O2 VS. Nw Mondeo

BramBam

Forumguru
Trouwens, is het een van jullie opgevallen dat op www.skoda.nl het vakje rechtsonderaan, waar de Attractive-modellen in stonden, plots leeg is? Wellicht te vroeg geplaatst?

Lijkt mij niet. Kreeg vandaag (nooit eerder gehad overigens) een heuse Skoda-reclamefolder in de bus met een uitgebreide beschrijving van deze nieuwe aktiemodellen.

On-Topic: De nieuwe Ford Mondeo had ook mijn voorkeur voordat ik mijn O2 bestelde. Gelukkig had mijn lokale Ford-dealer al een aantal hoge resolutie foto's. Op basis van deze foto's toch besloten voor de O2 te gaan. Met name door het erg drukke en goedkoop uitziende dashboard. Na de auto live op de AutoRAI te hebben gezien werd mijn eerst indruk (van de foto's) bevestigd en was ik toch erg gelukkig met de keuze voor mijn O2.

Wellicht is de nieuwe Mazda6 een leuk alternatief.
 

sitechris

Donateur
ja, erg mooie auto die nieuwe 6. Alhoewel ik het vorige model ook best mooi vind. Vooral de MPS, coole auto
 
ik vind de Mondeo een geslaagde auto en in de lease is hij gunstig geprijst. Wel blijft het een ford, veel plastic en niet echt doordacht interieur met slechte oplossingen voor de afwerking. Ik zelf hoop dat Skoda ook met zoiets komt een Superb Station?? of een Skoda gebaseerd op de Touran want ik wil zelf wel ietsie groters dan de bestaande O2 maar ik ben zo tevreden over mijn Skoda en alle extra's die er op zitten dat ik nog wat nachtjes moet gaan nadenken wat de volgende auto word, dit is pas over een jaar dus ik heb nog tijd.
 

Matra_Murena

Actief lid
Misschien is de Yeti tegen die tijd iets voor je? Afhankelijk van hoe groot hij uitpakt.. Lijkt wel enigszins Touran-formaat te worden.
 

LenK

Forumguru
Denk niet dat de Yeti zo groot wordt. Eerder een Fabia 2 crossover.

Lees op Worldcarfans: "In terms of size, the Yeti fits between the A0 and A segments; positioning vehciles on the border between different classes is typical of Škoda."
Waarschijnlijk komt op de Fabia 2 bodemplaat.

Ik vind de Yeti een geinig karretje, maar heeft natuurlijks niks te zoeken bij iemand die twijfelt tussen een Mondeo en een O2.
 

Frankie

Actief lid
Mijn visie:

Ik vind aan de Mondeo meer dingen lelijk dan mooi en bij de O2 net andersom.

Simple as that.. Die Mondeo is nieuw, groot, modern en heeft een groot LC-display in t dashboard (voor sommigen onontbeerlijke gadgets), meer niet. Zo nieuw mss dat nog niet iedereen de kans heeft gekregen om te beseffen hoe lelijk hij is ;) GRAPJE, is alleen mijn mening.
 

LenK

Forumguru
Het is ook nooit goed.
De voorbije Mondeo was duf, de nieuwe is expressief.
Feit is wel dat de duffe Mondeo een marginale verkoop had en dat de nieuwe Mondeo uitermate postief onthaald is en dus wel goed gaat lopen.

Skoda heeft altijd auto's die op het randje van saai zijn. Dat verkoopt in zeer licht stijgende mate, maar zal ook nooit potten breken.
En het expressieve broertje Roomster verkoopt weer voor geen meter.
 

Frankie

Actief lid
Het is ook nooit goed.
De voorbije Mondeo was duf, de nieuwe is expressief.
Feit is wel dat de duffe Mondeo een marginale verkoop had en dat de nieuwe Mondeo uitermate postief onthaald is en dus wel goed gaat lopen.

Skoda heeft altijd auto's die op het randje van saai zijn. Dat verkoopt in zeer licht stijgende mate, maar zal ook nooit potten breken.
En het expressieve broertje Roomster verkoopt weer voor geen meter.

Dat klopt idd.... ook de nieuwe Mondeo is voor mij weer niet "goed". Ik vind de O2 trouwens helemaal niet op t randje van saai. Mss de eenvoudiger uitvoeringen dan, maar dat heb je bij veel auto's, neem nu een basis nieuwe Mondeo ;) Ik vind de O2 super gebalanceerd qua looks. Iedere dag kijk ik met plezier naar 'mijn' auto. Van binnen en buiten !!
 

