O3 2017 Facelift

Het valt me op dat tot op heden, en dit zeker in Nederland, blijkbaar alleen de Style ( business) versies verkocht worden. In de showrooms zie je ook geen Ambitions of Active's.
Alleen op Youtube heb ik één keer 'n front gezien met de klassieke halogeenlampen. Benieuwd binnen enkele maanden of dat nog zo zal zijn.

Hoe weet je dat? Heb je cijfers gezien of maak je dat op uit wat je hier op het forum leest? Ik denk dat het form niet helemaal het landelijk gemiddelde weergeeft. Ik zag ook "gewoon" een Ambition in de showroom. En ik kan me niet voorstellen dat niemand een Ambition of Active wil hebben. Dan heb je namelijk wel een top auto voor een top prijs namelijk.

dirkie996

Forumguru
@Blauwe Octa : ik heb zeker nog geen cijfers gezien, maar inderdaad, afgaand op de berichten hier op het forum, en de ervaringen, hier toch in de showrooms in België, hoor je toch weinig over Ambitions of Active's.
Ik heb zeker niet beweerd dat niemand die versies wil. Qua "value for money" zijn die zeker niet te verslaan.
In het verleden, met de Octi 2fl e.d. Viel me toen al op, dat er bij de 2dehands voertuigen, er veel meer in Nederland te vinden waren in Elegance uitvoering en met Columbus navigatie. Terwijl je hier in België meer Ambitions vond.

Joh@n

Forumguru
Ik was dit weekend even aan het zoeken op Instagram naar #skodaoctavia en kwam een post tegen van Dieselpower uit Tsjechië:

full.png

93,6kW = 126pk ipv 116 en 278Nm is ook 28 Nm meer. Niet slecht, helemaal stock!

Laatst bewerkt:

naish

Lid
Ik heb nu 2000 km gereden met mijn Octavia 1.6 Style Business dsg. En heb m pas 1,5 week.
Met de vouwwagen naar zuid Frankrijk.
En het is een hele fijne reis auto.
Ik ga zeker de Octavia niet verlagen. Dit rijdt goed.
Navi is top. Zoek een plaatsje op en vergroot het en navigeer erheen.
Verbruik bijna 1:17 met vouwwagen. En rij toch tussen de 120 en 130 km/pu.
Erg tevreden. Beter dan ik verwacht had.

MCA

Lid
Ik heb nu 2000 km gereden met mijn Octavia 1.6 Style Business dsg. En heb m pas 1,5 week.
Met de vouwwagen naar zuid Frankrijk.
En het is een hele fijne reis auto.
Ik ga zeker de Octavia niet verlagen. Dit rijdt goed.
Navi is top. Zoek een plaatsje op en vergroot het en navigeer erheen.
Verbruik bijna 1:17 met vouwwagen. En rij toch tussen de 120 en 130 km/pu.
Erg tevreden. Beter dan ik verwacht had.
Klinkt goed! Dit wordt ook mijn configuratie. Heb je nog hulpveren geplaatst of is dat ondanks de vouwwagen en belading niet nodig?

Fizeye

Nieuw lid
De mist/corner lampen in de voorbumper passen qua kleurtemperatuur totaal niet bij de LED koplampen van de O3 FL. heeft iemand deze lampen al vervangen en dus ervaring opgedaan met de demontage (vooral unit uit de voorbumper halen) en de goed passende kleurtemp?

Brains75

Actief lid
Ik heb mistlampen vervangen door wit/blauwe bolletjes zonder led ivm storingen. Bij het reservewiel zit een stangetje waarmee je de mistlampunits uit de bumper kan trekken. Ze zitten wel muurvast en je moet érg hard aan t ijzertje trekken. De rest volgt vanzelf.

cortrans

Forumguru
Ik heb hem ook al voor het eerst zien rijden met een Tsjechisch kenteken in de mooiste kleur die de Skoda levert, blauw op de A2 bij Abcoude
oo2ujn3rzr7q2.jpg

mveate7pwk3og.jpg

dirkie996

Forumguru
De mist/corner lampen in de voorbumper passen qua kleurtemperatuur totaal niet bij de LED koplampen van de O3 FL. heeft iemand deze lampen al vervangen en dus ervaring opgedaan met de demontage (vooral unit uit de voorbumper halen) en de goed passende kleurtemp?
Dat zijn nogal problemen, zeg.:D. Ik persoonlijk zou daar niet wakker van liggen dat die mistlampen er geliger uitzien dan de LED-dimlichten. Als je rijdt, zie je het toch zelf niet, en de omstaanders zullen er waarschijnlijk ook niet wakker van liggen. Misschien is dit wel beter om in de mist te rijden? Vroeger ( jaren '70) waren veel mistlichten uitgevoerd met geel glas of lampen. Alles wat retro is, komt ooit terug:D.
Bij mij zullen de mistlampen waarschijnlijk LED-lampen zijn. Ik lig er niet wakker van, we zien wel, als ie er is;), en anders de dealer eens gek maken en vragen of die niet omgeruild kunnen worden voor gele peertjes:deuk:( lol)

Kessy... ff oprakelen :-).
Heb nog geen week mijn wagen en heb er kessy op. Zeer handig vind ik MAAR heb toch al 2 keer gehad dat ik de auto niet onmiddellijk kon afsluiten door op het handvat te wrijven. Stom misschien maar ik vermoed dat het om een zakdoek gaat die de sleutel ietwat afdekt in mijn broekzak waardoor connectie mindert.
Als ik de sleutel ietwat vrijmaak, lukt het wel opnieuw. Kan dit of andere oorzaak?!

Bovenaan Onderaan