O3 2017 Facelift

rtwee

Senior Member
Inmiddels de prijzen op de Skoda site in Nederland, paar introductie aanbiedingen. Verder uitvoeringen iets duurder Hmmz... moet nieuwe wagen uitkiezen, ben erg blij met huidige 2.0 TDI O3 op dit moment. Twijfel gaat tussen S3 1.6tdi en O3-17 2.0 TDI, beiden in Style Business. Vind de foto zoals de O3 nu op site van skoda.nl staat wel erg mooi in het zwart met chrome en die velgen. (welke velgen zijn dit?)

JXX

Senior Member
@rtwee
Ik kan mis zijn maar volgens mij; Lichtmetalen velgen 7,5 J x 18" PICTORIS.
Meerprijs van 650 euro volgens de Belgische configurator.

rtwee

Senior Member
@rtwee
Ik kan mis zijn maar volgens mij; Lichtmetalen velgen 7,5 J x 18" PICTORIS.
Meerprijs van 650 euro volgens de Belgische configurator.

Dank!

De SuperB is al zwaarder, dan ook nog voorzien van een zwakkere motor...
18" Pictoris

De 120pk valt reuze mee in de S3! Heb erin gereden, viel me reuze mee. Is voor mij principe kwestie, wil geen leasebak boven de 40k, vandaar dat de 1.6 tdi een optie is.

Noord26

Forumguru
Prijsverschil tussen handbak en dsg is erg klein bij de business uitvoeringen. :pieker:
€2000,- voor DSG is in mijn optiek echt grof geld hoor, voor een benzine. Bij een Rapid kost het nu €500,- (dat was zelfs maar €400 tot medio juni)..

Vanwaar dit verschil van 4x??

ik heb het idee dat Skoda langzaam, maar zeer zeker, de prijzen aan het omhoog schroeven is.

Laatst bewerkt:

tha a

Senior Member
€2000,- voor DSG is in mijn optiek echt grof geld hoor, voor een benzine. Bij een Rapid kost het nu €500,- (dat was zelfs maar €400 tot medio juni)..

ik heb het idee dat Skoda langzaam, maar zeer zeker, de prijzen aan het omhoog schroeven is.

Tja, als je op andere modellen wellicht wat minder marge pakt (kodiaq lijkt aan de lage kant te zitten?) dan is t natuurlijk handig om je cashcow paar honderd euro te verhogen. Valt niemand op en je winstmarge neemt lekker toe...

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb het niet nagezocht, maar mogelijk zit er (ook) verschil in de CO2-uitstoot en dat vertaalt zich meteen in de BPM plus de Btw daarover.
Dan is het dus niet alleen maar Skoda die het verschil opstrijkt...

• Leuk
Waarderingen: CDK

dirkie996

Forumguru

Hier in Belgie was de meerprijs bij de octi 3 voor dsg zo'n 1800€.
Blijkbaar krijg je in Nederland dan 'n fikse korting hierop. Waarna ze het waarschijnlijk elders recupereren

B.Stuurder

Forumguru
De BPM is in 2017 een stuk hoger voor sommige uitvoeringen. Daarom ben ik blij dat mijn auto al een kenteken heeft en pas in 2017 op naam gaat, fiets ik overal tussendoor....

BBO

Senior Member
Ik zie in de Belgische configurator dat bij de facelift de OIII nu ook als L&K te krijgen is op de Belgische markt. Vorige week in het hotel waar ik logeerde stonden 2 OII combi als L&K. Ik ben eens benieuwd hoe vaak we de OIII L&K gaan tegenkomen. Want het verschil met een Superb L&k (in beide gevallen 1.8 TSI DSG) is "maar" 3570 euro. Of gaan er veel zijn die zeggen dat de Superb voor hen te groot is en daardoor voor een Octavia gaan kiezen met alle toeters en bellen op....

naish

Lid
Ik zal volgende week ook mijn Octavia combi Style Business 1.6 tdi dsg gaan bestellen.

Zit enorm te twijfelen of het tech pakket van de Style erop moet bestellen. Mijn Recaro wordt toch overgezet en hecht niet veel waarde aan leer.
Weet iemand hoe de Trius 17 inch velgen eruit zien?

rtwee

Senior Member
Ik zal volgende week ook mijn Octavia combi Style Business 1.6 tdi dsg gaan bestellen.

Zit enorm te twijfelen of het tech pakket van de Style erop moet bestellen. Mijn Recaro wordt toch overgezet en hecht niet veel waarde aan leer.
Weet iemand hoe de Trius 17 inch velgen eruit zien?

Waarom kies je voor de 1.6dsg? Ik heb ook verschillende offertes nu aangevraagd, oa de 2.0tdi handbak en de 1.6tdi dsg. Dealer zegt dat 1.6tdi dsg niet onderdoet voor de 2.0, maar ik ben erg blij met huidige power. Helaas geen model beschikbaar om de dsg te testen. Andere alternatief welke ik heb aangevraagd is de Superb 1.6tdi.

Helaas kan ik de velgen online niet vinden.

De Trius velgen (gevonden in de configurator op skoda.de):
image uploading

De velg is in Duitsland ook in het zwart beschikbaar.

Bovenaan Onderaan