[O2] De beste autoband

deusjevo

Forumguru
Van het weekeinde de winterbanden weer vervangen voor de Bridgestone Potenza's. Oordopjes kunnen weer op in de auto, het gezang is weer begonnen.
Wat een set k*tbanden durft Skoda te monteren. Ik heb het niet over de rijeigenschappen maar over het cuppen/geluid.

Heb ook de Potenza's, ze liggen als zomerband bij Profile.
Heb er 1000 km (2weken) mee gereden voor m'n bandenwissel naar winterbanden en was ze toen al spuugzat.
Wat een herriemakers die Potenza's.
Heb leasemij gevraagd om een oplossing, ze proberen nu die Potenza's aan Profile te verkopen en krijg dan wellicht andere banden gemonteerd.
Zou dan geloof ik Continental SportContact 3 of Vredestein Sportrac 3 laten monteren.
 
Vanwege de goede recencies heb ik gekozen voor de Continental Sportcontact 3. Ik ben benieuwd hoe deze zich verhouden tov de potenza's.
Bedankt voor jullie input.
 

deusjevo

Forumguru
Heb ook de Potenza's, ze liggen als zomerband bij Profile.
Heb er 1000 km (2weken) mee gereden voor m'n bandenwissel naar winterbanden en was ze toen al spuugzat.
Wat een herriemakers die Potenza's.
Heb leasemij gevraagd om een oplossing, ze proberen nu die Potenza's aan Profile te verkopen en krijg dan wellicht andere banden gemonteerd.
Zou dan geloof ik Continental SportContact 3 of Vredestein Sportrac 3 laten monteren.

:super: Applausje voor Arval :super:
Vandaag antwoord gekregen:

Beste Eric,

Ik heb zojuist contact gehad met Profile Tyrecenter Vlaardingen. Ik heb met hun afgesproken dat zij de banden innemen en Continental SportContact gaan bestellen. Zij maken met u een afspraak. Het prijsverschil wordt door Arval vergoed.


Met vriendelijke groet,

Pieeeeppppp
technisch beheerder
Arval bv
 

van_der_P

Senior Member
Sodeknetter het verschil tussen de beste en slechtse band op een nat wegdek is bijna 15 meter :smiley29:
En in dit verhaal gaat het over nieuwe banden.
Nu lees ik dit topic zo'n beetje door, en zijn er collega Skodarijders die rijden de banden op, tot het wettelijk minimum (1.6 mm). Ongeacht de kwaliteit van de banden waar ze op rijden zou ik dan liever op een nieuwe band rijden die in de tests het slechts presteert, dan op zo'n versleten set van een premium merk.
Want als je met zo'n band op een nat wegdek in de ankers, mag kom je nog niet met het dubbelen van die 15 meter stil. De banden van mijn auto worden bij minder dan 3 mm vervangen.
 

Rallye

Forumguru
Volgens de Auto Motor und Sport is in de maat 225/17 45 de Nokian V de beste! In een grotere maat won vorig jaar al een Hankook....
 

Hetzer

Forumguru
Ik geloof dat van de slechte banden alleen Wanli hier verkocht word , van de overige heb ik nooit gehoord.
 

Racer

Lid
Zijn er ook Skoda-rijders met goede ervaringen op 18 inch? Mijn huidige Uniroyal Rainsport 2 in de maat 225/40R18 met snelheidsiindicator WX hebben nog ruim 5mm na 40k km maar zijn achter aan het cuppen met bijbehorende herrie.

Hiervoor had ik Dunlop Sportmaxx, een prettige band, maar 25k km aan vervanging toe :(

Graag advies
 

hemi24

Forumguru
Geen ervaring met 18", maar mijn eerste set 17" zomerbanden (achter) is ook met 5½ mm restprofiel "verschroot". Dit waren Bridgestone Potenza's.
Daarna is de auto gecontroleerd op juiste uitlijning, waarbij alles goed bleek te zijn. Nu zijn we 50k verder en zit ik wederom met een stel cuppende achterbanden. Ik had gehoopt dat de Michelin Primacy HP het beter zouden doen, maar helaas..!

Met de 16" winterbanden heb ik weinig klachten..!

Vorige O2, stond op de standaard 15" en ook daar: cuppende Michelin Energy...

