeien van de koplampen te beperken via een software instelling? Heb afgelopen week 4l ruitensproeiervloeistof verstookt en moest alsnog bij de pomp het ijs van de koplampen krabben dus kan wel wat minder dacht ik ;)
Starttijd dus aantal sec als je hendel activeert om te sproeien is in te stellen wanneer de sproeiers bij moeten komen en het aantal keren tussen de sproeibeurten door is in te stellen

martijn v o

Forumguru
en de driver modus of hoe heet dat is volgens mij ook achteraf in te schakelen.
Ik weet niet bij welke uitvoeringen dat is ik heb een elegance business.

ertromp

Forumguru
en de driver modus of hoe heet dat is volgens mij ook achteraf in te schakelen.
Ik weet niet bij welke uitvoeringen dat is ik heb een elegance business.
Nee helaas die is niet achteraf compleet in te bouwen en te coderen.
Alleen de stuurbekrachtiging profielen zijn achteraf te coderen.
Wees slim en bestel die modusknop mee @Rickm

Ikkke

Nieuw lid
Hallo ieder,

Ik ben degene (zie voorgaande berichten) waarbij iemand aan de slag is gegaan met een Chinese kabel en software van heel heel lang geleden. Natuurlijk wist ik dit niet en al helemaal niet dat ik hierop moest letten.

Waar zal ik beginnen? Nou als eerste wil ik @Monteur75 en @Marcooctavia heel erg bedanken. Wat mijn eigen dealer maar niet wilde begrijpen is dat ALLES (volgens mij modules) teruggezet moest worden naar fabrieksinstellingen. Nou dat heeft @Monteur75 voor mij gedaan. Echter waren nog steeds de menu's weg en deden menu's als lane-assist het niet.

Eigenlijk had ik de hoop opgegeven en was ik op het punt dat ik het maar zou accepteren zoals het was. Maar daar wilde @Marcooctavia niets van weten. Die is vandaag 6 uur aan het puzzelen geweest! En ja hoor ik ben zo ontzettend gelukkig dat hij niet van opgeven wilde weten. Alles werkt!!! Op 1 klein puntje na en dat is dat ik de melding krijg van een "dynamic roadsign currently restricted". Maar ik denk dat Marco die er ook nog uit gaat krijgen. Schijnt te komen dat een koppeling tussen de MIB2 en het road sign niet meer goed staat. Ik merkte toen snelheidsbordenherkenning niet geactiveerd was dat in mijn MIB de snelheidsborden vanaf de kaart ook niet zichtbaar waren op het scherm van de Columbus. Dus mocht iemand tips hebben dan horen we het graag.

@Marcooctavia heel heel erg bedankt dat je het niet hebt losgelaten en zo geduldig bent geweest!!! Businstellingen, bits, bytes die niet goed staan? Ga even bij @Marcooctavia langs!!!

Vragen? Kom maar op. Misschien kan iemand nog wat leren/opsteken van mijn "fouten".

Frenkie

Forumguru
Hallo ieder,

Ik ben degene (zie voorgaande berichten) waarbij iemand aan de slag is gegaan met een Chinese kabel en software van heel heel lang geleden. Natuurlijk wist ik dit niet en al helemaal niet dat ik hierop moest letten.

Waar zal ik beginnen? Nou als eerste wil ik @Monteur75 en @Marcooctavia heel erg bedanken. Wat mijn eigen dealer maar niet wilde begrijpen is dat ALLES (volgens mij modules) teruggezet moest worden naar fabrieksinstellingen. Nou dat heeft @Monteur75 voor mij gedaan. Echter waren nog steeds de menu's weg en deden menu's als lane-assist het niet.

Eigenlijk had ik de hoop opgegeven en was ik op het punt dat ik het maar zou accepteren zoals het was. Maar daar wilde @Marcooctavia niets van weten. Die is vandaag 6 uur aan het puzzelen geweest! En ja hoor ik ben zo ontzettend gelukkig dat hij niet van opgeven wilde weten. Alles werkt!!! Op 1 klein puntje na en dat is dat ik de melding krijg van een "dynamic roadsign currently restricted". Maar ik denk dat Marco die er ook nog uit gaat krijgen. Schijnt te komen dat een koppeling tussen de MIB2 en het road sign niet meer goed staat. Ik merkte toen snelheidsbordenherkenning niet geactiveerd was dat in mijn MIB de snelheidsborden vanaf de kaart ook niet zichtbaar waren op het scherm van de Columbus. Dus mocht iemand tips hebben dan horen we het graag.

@Marcooctavia heel heel erg bedankt dat je het niet hebt losgelaten en zo geduldig bent geweest!!! Businstellingen, bits, bytes die niet goed staan? Ga even bij @Marcooctavia langs!!!

