Als officieel VCDS gebruiker kun je daarover info terugvinden in het forumgedeelte van Ross TechIn mijn geval kan het dus ook fout gaan met een originele kabel met daarbij de op dat moment de laatste software versie (Beta versies niet meegeteld) van VCDS.
Nu even gaan puzzelen waar het probleem gevonden kan worden. Of weet iemand in welke hoek ik moet zoeken? Ga in ieder geval de log files even checken.
Wie o wie kan in de buurt van Den Haag/Rotterdam wat zaken aanzetten voor mij?
Heb bij mijn O3 MY2016 ook de verkeersbordenherkenning aangezet met een originele VCDS kabel. Laneassist werkt gewoon naar behoren, ook in Columbus. PROactieve bescherming inzittenden is sindsdien alleen niet meer beschikbaar...
Kan dat hiermee te maken hebben? Voor de rest werkt alles perfect ook de verkeersborden herkenning in MAXIdot en op de Columbus.
Met welke versie VCDS gedaan? De Columbus gen 2 die in mij 2016 zit was nl. niet te coderen in 5F met versie 15.7.2 en eerder. Dan werden er bepaalde coderingen/adaptiewaarden om zeep geholpen. Nu is er wel weer veilig in 5F te coderen met versie 15.7.3
Ik heb deze auto bij mij op bezoek gehad dit weekend.
Er zijn een paar modules goed door de war geraakt en geven zelfs storing.
Ik kreeg het toch niet voor elkaar ook omdat als ik wat veranderde er wat anders bij kwam in het scherm.
In overleg met de berijder afgesproken dat hij eerst naar de dealer gaat om alles weer fabrieks af te zetten.
Het gaat hier om een Octavia my2016 auto van eind 2015 waar alle opties wel aanwaren gezet die er niet fabrieks af op zaten.
Wel een camera in de auto vandaar dat verkeersborden herkenning was aangezet.
Ik zal daarna de auto weer met wat opties voorzien wat de berijder wil.
Tja het is jammer dat er met de Chinees aan de vag groep is gesleuteld
Marco.
Voor de zekerheid nog even de volgende vraag:
Als ik Lane Assistent bestel, kan ik het Travel pakket (grootlichtassistent en verkeersbordenherkenning) toch met VCDS vrijschakelen?
De benodigde multifunctionele camera en stuurmodules zijn dan toch aanwezig?
Ik beschik zelf over een originele Ross-Tech kabel, maar heb me tot nu toe alleen met aanpassingen aan Audi's bezig gehouden.
Weet dat ik t ergens gelezen heb maar kan het zo niet terugvinden.. Is het sproeien van de koplampen te beperken via een software instelling? Heb afgelopen week 4l ruitensproeiervloeistof verstookt en moest alsnog bij de pomp het ijs van de koplampen krabben dus kan wel wat minder dacht ik
Zowel grootlichtassistent als de verkeersbordenherkenning zijn achteraf vrij te schakelen als je lane assist besteld.Voor de zekerheid nog even de volgende vraag:
Als ik Lane Assistent bestel, kan ik het Travel pakket (grootlichtassistent en verkeersbordenherkenning) toch met VCDS vrijschakelen?
De benodigde multifunctionele camera en stuurmodules zijn dan toch aanwezig?
Ik beschik zelf over een originele Ross-Tech kabel, maar heb me tot nu toe alleen met aanpassingen aan Audi's bezig gehouden.