Vanmorgen mijn bolide bij Erik (
@ertromp) laten aanpassen. Onder andere het vrij schakelen vd DVD , knipperlicht om en om met DRL, achterverlichting icm DRL, Needle Sweep (mooie gadget is het toch!). Erik, we zijn alleen vergeten verlichting blowerstand, maar dat komt vast nog wel een keer.
Ook rainclosing is nog niet gelukt ondanks ik schijnbaar andere code erin heb staan. Ook wachten wat de toekomst ons brengt.
Erik, hartelijk dank voor de goede zorg en de heerlijke bak koffie!
Inderdaad die rainclosing blijft interessant
Wat is er nl. aan de hand:
In 2013 begon Skoda met de sensor type RLFS in de O3
Daarop was rainclosing te activeren. Die sensor heeft 4 mooi blauw kleurige stipjes
Met ingang van MJ 2015 kwam daar het type RLHS met twee blauwe stipjes voor in de plaats die niet meer te coderen was.
Wat schetst m'n verbazing vandaag op een 2016 O3:
Coding: 00885D Serial number: 20796361 Component: G397_
RLFS H06 0004 Subsystem 2 - Part No SW: 8U0 955 559 C HW: 8U0 955 559 B Labels: 8U0-955-559.CLBSlave 2:
Weer een type RLFS
Maar uitvoering is afwijkend tov de eerste versie nl. maar twee kleine witte puntjes in de sensor.
Coderen ging tot de regel waarin je aangeeft dat regensluiten middels de Columbus aan/uit te zetten moet zijn. Daar ontbreekt waarschijnlijk de koppeling met de nieuwe MIB 2 generatie. Helaas in de Columbus geen bijbehorende regel te vinden maar ik blijf zoeken aangezien er geen foutmeldingen kwamen bij de overige delen uit de coderingen
Tja dat wordt weer onderzoeken
Dan vergeet je gewoon zo'n basis instelling als die aantal ledjes van de ventilator
Die mannen van VAG blijven ons bezig houden
Onder de RLHS en boven de RLFS zoals gebruikt in de 2013/ 2014 modellen.
Helaas geen foto getrokken van de sensor in
@ManeBrane z'n prachtige bolide