Vragen? Kom maar op. Misschien kan iemand nog wat leren/opsteken van mijn "fouten".
Nou, dat moet ik dus ook hebben. Bij mij is het dan niet met een Chinese kabel gedaan, maar de software was nog niet bijgewerkt (nieuwe versie kwam enkele dagen later). Ik mis momenteel ook nog mijn "Drivegreen" menu en de comfortverbruikers etc.
@Marcooctavia, is dit iets dat makkelijk te fixen is nu je de oplossing weet? Zo ja, dan kom ik graag een keer langs om alles terug te zetten.

Marcooctavia

Forumguru
Nou, dat moet ik dus ook hebben. Bij mij is het dan niet met een Chinese kabel gedaan, maar de software was nog niet bijgewerkt (nieuwe versie kwam enkele dagen later). Ik mis momenteel ook nog mijn "Drivegreen" menu en de comfortverbruikers etc.
@Marcooctavia, is dit iets dat makkelijk te fixen is nu je de oplossing weet? Zo ja, dan kom ik graag een keer langs om alles terug te zetten.

Beste @Frenkie of het makkelijk is op te lossen hangt er vanaf wat er door elkaar geschud is.
Bij ikkke zat elke bus verkeerd en dingen aan en uit wat niet nodig was.
De module heeft zo 800 regels die door gelopen (moeten) worden.
Maar misschien zijn het bij jou enkel maar de dingen die je mist die we dan weer moeten recht zetten.
Dus makkelijk hangt af wat we tegen komen.
Je bent welkom in ieder geval, stuur maar een berichtje.

Marco.

Ikkke

Nieuw lid
@Antera ik krijg nog wel de melding "dynamic roadsign currently restricted". Heeft @Frenkie die melding ook? Heb jij in dat geval een oplossing? Of wellicht kunnen jij en @Marcooctavia scans wisselen zodat we uit kunnen zoeken waar dat door komt? Zijn een hoop mensen die die melding krijgen. Ik zou er blij mee zijn maar weet niet of dit soort "samenwerken" met elkaar normaal is.

In ieder geval alvast bedankt.

Frenkie

Forumguru
ik krijg nog wel de melding "dynamic roadsign currently restricted". Heeft @Frenkie die melding ook?
Hoe en wanneer krijg je die melding? Ik heb hem in de afgelopen 2 maanden 2 of 3 keer gezien, waarvan 1 keer bij zeer hard remmen (toen viel overigens ook de hele Columbus uit, wat ook vreemd was) en 1 keer terwijl het zeer donker was ( geen straatverlichting en mist). Verder niet meer gezien, werkt ook normaal.

Ikkke

Nieuw lid
Hoe en wanneer krijg je die melding? Ik heb hem in de afgelopen 2 maanden 2 of 3 keer gezien, waarvan 1 keer bij zeer hard remmen (toen viel overigens ook de hele Columbus uit, wat ook vreemd was) en 1 keer terwijl het zeer donker was ( geen straatverlichting en mist). Verder niet meer gezien, werkt ook normaal.

Ik heb dit elke rit 1 keer naar ca 2-3 minuten. Het is een bekend probleem waar op meerdere fora over gesproken wordt. Ik zie daar wel veel my2015 modellen en weet dus niet of het bij my2016 ook normaal is. Zou namelijk ook kunnen omdat mijn auto wel heel erg door de war geschut was.

Marcooctavia

Forumguru
Ik heb dit elke rit 1 keer naar ca 2-3 minuten. Het is een bekend probleem waar op meerdere fora over gesproken wordt. Ik zie daar wel veel my2015 modellen en weet dus niet of het bij my2016 ook normaal is. Zou namelijk ook kunnen omdat mijn auto wel heel erg door de war geschut was.

Ik moet nog even in je systeem kijken er zijn nog een paar regels die ik moet aanpassen.
Het systeem is nog niet de oude.

Marco.

Frenkie

Forumguru
Enige probleempje dat bij mij (waarschijnlijk) weer terug is gekomen is de aankomsttijd in de navigatie. Na de eerste aanpassing (toen alles door elkaar geschud was) ging dit ineens mis. Na een deel terug gezet te hebben was het weer goed. Helaas merkte ik gisteren dat het volgens mij weer verkeerd is (Breda -> Uden was ik 15 minuten sneller dan aangegeven terwijl ik het grootste deel 100 op de CC reed). Moet het nog een paar dagen aankijken of dit inderdaad zo is. Vermoeden is dat het aan de aanpassing ligt van de grootlicht assistent. Deze hebben we nog niet werkend, maar is de enige aanpassing die we verder nog gemaakt hebben. Mogelijk zit daar ook nog een label fout in de software of zo. Ik ga met @Antera nog een afspraak maken om dit weer origineel te zetten, dan kunnen we zien of het daar aan ligt.

Antera

Donateur
Ik ben op zoek naar een Test auto met Camera/ Grootlicht camera maar zonder Lane assist. Heb wat ontdekt omtrend de Lane assist en zou dit graag even willen testen.

Contacten graag via whatsapp

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan