Planqgas
Actief lid
Andere optie: balls of steel
Prince Albert?
Andere optie: balls of steel
Kessy... ff oprakelen :-).
Heb nog geen week mijn wagen en heb er kessy op. Zeer handig vind ik MAAR heb toch al 2 keer gehad dat ik de auto niet onmiddellijk kon afsluiten door op het handvat te wrijven. Stom misschien maar ik vermoed dat het om een zakdoek gaat die de sleutel ietwat afdekt in mijn broekzak waardoor connectie mindert.
Als ik de sleutel ietwat vrijmaak, lukt het wel opnieuw. Kan dit of andere oorzaak?!
Paar vragen voor andere FL rijders met Columbus.
Ter info: ik heb een Skoda Connect abo aangemaakt en succesvol geactiveerd maar ik heb de indruk dat enkel Infotainment Online werkt en Care Connect ontbreekt.
- SOS knop wordt vermeld in alle communicatie maar zit er bij mij niet op. Bij jullie?
- Google Streetview werd vroeger ook vermeld, de knop zie je nog staan maar altijd grijs bij mij.
- Iemand succes met het koppelen van een app met de auto zodat je parkeerplaats, tankinhoud etc. kan raadplegen alsook auto op slot doen en zo? Zo ja, welke app precies? Heb een iPhone.
- Iemand succes met het koppelen van een Smartgate app, bv. G-Meter of MFA Pro 3 (beide Skoda apps hoor)
@leasersp Dat is toch juist een voordeel? Nu heb je niet allemaal van dat irritant gepiep in je auto op momenten dat het niet nodig is omdat je een meter zelf wel kan inschatten.
Paar vragen voor andere FL rijders met Columbus.
Ter info: ik heb een Skoda Connect abo aangemaakt en succesvol geactiveerd maar ik heb de indruk dat enkel Infotainment Online werkt en Care Connect ontbreekt.
- SOS knop wordt vermeld in alle communicatie maar zit er bij mij niet op. Bij jullie?
- Google Streetview werd vroeger ook vermeld, de knop zie je nog staan maar altijd grijs bij mij.
- Iemand succes met het koppelen van een app met de auto zodat je parkeerplaats, tankinhoud etc. kan raadplegen alsook auto op slot doen en zo? Zo ja, welke app precies? Heb een iPhone.
- Iemand succes met het koppelen van een Smartgate app, bv. G-Meter of MFA Pro 3 (beide Skoda apps hoor)
@leasersp 15cm is inderdaad wel erg aan de korte kant. Hoe zit dit er dan uit op het scherm vraag ik mij af. Gaat hij in 1 klap van maximaal naar minimaal?
Kun je in het set up-menu van de auto de gevoeligheid van de sensoren niet instellen? Daar staat mij iets van bij.
Toch ook blijkbaar probleem met de front assist. Ik zit trouwens al aan 1550 km op één week tijd :-pNa ruim 1000 kilometer in de week dat ik m nu heb, een aantal puntjes
- nog even op zoek naar waar een soort 'klotsend' geluid bij achteruit rijden vandaan komt
- idem wat kraakjes / trillingkjes
- muziek op SD kaart, zodra ik de kaart uit het slot haal - al dan niet via 'veilig verwijderen' - en ik stop deze weer terug, begint de eerste file op de SD kaart weer te spelen ... is dit normaal? Ik had verwacht 'doorgaan waar deze gebleven is'
(zoals ik gewend was)
- ik mis de optie om het telefoonboek via het stuur te bedienen in de MaxiDot
Had de vorige auto (Golf) wel - moet nu via het touchscreen
- ik krijg het maar niet voor elkaar om flac audio of mp4 filmpjes (filmpjes met Handbrake geconvert volgens instellingen uit een draadje elders op het forum) vanaf SD af te spelen op de Columbus
Blijft constant 'ongeldig bestandsformaat' (of indeling) op de files geven
- parkeersensoren voor in de file / stoplicht floepen nog wel eens aan
Soms met geluid uit/lager, soms zonder geluid - alleen op het scherm
- 'Mijn Skoda' app heeft 1x gewerkt (de dag na ophalen ingesteld, en toen werkte deze 'even')
Welgeteld heeft ie 18km van de km stand geteld vanaf moment van instellen (na de eerstevolgende rit, van 80km)
Dat was al wat bijzonder
Brandstof tank metertje bleef leeg, geen indicatie van deur vergrendeling status
Was op 76 na beste rijder (kan ik me niet voorstellen)
Daarna niks meer voor een week
Routes werden wel netjes bijgehouden, en tevens de parkeerlocatie van de auto
Daarop auto ontkoppeld in de app, en sindsdien niet meer te koppelen:
Qr code ongeldig of km stand onjuist
Heb zo'n idee dat er wellicht iets met registratie door de dealer bij skoda misgegaan is...
- verder.... zeer prettige auto, wellicht alleen nog eens gaspedaal respons aan laten passen