Die Uniroyal Rainexpert heb ik ook begin dit jaar op de auto van mijn vrouw gezet (Fabia 1, 14 inch), en wat een verschil met de Continentals die er eerst onder zaten!
Veel stiller, en ze lijken ook comfortabeler, al is dat laatste lastig te beoordelen. Ik zou ze zeker aanraden.
Ikzelf heb conti premium 2, value for money. Weinig herrie en ook goed bij regen.
TooTall;282486"We zijn naar de dealer geweest zei:Ik weet dat Chinese banden niet zo'n best reputatie hebben (maar weet niet of dat voor alle chinese banden geldt).
Maar kan mij voorstellen als een dealer deze banden verkoopt dat het toch niet zo'n slechte banden zijn als vaak gesteld wordt. De dealer heeft immers een naam te verliezen.
En voor iemand die maar een paar duizend km per jaar rijdt een goed alternatief.
Die combinatie zoek ik óók !:grin:
Heb als zomerset de Dunlop SP eronder zitten, na de winterstop, zal vóór een nieuwe set eronder moeten... uit diverse bandentests (Voornamelijk uit Duitsland) kwam iedere keer voor mij de Continental SportContact3 "in Anbetracht".
M.i. is er een causaal verband tussen slijtagegevoeligheid en de snelheids/type indicatie: Hoe hoger de eindsnelheid van een voertuig.. hoe 'zachter' de band zal moeten zijn om op die topsnelheid nog te kunnen 'plakken'. Ergo => Zet er banden van max 180h/km onder (in NL kom je dáár tòch niet eroverheen :winkie, dan komt 't met de slijtage wel goed !
(Eeuhh: Ga ìk dus nìet doen, bij mij zal 't wel 'n "V"-tje worden
P.S.: Michelins hebben de naam slijtarm te zijn, hoe de andere eigenschappen zijn weet ik niet (meer).