Mischien moet de volgende auto toch maar géén auto op het Golf-platform worden?!?
 

aiva tco adoks

Forumguru
Hiervoor heb ik ook michelin's gehad.17 inch, Wat cuppen die snel!!!
Nu heb ik er 4 nieuwe vredesteins giugiaro ultrac eronder liggen. Deze banden werden mij door de bandenboer aangeraden omdat er een speciaal lijnprofiel opzit.
Ze zijn stiller dan de Michelin's. Ook werd mij geadviseerd om ze om de 15/20.000 te wisselen. Bij mij komt dat net goed uit met de zomer en winter wissel.

Volgens mij moet je bij de 02 met 17 inch een tegel van 80 kilo achterin leggen om het cuppen tegen te gaan.
Lijkt wel mooi ....maar ja wie helpt je met tillen.........
 

hemi24

Forumguru
Volgens het boekje (standaard geleverd bij elk exemplaar, meestal in het dashboardkastje) is het raadzaam om elke 10k de banden tussen vóór en achter te wisselen.

Dat van die tegel kan inderdaad wel kloppen, ik heb ook het idee dat de auto aan de lichte kant is voor dergelijke banden. Zal me benieuwen hoe dat de komende jaren gaat met de opel insignia rijders, die hebben ook vaak van die abnormale diameters..!
 

Okki

Donateur
Om ook maar even te reageren. Zowel met zomer als met winterbanden veel lawaai. Vanochtend naar laten kijken (zomerbanden) en deze blijken te cuppen.
Had er met mijn vorige O1 geen last mee (na 140.000 km) maar daar zaten dan ook Conti's onder.
Nu (zowel zomer als winterbanden) Michelin.

Na vorige reactie gelezen te hebben is het mij wel duidelijk: volgende keer weer " gewoon" Conti's!
 

Captain Hook

Forumguru
Ik had precies het omgekeerde, zowel de Conti's als de Dunlops hadden last van cuppen en steeds meer 'zang'/'brom'-lawaai onder mijn O2 2.0 TDI combi. Overgestapt op Goodyear Optigrips en het probleem was over. :ahum:
 

Okki

Donateur
Volgens de garage komt het vaker bij grote bandenmaten voor dan bij kleinere. Ik heb "maar" 15"
Gezien het profiel is vervanging nog niet aan de orde; bij 58.000 km nieuwe voorbanden, de achterbanden staan nu op 66.000 km maar nog meer dan voldoende profiel.
 

Spector

Forumguru
Ben ook niet zo happy met de Continental Sportcontact 3 banden. Net als onder mijn vorige auto ( Seat Leon FR ) gaat er straks weer Michelin Pilot Sport onder.
 
E

Ex-lid 2926

Ik heb als zomerband de Bridgestone Turanza ER300. Tot zo'n 67000 km uitstekend, nu merk ik al 5000 km lang dat de achterbanden cuppen en de bijbehorende vervelende bijgeluiden laten horen.
Er zit nog 4,5 mm profiel op dus ik zal de geluiden nog wel even aan moeten horen tot de winterbandenwissel. En dan in het voorjaar maar eens weer zien.
De Turanza is een slijtvaste band, maar wat het cuppen betreft zou je dus beter een band kunnen hebben die iets sneller slijt. Wel iets duurder, maar beter voor de rust.
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij is de Turanza juist een hele goede band om cuppen te voorkomen! Nokken zijn relatief klein, wat juist positief is omdat deze zich beter op het wegdek plaatsen tijdens het afrollen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Potenza, waarvan de nokken velermalen groter zijn en het rubber ook nog eens stugger is!
 

aiva tco adoks

Forumguru
Hiervoor heb ik ook michelin's gehad.17 inch, Wat cuppen die snel!!!
Nu heb ik er 4 nieuwe vredesteins giugiaro ultrac eronder liggen. Deze banden werden mij door de bandenboer aangeraden omdat er een speciaal lijnprofiel opzit.
Ze zijn stiller dan de Michelin's. Ook werd mij geadviseerd om ze om de 15/20.000 te wisselen. Bij mij komt dat net goed uit met de zomer en winter wissel.

Volgens mij moet je bij de 02 met 17 inch een tegel van 80 kilo achterin leggen om het cuppen tegen te gaan.
Lijkt wel mooi ....maar ja wie helpt je met tillen.........

Ben nu 15000 verder en achterbanden hebben nog geen last van cuppen.
Nog twee maandjes doorrijden en dan gaat het winterspul er weer onder
Voor banden slijten wel iets sneller maar dat komt door iets anders.(zie handtekening):)
 

joergarms

Senior Member
UniRoyal rainexpert. Weet niet in welke maten die band te leveren is, maar ik vind het echt een wereldband.
 
Bovenaan Onderaan