JettaFreak

Actief lid
Dat klopt idd.... ook de nieuwe Mondeo is voor mij weer niet "goed". Ik vind de O2 trouwens helemaal niet op t randje van saai. Mss de eenvoudiger uitvoeringen dan, maar dat heb je bij veel auto's, neem nu een basis nieuwe Mondeo ;)

Gezien het alu-look plastic en het koreaanse hout in de duurste uitvoeringen is de goedkoopste uitvoering van de Mondeo m.i. de mooiste (lees: minst lelijke).

Groet,


JettaFreak
 

SkodaMan

Actief lid
In de Focus komt in 2008 een nieuwe DSG-achtige versnellingsbak beschikbaar met twee koppelingen. Het zal dus niet lang duren of die komt ook beschikbaar voor de Mondeo.

"Ander belangrijk nieuws is de introductie van de Powershift-transmissie (begin 2008). Deze compleet nieuwe zesversnellingsbak is voorzien van een dubbele koppeling. Voorlopig kan alleen de 136 pk sterke 2,0-liter TDCi-diesel worden besteld met Fords tegenhanger van Volkswagens DSG."

zie ook: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7170
 

Jochie

Lid
Ben ik de enige maar met dat "plaatsgebrek" in de O2. Ik vind toch dat de zetel in de Mondeo verder naar achter staat, of beter gezegd, schuiner staat dan in de O2. Ik heb ook al vanachter gezeten in een O2, en ik heb er geen last van. (1m88).

En dan nog iets. Niemand de remtest gezien? Een halve Mondeo vroeger stopt de prachtige Ocativa. Heb het persoonlijk niet op Ford. Maar wilde dit toch even kwijt.
 

LenK

Forumguru
"Ander belangrijk nieuws is de introductie van de Powershift-transmissie (begin 2008). Deze compleet nieuwe zesversnellingsbak is voorzien van een dubbele koppeling. Voorlopig kan alleen de 136 pk sterke 2,0-liter TDCi-diesel worden besteld met Fords tegenhanger van Volkswagens DSG."[/URL]
Wat is dat toch dat diesels steeds voorgetrokken worden met DSG. Nu ook al bij Ford.
 

Frankie

Actief lid
Wat is dat toch dat diesels steeds voorgetrokken worden met DSG. Nu ook al bij Ford.

Diesel = vaak/meestal zakelijk = meestal veel snelweg = vaak veel file = meestal veel schakelen = meeste voordeel van automaat/DSG...

Just a thought...
 

SkodaMan

Actief lid
Wat is dat toch dat diesels steeds voorgetrokken worden met DSG. Nu ook al bij Ford.

Diesel = veel koppel, minder pk's en dus in combinatie met een DSG (zonder koppelomvormer) ideaal.
Benzine = minder koppel, veel pk's dus in combinatie met een TipTronic (met koppelomvormer) ideaal.

Met de 1.2 en 1.4 TFSI (TSI) in het verschiet voor meer en vooral grotere modellen gaan deze koppelkanonnen het helemaal maken met DSG's omdat ze lage emissies hebben.
 

LenK

Forumguru
Blijft vervelend. Ik wil geen automaat vanwege de koppelomvormer maar omdat ik automatisch wil schakelen.
DSG is dan ideaal omdat het meerverbruik en het prestatieverlies van de traditionele automaat dan niet van toepassing zijn op automatisch schakelen.

Het is gewoon een bepaalde bedrijfspolicy want Audi/VW hebben de DSG wel op benzine modellen en zelfs SEAT heeft de 2.0 TFSI met DSG.

Het zijn inderdaad wel allemaal hoge koppel benzine motoren.
 

Reizende

Actief lid
Schitterende auto die nieuwe Mondeo. Ben van de week ff geweest bij de dealer, maar het wordt zeker een optie over een jaar... Ik vind trouwens de Citroen C5 model 2008 ook erg mooi!
Dat wilde ik gewoon kwijt..
 

LenK

Forumguru
"Vervelend" dat het een na het andere merk met een nieuwe auto komt.
Zo kun je nooit beslissen. Want owee als er niet te lang na je aankoop een facelift of mooier nieuw model uitkomt.
 

Fabia

† In Memoriam
"Vervelend" dat het een na het andere merk met een nieuwe auto komt.
Zo kun je nooit beslissen. Want owee als er niet te lang na je aankoop een facelift of mooier nieuw model uitkomt.

Maar dat noem je toch de consumptiemaatschappij, je moet steeds met wat nieuwers komen anders verkoop je het niet. Het is net als wasmiddelen, de ene wast nog schoner dan de andere, de andere heeft een nog een verbeterde samenstelling enz enz. En wij maar kopen!
 
Bovenaan Onderaan