Gisterenavond de OIII FL van mijn vader gekeurd (Ambition 1.0 TSI zilver, geleverd in België afgelopen donderdag 23/03):
Opmerkingen / Pluspunten:
Nummerplaatverlichting en boarding lights zijn nu standaard LED (ook bij gewone halogeenkoplampen)
DRL is standaard ook LED (hij heeft geen LED-koplampen) => zitten uiterste buiten van de koplamp
Zaklampje is standaard op de break aanwezig (was mij onduidelijk of dit een optie was, Simply Clever iemand?)
Nieuwe bekleding stoelen t.o.v. pre-facelift (Ambition uitvoering), even comfortabel overigens
Achteruitrijcamera heeft meer opties (o.a. om met caravan te parkeren)
Amundsen is mooier en werkt vlotter (vnl. de Skoda Connect-diensten zijn handig, o.a. tankstations met prijsaanduiding, lege parkeerplaatsen in de buurt, ...)
SmartLink is nu standaard i.p.v. optie (Android Auto getest en momenteel weinig meerwaarde volgens mij)
Minpuntjes:
Glanzende lak voor Amundsen en knoppen eronder (stoelverwarming, airco) => stof- en vingermagneten!
Gigantische voet aan de achteruitkijkspiegel: auto heeft wel ACC en lane assist, dus ik denk dat dit de radar is? Zou volgens de specs en foto's in de grille moeten zitten, maar bij voelen & kijken is dit enkel een plastic stuk zonder elektronica
Nog altijd flutlampjes voor de kofferverlichting => direct vervangen door LED's van bij Ali (wat een bak licht dan!)
Achterlichten zijn standaard LED maar vindt die van de pre-FL persoonlijk mooier
Toffe wagen maar ik blijf blij met mijn pre-facelift (mocht ik nou de Amundsen kunnen wisselen, dan zou dat top zijn, maar die prijs gaat pittig zijn vrees ik).
Misschien wel maar eens kijken om de OEM LED nummerplaatverlichting te plaatsen en te laten omcoderen.