O2 VS. Nw Mondeo

sitechris

Donateur
ik heb laatst in de nieuwe Laguna gereden. Erg fijne auto, mooi onderstel. Vooral materiaalgebruik en afwerking echt een toppertje. Stille motor (2.0 dci 150 pk), goede standaarduitrusting. Alleen de ruimte achterin viel wat tegen.
 

Beetle

Nieuw lid
ik heb laatst in de nieuwe Laguna gereden. Erg fijne auto, mooi onderstel. Vooral materiaalgebruik en afwerking echt een toppertje. Stille motor (2.0 dci 150 pk), goede standaarduitrusting. Alleen de ruimte achterin viel wat tegen.

Als ie net zo goed is als de vorige zou ik dit moment maar koesteren.......;)
 

Frankie

Actief lid
ik heb laatst in de nieuwe Laguna gereden. Erg fijne auto, mooi onderstel. Vooral materiaalgebruik en afwerking echt een toppertje. Stille motor (2.0 dci 150 pk), goede standaarduitrusting. Alleen de ruimte achterin viel wat tegen.

Erg LELIJKE auto ook !!! uiteraard alleen mijn mening. Maar wat n afgang. De totaal fantasieloze achterkant/lichten. Belachelijk schuin aflopende portierklinken. De voorkant is nog het meest origineel, maar dan voor een Renault van 20 jaar geleden... Een echt totale afgang. Als deze auto voor zijn looks geprezen gaat worden vreet ik de spreekwoordelijke bezem..
 

LenK

Forumguru
:ot: Die Laguna vind ik ook een lelijk hok. Maar ik vind nu juist de voorkant rampzalig van vormgeving. Zij- en achterkant vind ik een beetje saai maar niet echt afstotelijk.
Als Renault met deze auto alle -wegens kwaliteitsproblemen- weggelopen Laguna klanten mee terug wil halen, dan zal deze auto wel geweldig moeten gaan scoren in testen, anders kunnen ze het sjeken.

De makelaar zet er dan in de advertentie bij: "Deze woning moet u van binnen gezien hebben"
 

sitechris

Donateur
qua rijden (onderstel) en betrouwbaarheid zie ik de Laguna wel punten scoren. Ze kunnen zich gewoon niet nog een keer zo'n dramahok veroorloven. Qua materiaalgebruik ben ik echt onder de indruk van de auto. Beter dan de Mondeo, zelfs beter dan de Skoda. Echt bizar, gezien de vorige Laguna. Wat dat betreft zou ik het risico wel durven nemen. Enige nadeel voor Renault, de ruimte achterin gaat ze echt klanten kosten. Een Mondeo of Passat is echt vele malen ruimer achterin.
 

Niels74

Nieuw lid
Mijn huidige rs leasediesel ga ik prive rijden en vervolgens komt er een bmw123d voor mijn zakelijke speelplezier. Nur spielerei... maar wel errug lekkerrrr!!!!
 

LenK

Forumguru
Sorry mijn mening:
BMW 1 dat is (na de Roomster) wel de laatste auto waar ik in zou willen rijden
BMW 1 heeft het formaat van een Fabia voor de prijs van een Superb.
Met vering zo hard als een plank. En het is dan ook nog de lelijkste BMW ever.
 

Dutch4x4

Senior Member
Maar qua rijplezier (alleen al de achterwielaandrijving) natuurlijk wel tien keer beter dan een Roomster, Superb of Fabia - en daar doet die hangbuikzwijnlijn niets aan af. :D
 

LenK

Forumguru
Nou die 10 keer meer rijplezier vergaat je in het dagelijkse verkeer echt wel door de harde vering.
Tijdje geleden een vering (comfort) test in Autoweek (dacht ik).
De BMW 1 was zelfs op de snelweg onconfortabel. Laat staan dus op slecht wegdek, dan knarsen je tanden op elkaar.
En die achterwiel aandrijving (zeker zonder ESP) is ook niet geweldig. Een collega van me rijdt ook BMW. Die heeft het nu met het eerste natte herfstweer al weer over "minder gas geven op de rotonde".
Voor het dagelijks gebruik en voor de veelrijder is comfort toch zeker zo belangrijk dan "rijplezier"
 

___JC___

Forumguru
En die achterwiel aandrijving (zeker zonder ESP) is ook niet geweldig. Een collega van me rijdt ook BMW. Die heeft het nu met het eerste natte herfstweer al weer over "minder gas geven op de rotonde".

