O3 2017 Facelift

vinom

Actief lid
Iemand enig idee hoe de Zwart/Rood sportstoelen eruit zien? Je kan ze selecteren in de configurator, maar er is geen preview beschikbaar. Op internet kan ik verder ook niks vinden. Het gekke is ook dat ze zonder meerprijs zijn te bestellen op de Style Business iedergeval.

widojo

Actief lid
@vinom, ga even naar de configurator op de Duitse skoda site, alleen zijn de foto's niet al te best.

Bijlagen

• Skoda_rot.JPG
    Skoda_rot.JPG
    89,5 KB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Stoelen wijken niet af, maar de standaard bekleding wel. Ik denk dat het in de FL net zo is als in de voorgaande O3, RS was stof met leer of volleer, dat is nu stof met leer of alcantara met leer geworden en de Dynamic stoelen worden in geheel stof geleverd.
Ik heb de Dynamic stoelen en die verschillen qua vorm niet van de RS stoelen, ik heb ze vervolgens achteraf met leer laten bekleden en dan is alle verschil in feite weg, behalve dat ik kleuren heb die je bij Skoda niet kunt bestellen.

Ergo, de Dynamic stoelen kun je precies zo maken als de RS stoelen wanneer je geen RS hebt. Alleen is deze stoel in de RS nu wel met elektrische verstelling te bestellen dacht ik en dat was niet zo.

IMG_5802.JPG

dirkie996

Forumguru
@B.Stuurder : in de O3 fl RS zijn de stoelen standaard stof met zijkanten in alcantara. Optioneel is dit geperforeed alcantara met zijkanten in leder. Enkel die laatste is te verkrijgen met elektrische bediening en geheugen.
Dynamic stoelen zijn in stof, dus manueel te verstellen?

B.Stuurder

Forumguru
@B.Stuurder : in de O3 fl RS zijn de stoelen standaard stof met zijkanten in alcantara. Optioneel is dit geperforeed alcantara met zijkanten in leder. Enkel die laatste is te verkrijgen met elektrische bediening en geheugen.
Dynamic stoelen zijn in stof, dus manueel te verstellen?
Volgens mij zei ik dat ook toch?
De sportstoel was in Nederland nooit elektrisch bedienbaar te bestellen, of nu de Dynamic stoel in stof handmatig is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat dit zo is.

dirkie996

Forumguru
Blijkbaar hanteert Skoda de norm dat, als je elektrische zetels wil, je de duurste uitvoering v/d zetels moet nemen.
@B.Stuurder : oeps, blijkbaar niet goed opgelet. Begrijpend lezen gaat me niet goed af vandaag:sterretjes:

Fizeye

Nieuw lid
Zo vandaag mijn Octavia opgehaald. Ik had nog een paar foto's belooft om goed te kunnen zien hoe de Eibach verlaging eruit ziet. Helaas toch 2 "dingetjes" bij de oplevering. Het stuur staat zeker 5 graden naar links als de auto precies rechtdoor gaat (iets te maken met het verlagen?) en een paar diepe krassen op 1 velg. Ze gaan dit nog oplossen. De velg willen ze (plamuren) spuiten maar dat voelt toch een beetje raar bij een nieuwe auto. Zeker daar waar mijn ervaring is dat je (hand) spuitwerk nooit zo mooi krijgt als af fabriek (machinaal). Ik ben een enorm pietje precies en heb in het verleden meerder spuitwerkzaamheden aan verschillende auto's gehad (gezien) en dit was toch altijd te zien. Anyhow sta een beetje op de gedachte dat ik toch echt een nieuwe velg ga vragen. Is dat overdreven of eigenlijk vrij normaal?

Bijlagen

• 20170415 Auto Skoda Octavia-21.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 241
  • 20170415 Auto Skoda Octavia-28.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 215
  • 20170415 Auto Skoda Octavia-30.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 199
  • 20170415 Auto Skoda Octavia-32.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 206
  • 20170415 Auto Skoda Octavia-38.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 195
  • 20170415 Auto Skoda Octavia-48.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 215
Laatst bewerkt:

vinom

Actief lid
Erg mooi! En wat betreft de velg zou ik eerst kijken of de aangedragen oplossing een voldaan resultaat geeft. Zo niet, alsnog een nieuwe velg eisen.

dirkie996

Forumguru
@Fizeye : Gefeliciteerd met uw nieuwe wagen. Mooie combinatie, kleur met die velgen.
Voor die velg, zou ik 'n nieuwe eisen. Je koopt tnslotte nieuw spul en geen opgelapt.
Maar ja, misschien doen ze dat in de fabriek ook, en dan weet je het niet.

dirkie996

Forumguru
Het valt me op dat tot op heden, en dit zeker in Nederland, blijkbaar alleen de Style ( business) versies verkocht worden. In de showrooms zie je ook geen Ambitions of Active's.
Alleen op Youtube heb ik één keer 'n front gezien met de klassieke halogeenlampen. Benieuwd binnen enkele maanden of dat nog zo zal zijn.

Joh@n

Forumguru
Het valt me op dat tot op heden, en dit zeker in Nederland, blijkbaar alleen de Style ( business) versies verkocht worden. In de showrooms zie je ook geen Ambitions of Active's.
Alleen op Youtube heb ik één keer 'n front gezien met de klassieke halogeenlampen. Benieuwd binnen enkele maanden of dat nog zo zal zijn.
Ik heb ook een style business besteld en ging vol verwachting laatst naar Martin schilder in Haarlem om nog even te kijken. Stond helaas een ambition... Dus grijp je kans ;)

Bovenaan Onderaan