O3 elegance businessline, geen vermoeidheidsherkenning? (Driver Activity Assistant)

micky

Forumguru
Nee bij mij niet tenminste, hier staat tekst dat het tijd is voor pauze omdat vermoeidheid geconstateerd is, ik krijg nooit een kopje koffie te zien, je link krijg ik vanuit tapatalk niet geopend..

Darkside

Forumguru
s39-driver-activity-assistant-a7-01-en.jpg

Deze kreeg ik ook te zien

Canon-Eye

Forumguru
Na 123 km al? Erg rustig gereden, dus...

Terzijde: ik wacht op het apparaat dat niet de display aanstuurt, maar zorgt dat er automatisch een versgezette kop koffie in de bekerhouder wordt geplaatst.

Joske

Forumguru
is toch gewoon de Engelstalige melding? ;)

trouwens, volgens de manual, controleert de boordcomputer wel degelijk de stuurbewegingen die de chauffeur maakt. Wanneer dit teveel afwijkt van de eerste metingen komt het alarm binnen.. Ik heb het ook op de auto zitten (nog noooooooooit gezien) maar heb wel geen lane assist. :)

Darkside

Forumguru
Ik kan er nog niet veel over zeggen. Heb slechts 1000km in totaal gereden tot nu toe.
Ik heb hem tijdens testen van lane assist een x gezien.
Tenminste ik neem aan dat dat de doorslag was. Ik was verder niet moe, had niet lang achter elkaar gereden.
Alleen dus stuurcorrecties ivm lane assist.

Zou verwachten als je 400km aan een stuk rijdt je de melding ook zou moeten zien?

Darkside

Forumguru
Bij mij wordt ie donkergrijs (greyed out) als ie op de memory functie staat. (acc uit)
En licht hij wit op als hij actief is.(acc actief).

En deze auto heeft acc en er rijdt een auto voor hem. (welke waarschijnlijk gestopt is (had misschien ook koffie nodig??)). Dus de snelheidsmeter kan wel degelijk 0 km.u aangeven.

Cordoba

Forumguru
is toch gewoon de Engelstalige melding? ;)

trouwens, volgens de manual, controleert de boordcomputer wel degelijk de stuurbewegingen die de chauffeur maakt. Wanneer dit teveel afwijkt van de eerste metingen komt het alarm binnen.. Ik heb het ook op de auto zitten (nog noooooooooit gezien) maar heb wel geen lane assist. :)

Dus als je al vanaf de eerste meter belabberd rijdt, krijg je die vermoeidheidsmelding nooit te zien?:D

micky

Forumguru
Oke, het verschil is, dat bij het vermoeidheidsherkenning systeem wat eerst je rijstijl bepaald (15 min. geloof ik) er komt te staan dat er vermoeidheid geconstateerd is (bij mij beide keren na ongeveer 3,5 en 4 uur nonstop rijden in Duitsland), heeft je auto deze optie niet dan komt er na 2 uur nonstop rijden gewoon het alert met koffiekopje wat al vele jaren bij VAG getoond wordt.

AndreM

Forumguru
Ik heb deze optie wel, ook 3,5 tot 4 uur in Duitsland gereden, staat nu 20.000 km op de teller, maar nooit gezien.

micky

Forumguru
Wanneer het komt is natuurlijk voor iedereen verschillend, daar is het systeem juist voor bedoelt, ik heb wel een rit van Basel naar Hannover gedaan en nog langer gereden pas getankt bij lege tank, toen kreeg ik hem ook niet

Bovenaan Onderaan