O2 VS. Nw Mondeo

sitechris

Donateur
Bijna 40k voor 170 turboloze pk's (en een 4 cilinder) vind ik niet echt een koopje. Iig niet voor een Japanner.

LenK

Forumguru
Bijna 40k voor 170 turboloze pk's (en een 4 cilinder) vind ik niet echt een koopje. Iig niet voor een Japanner.

Als je kijkt wat er nog meer is voor dat geld, dan steekt ie beslist positief af.
Dit is de duurste uitvoering van de MZ6, maar voor hetzelfde geld rij je ook in de duurdere uitvoeringen van bijvoorbeeld de BMW 1 of de A3. Dan vind ik die Mazda toch best wel een aardig koopje.
En kijk maar eens naar het filmpje op Autoweek daar hebben ze behoorlijk veel waardering voor de MZ6 (2.5)

___JC___

Forumguru
Ik ben erg enthousiast over de Mazda 6. Enige nadeel is de motor. Ik had toch liever een 6 cylinder, 4 cylinder met turbo of dikke diesel gezien.

LenK

Forumguru
Ik ben erg enthousiast over de Mazda 6. Enige nadeel is de motor. Ik had toch liever een 6 cylinder, 4 cylinder met turbo of dikke diesel gezien.
Die 2.5 lijkt me meer een "comfort" motor. Misschien had Mazda die versie beter tot de Executive versie kunnen beperken (met een automaat).
Bij de oude 6 hadden ze de MPS, die had wel een turbo.
En powerdiesels heeft Mazda nog nooit gehad.

De keuzemogelijkheden zijn zowieso veel kleiner dan bij de Duitse merken. Minder versies, minder opties, minder motoren.

LenK

Forumguru
Volvo is behoorlijk overpriced.
Smaken verschillen, de nieuwe Laguna vind ik dus afschuwelijk lelijk, vooral die koplampen, ieeeek.

___JC___

Forumguru
De Volvo is een kabouterbak. Witte MAzda 6 hatchback zoals op het autoweekfilmpje is niet verkeerd hoor.

sitechris

Donateur
goed alternatief blijft natuurlijk de Octavia RS of de Octavia 1.8T. Mss is een Passat 1.8T ook nog wel een optie, ervanuitgaande dat de afschrijving van de Passat minder heftig is.

Ik vind de Mazda overigens wel een mooie bak. Zeker in wit. Over interieur durf ik niets te zeggen, dat is een kwestie van kijken en voelen.

___JC___

Forumguru
Ik denk (hoop) dat de Mazda 6 meer ruimte heeft dan de Octavia.
Verder is het een nieuw model met de bijbehorende nieuwe snufjes.

!Škoda!

Actief lid
Ik denk (hoop) dat de Mazda 6 meer ruimte heeft dan de Octavia.
Verder is het een nieuw model met de bijbehorende nieuwe snufjes.
Ik vond de Mazda 6 erg tegenvallen. Stond op mijn shortlist, is het niet geworden vanwege prijs, leaseprijs en ruimte combinatie.

Bovenaan Onderaan