O3 2017 Facelift

fonzamundo

Forumguru
Gisterenavond de OIII FL van mijn vader gekeurd (Ambition 1.0 TSI zilver, geleverd in België afgelopen donderdag 23/03):

Opmerkingen / Pluspunten:

Nummerplaatverlichting en boarding lights zijn nu standaard LED (ook bij gewone halogeenkoplampen)
DRL is standaard ook LED (hij heeft geen LED-koplampen) => zitten uiterste buiten van de koplamp
Zaklampje is standaard op de break aanwezig (was mij onduidelijk of dit een optie was, Simply Clever iemand?)
Nieuwe bekleding stoelen t.o.v. pre-facelift (Ambition uitvoering), even comfortabel overigens
Achteruitrijcamera heeft meer opties (o.a. om met caravan te parkeren)
Amundsen is mooier en werkt vlotter (vnl. de Skoda Connect-diensten zijn handig, o.a. tankstations met prijsaanduiding, lege parkeerplaatsen in de buurt, ...)
SmartLink is nu standaard i.p.v. optie (Android Auto getest en momenteel weinig meerwaarde volgens mij)

Minpuntjes:

Glanzende lak voor Amundsen en knoppen eronder (stoelverwarming, airco) => stof- en vingermagneten!
Gigantische voet aan de achteruitkijkspiegel: auto heeft wel ACC en lane assist, dus ik denk dat dit de radar is? Zou volgens de specs en foto's in de grille moeten zitten, maar bij voelen & kijken is dit enkel een plastic stuk zonder elektronica
Nog altijd flutlampjes voor de kofferverlichting => direct vervangen door LED's van bij Ali (wat een bak licht dan!)
Achterlichten zijn standaard LED maar vindt die van de pre-FL persoonlijk mooier

Toffe wagen maar ik blijf blij met mijn pre-facelift (mocht ik nou de Amundsen kunnen wisselen, dan zou dat top zijn, maar die prijs gaat pittig zijn vrees ik).
Misschien wel maar eens kijken om de OEM LED nummerplaatverlichting te plaatsen en te laten omcoderen.
 

innocenti

Forumguru
@fonzamundo die spiegelvoet herbergt de camera voor lane assist en de regen- en lichtsensor. De radar voor de acc zou toch echt midden achter de grille moeten zitten.
Die spiegelvoet is rampzalig voor lange mensen. Ik heb bewust die opties weggelaten en een standaard spiegel gekozen. Met mijn lengte van 2,02m kan ik net onder de gewone spiegel door kijken. Met lane assist komt de spiegel 3-5cm naar beneden. Daardoor moet ik bukken om verkeer van rechts te kunnen zien, en moet ik bukken om een bocht naar rechts in te kunnen kijken.
Waardeloze inbouwplek!
 

adinsx

Nieuw lid
Zo straks even met de facelift Octavia station gereden. Buurman heeft de nieuwe een dag te leen gezien hij deze maand / mei een opvolger voor zijn huidige Octavia moet bestellen.
Ik was eerder kritisch na een rit met een pre-facelift Hatchback met 1.6 TDi (handbak). Ook dit was een 1.6 TDi, met DSG. En, op de sportstand rijdt het nog best aardig door. Prima om mee te komen in het verkeer.

Ook even de auto over mijn favoriete dijk (aka testdijk met testauto's) gestuurd. Ok, het is nog altijd erg comfortabel gericht, maar je kunt er toch redelijk mee bochten sturen. Nog altijd ben ik er zeker van, de Octavia is niets voor mij omdat ik van een sportiever onderstel hou, maar goed is hij zeker die nieuwe Octavia.
Het zit weer goed doordacht in elkaar en je hebt een flinke bak ruimte meer dan menig andere C-segment station.
 

adinsx

Nieuw lid
Oh, enige waar we beide geen antwoord op hebben. De auto was behoorlijk aangekleed (Led, panoramadak, 18", Columbus, etc.), evenals Keyless. Maar hoe werkt dat bij Skoda? Met de hand aan de portiergreep ontgrendeld de auto keurig. Ook het starten gaat keyless, maar waarom gaat hij niet op slot als je bij de auto wegloopt?

Of hanteert VAG dat niet en moet je altijd 'op de klink' een druk geven.
 

Fabia 123

Forumguru
Ik heb wel eens gehoord dat het zender het constante signaal bij keylessauto's op te vangen is met een pc en dat het geboefte zo per computer de auto kan openen. Klopt dat?
 

Joh@n

Forumguru
Oh, enige waar we beide geen antwoord op hebben. De auto was behoorlijk aangekleed (Led, panoramadak, 18", Columbus, etc.), evenals Keyless. Maar hoe werkt dat bij Skoda? Met de hand aan de portiergreep ontgrendeld de auto keurig. Ook het starten gaat keyless, maar waarom gaat hij niet op slot als je bij de auto wegloopt?

Of hanteert VAG dat niet en moet je altijd 'op de klink' een druk geven.
Volgens mij moet je inderdaad je hand op het handvat doen om hem te sluiten. Niet zoals bij Renault simpel weglopen en wachten tot hij op slot gaat (helaas?).
 

B.Stuurder

Forumguru
Volgens mij moet je inderdaad je hand op het handvat doen om hem te sluiten. Niet zoals bij Renault simpel weglopen en wachten tot hij op slot gaat (helaas?).
Klopt, is even wennen. Ik ben een paar keer weggelopen en dacht toen: oh ja, ik moet nog even het handvat aaien....:deuk:
 

adinsx

Nieuw lid
Volgens mij moet je inderdaad je hand op het handvat doen om hem te sluiten. Niet zoals bij Renault simpel weglopen en wachten tot hij op slot gaat (helaas?).

Wel een helaas inderdaad. Zal dan sowieso binnen VAG-modellen wel zo werken? Of hebben ze bij VW / Audi een andere instelling.

Klopt, is even wennen. Ik ben een paar keer weggelopen en dacht toen: oh ja, ik moet nog even het handvat aaien....:deuk:

Blijft vervelend die luxe. De elektrische handrem is nog zo iets. Zit wel op mijn Mégane, niet op wederhelfts Clio IV. Die rolt nog wel eens het parkeervak uit als ik die auto een dagje mee heb.

Nog even een snelle telefoonfoto van de Octaaf:

B2A31A29-3E01-493C-B553-7488AA8DA86C.jpg


DD37F4C6-ABC7-49B5-B5D3-9AF63050375A.jpg
 
Oeps,
Dat betekend dat ik de Leon niet op slot heb gedaan na mijn proefrit.....:pieker:

Best wel jammer, want als je over een deurklink moet wrijven is dat niet echt wat je noemt "hands free" Of kan je het ook met je kont of knie bedienen?
 
Bovenaan Onderaan