O3 elegance businessline, geen vermoeidheidsherkenning? (Driver Activity Assistant)

Beste allemaal,

Ik rij een O3 EBL uit november 2013. Voor zover ik weet, en voor zover ik kan terugzoeken in de brochures, zou die moeten zijn uitgerust met vermoeiheidsherkenningssysteem (Driver Activity Assistant).

Ik heb deze nog nooit actief gezien, dus heb er eigenlijk ook niet eerder bij stil gestaan, totdat ik recent bij een vriend van me in zijn nieuwe O3 greenline zat, en daar kwam deze optie zichtbaar voorbij in het 'CAR' instellingenmenu in de navigatieunit (in-uitschakelbaar).

Ik heb het nog eens gecheckt, maar bij mij is deze optie niet aanwezig. Hoe zit dat bij andere rijders van een O3 EBL?

Alvast dank voor jullie reacties :)

Joske

Forumguru
Bij mij is deze idd uitschakelbaar in het menu op de Columbus..

Ben je zeker dat het geen onderdeel van een "pack" was? :)

Joske

Forumguru
het zit onder CAR => Hulpsystemen => Vermoeidheidsherkenning

maar dat heb je gecontroleerd? :)

AndreM

Forumguru
Is wel standaard in de GL BL O3 van 2014, zit er bij mij ook in. :jaja:

Mocht die indicatie overigens oplichten, ga dan niet naar dat kopje (taske, zeg ik het zo goed Joske) koffie zoeken, want die vind je nergens in je auto! ;)
Die zal je zelf moeten kopen. :cheers:

widojo

Actief lid
"Driver Activity Assistant, vermoeidheid waarschuwingssysteem": zit er al in vanaf de Ambition Businessline, dus zeker in de EBL.
Wordt al genoemd in de brochure maart 2013, dus zal het er in moeten zitten.
In mijn 2014 EBL al een keer de melding op het display gehad:nailbiting:

rouwehand

Senior Member
Is gewoon terug te vinden in de manual van de Columbus -> pagina 83 & 84
Staat ook in de trefwoordenlijst -> vermoeidheidsherkenning

RTFM :mad:

Oke ik dacht 'Nou voor de zekerheid nog 1x kijken dan'... En jahoor, hij staat er gewoon bij :banghead:

Ik ben echt ff in de war geweest geloof ik haha. En... ik slinger blijkbaar nooit (want hij stond ingeschakeld) ;)

@Moderators: Excuses voor deze overbodige vraag, sluit dit topic maar :)

kansberg

Forumguru
Nu hoef je in ieder geval niet meer wakker te liggen van het vermoeiheidsherkenningssysteem :D Mooi Scrabblewoord overigens!

En nu ga ik ook naar mijn mandje, m'n been slaapt al dus ik moet zachtjes lopen :bloos:

Joske

Forumguru
Heb trouwens ook nog nooit het "potje koffie" zien passeren op mijn maxidot.. maar daar maak ik niet genoeg km's voor.

:pieker:

Moest er een alcoholsvermoeidheid*ikhebdedagervoorteveelgedronken*herkenning ingezeten hebben daarentegen....

Dan ging die zondagmorgen op weg naar de warme bakker al oplichten :D

Havana

Forumguru
Zou wel een schande zijn als t zou ontbreken. Dan zou ik mij O3 gewoon terugbrengen, ook al kreeg ik 1000 euro toe.

Bij mijn vorige leaseauto hadden ze vergeten de cruisecontrolverwarming mee te bestellen, ik heb hier toen mijn rechtsbijstandsverzekering op gezet.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
;)

NewO3

Forumguru
Ze konden ook geen adaptive elektrische achterklep back assist leveren bij mij. Heb wel extra grote xenon lampen ter compensatie gekregen

Laatst bewerkt:

Arnoldotje

Forumguru
Ik heb de melding een paar keer gehad.
Standaard na een uur of drie non-stop rijden krijg je de melding om pauze te nemen, eigenlijk gewoon een timer dus. Ik heb hem er nog nooit op betrapt dat er op basis van stuurbewegingen een melding werd gegeven.

Darkside

Forumguru
Ik had hem laatst met het testen van lane assist. Als die teveel moet ingrijpen krijg je hem ook

AndreM

Forumguru
Cruisecontrolverwarming? :pieker:
Weer een woord die we nog nooit hebben gehoord.

Ik was laatst nog bij een klant die draadloos stroom hadden, best handig! ;)

Laatst bewerkt:

Havana

Forumguru
Een onmisbare optie! Net zoals de krachtstroomaansluiting, de automatische hydraulische zoetjesdispenser en de adaptive femalescanner (gaat piepen als dichtbij een vrouwelijke bestuurder komt). Geloof mij, als je die opties éénmaal gewend bent, wil je echt nooit meer zonder.

micky

Forumguru
Het is niet dat kopje koffie, dat komt standaard, dit systeem bepaalt je vermoeidheid adhv je rijstijl, heb hem 2 keer gehad in 19000km beide leren na 3-4 uur continu rijden,

Bovenaan Onderaan