Nee, MEER gas geven en dan heb je weer bakken rijplezier !!
Mn broer had deze week een Octy Scout als vervangauto dus 4x4.
NIET te driften die dingen, viel me een beetje tegen (ter vergelijk een Maxda 6 MPS drift echt super)
:D
 

Dutch4x4

Senior Member
Voor het dagelijks gebruik en voor de veelrijder is comfort toch zeker zo belangrijk dan "rijplezier"

Ieder z'n ding.

Als je rijplezier wilt in de zin van echt een potje betrokken sturen, dan kunnen achterwielaandrijving en een stugge vering geen kwaad...

Als je 'rijplezier' wilt in de zin van lekker comfortabel zoeven en niet voelen wat de auto doet, dan moet je een andere auto nemen, inderdaad.

Lijkt erop dat die collega van je de verkeerde auto heeft uitgekozen (of koos bij voor BMW als statusbak?). Als je bij een paar regendrupjes al gaat piepen over de kans op een drift, dan had je geen BMW moeten nemen.

(Terwijl ik denk: leuk, lekker dwars over zo'n rotonde.)
 

___JC___

Forumguru
Ik moet dit ff ergens kwijt dus dan maar in dit draadje.

Naast de ruimtewonders Mondeo en Octavia (minder) is de nieuwe C5 geprijsd. Een auto die ook hoge ogen zal gaan gooien in het middenklasser segment denk ik.

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8095

Het wachten is op de prijzen van de nieuwe Mazda 6.
 
Mooie wagen idd maar het blijft een Citoën natuurlijk en je hoort toch wel wat negatiefs ivm kwaliteit en problemen enzo.
 

___JC___

Forumguru
Citroën heeft zeker niet de beste reputatie voor wat betreft betrouwbaarheid.
Het wordt voor mij wel een leasert dus als ik een dealer op de route naar werk kan vinden kan ik in het ergste geval af en toe een bakkie koffie doen.
:grin:

Maar de reputatie van Citroën kan weleens een reden worden om toch voor een Mondeo, Superb of Mazda 6 te gaan als opvolger voor mij O2.
 

van inkel

Forumguru
Ja fijn elke week naar de Dealert, ik heb wel wat beters te doen.
Daarom Skoda.

En wat betreft de vervangende auto, meestal pas na 24 uur.
 

eikie

Nieuw lid
Heren, dames,
Wachten op de nieuwe Mondeo kost een hoop tijd. Momenteel 6 maanden tegen de OII 6 weken. Je kunt veel eerder plezier hebben in het rijden in een fijne auto.
 
Ik moet zeggen dat de O2 RS tdi met vlag en wimpel boven de Mondeo en Lexus IS 220D uitsteekt.

Vorige week met die 3 gereden en de Lexus heb ik gauw weer terug gegeven na een kwartier, zo moe werd ik in die auto van het corrigeren tijdens een snelweg rit, wat een nerveus ding, was notabene 57000 euro.

Daarna de O2 bij de importeur en ik voelde het al meteen, ja dit is het, na een uur wilde ik nog een uur en dat zegt genoeg.

Op de terugweg nog even bij Ford langs en met de mondeo 2.0 TDCI gereden. Reed beter dan de lexus maar haalt het niet bij de O2 RS. Te weinig power en ook niet echt baanvast.

Nee doe mij maar een O2 RS tdi Combi als opvolger van mijn A6 2.0 TDI.

Ik vond het zelfs jammer om met de A6 naar huis te moeten, had liever de RS meegehad.
 
Bovenaan Onderaan