O3 2017 Facelift

bdv

Lid
Blijkbaar krijgt de facelift ook geupgrade motoren. De 1.6 TDI heeft alvast 5 pk meer gekregen, en een paar g co2 meer ook.
 
Zo, de business uitvoeringen zijn een mooi stukje duurder geworden per 1-3-2017... :(

Voor een O3 Combi Style BL 1.4 TSI DSG betaal je nu 31.300 EURO, na de facelift liefst 33.400! Daar heb je nu dezelfde auto voor, maar met 1.8 TSI...

Kijkend naar de standaarduitrusting is er zeer weinig veranderd. Kan zo alleen de LED koplampen vinden, die het xenon vervangen (los van of dit een verbetering is of niet; de O3 xenonlampen zijn de beste die ik ooit in een auto heb gehad). En het nieuwe Columbus systeem natuurlijk, maar dat is logisch.
Verder is er wel een Tech pakket te krijgen met ca 1000 euro korting, en een korting op de DSG op diesels (waarom niet op benzine?? wel mooi onderhandelingspuntje dus :) ).
De enige mooie toevoeging die ik zie is Dynamic Chassis Control. En ik kan me voorstellen dat sommigen onder u het warm krijgen van trailer assist.

Tot slot jammer dat er geen nieuwe 18 inch wielen zijn. De Alaris zijn mooi, maar had graag een vervanger voor de Gollums gezien.

*Herstel* Jazeker toch wel nieuwe 18 inchers! En mooie! Weer een puntje erbij voor de Octavia :dankje:



Ergo conclusio, (te?) weinig nieuws onder de zon, en ik ga dus ook eens goed naar de Superb kijken!
 
Laatst bewerkt:

tha a

Senior Member
Ik ben het met je eens @Pimiento Ze hadden de standaard velgen wel mogen wijzigen. Nu kun je tegen meerprijs wel iets anders kiezen maar veel van hetzelfde.
 

laagvlieger

Forumguru
Koopjes zijn het nog niet. Daarvoor moeten we nog een jaar of drie? wachten tot de Octavia 4 het levenslicht ziet en dit faceliftmodel met grote kortingen de dealer verlaat.

Instappen kan nu vanaf grofweg € 20.000, dan heb je wieldoppen en ballonbanden, halogeenkijkers, zwarte deurgrepen en een 85 pk sterk TSI'tje met 5 versnellingen. Veel geld voor wat ooit een budgetmerk was.
 

Canon-Eye

Forumguru
Audi was ook eens een budgetmerk. Vóór je het weet rijdt er allerlei fout publiek in dikke Octavia's
L'histoire se repête... :D
Ik heb een stuk of 4 Audi's 80 (of Audi 80's?) gereden in de tijd dat Audi de beschaafde tak van Volkswagen was. :jaja:
Toen het merk zich bij de komst van de eerste A4 (met dat BMW3-kontje ;) ) op een ander marktsegment begon te richten - zeg maar "het BMW-publiek" - ben ik afgehaakt. De instap-A4 kostte toen ineens rond de 59000 guldens tegen mijn laatste 80 "slechts" 52k+nogwat. Dat werd me te duur in de bijtelling, temeer daar minstens 2 van onze 3 nazaten juist in die periode uitwonend student zouden worden en dat was/is ook een nogal begrotelijke hobby.

Daarom overgestapt op een onderhuids behoorlijk dik uitgevoerde Polo (waar aan de buitenkant helemaal niets bijzonders aan te zien was) van ƒ33k en 7 jaar nadien doorgegroeid naar de eerste van een serie Skoda's. Tot nu toe bevalt dat wel - maar ook hier zeggen in het verleden behaalde resultaten niets over de toekomst.
Dus of de volgende een O3 (FL? Ik vind 'm niet lelijk) wordt of een héél ander merk+type met minimaal 1200kg toegestaan trekgewicht zal moeten blijken...
 

dirkie996

Forumguru
Ik ben 53, maar bij ons in België, is een Audi altijd al veel hoger ingeschat geweest dan een Opel. Opel maakte wel leuke versie's, zoals de S/R en later de i200 of de 400, maar de alledaagse versie's( 1.2 of 1.6) waren niet veel beter dan een doorsnee Ford Taunus of Escort.
VW en Audi waren toen al moderner qua techniek . Maar eerlijk is eerlijk, een Audi 80 met 1.6 diesel met 54pk motor was ook 'n lachertje
 

redfoxert

Senior Member
Zo, de business uitvoeringen zijn een mooi stukje duurder geworden per 1-3-2017... :(

Voor een O3 Combi Style BL 1.4 TSI DSG betaal je nu 31.300 EURO, na de facelift liefst 33.400! Daar heb je nu dezelfde auto voor, maar met 1.8 TSI...

Kijkend naar de standaarduitrusting is er zeer weinig veranderd.

Je vergeet voor het gemak ook de standaard 9.2" Navi, zonder knoppen. Erg mooi ding, 1 grote plaat waarmee je werkt :)

Tech pakket bevat ook leer/alcantara bekleding, ook niet verkeerd voor die 990 euro extra.
 

Canon-Eye

Forumguru
een Audi 80 met 1.6 diesel met 54pk motor was ook 'n lachertje
Tenzij er een close-ratio 5-bak in zat - daarmee was je in stadsverkeer nauwelijks te kloppen, dit in tegenstelling tot de standaard 4+E bak.
Ik heb 3 jaar (120.000 km) met zo'n vierkante bak gereden - directe opvolger van een Ascona 1.6S, de eerste met voorwielaandrijving. Met veel genoegen ook nog, vooral vanwege het weggedrag van de Audi, want dat was goed vergelijkbaar met de 2x Golf1 die ik voor de Opel had gehad.
 
Bovenaan Onderaan