Hallo allemaal,
Sinds maandagavond heb ik ook mijn nieuwe Octavia Combi 1.9 TDI. In het begin valt wel op dat de stuurinspanning bij lage snelheden vrij groot is (in vergelijking met mijn vorige Passat Variant), maar van wazig sturen heb ik nog niets gemerkt. Er zitten nochtans 16' Turanza's op.
Van de opmerkingen die ik hier op het forum reeds las, heb ik niet echt last. De Brigdestones maakten effectief veel te veel lawaai, maar er stond dan ook 0,6 kilo druk te veel op. Met de correcte bandenspanning geen probleem meer. Nieuwe auto's worden blijkbaar steeds afgeleverd met veel te hard opgepompte banden.
De Stream-radio had ook geen te beste ontvangst, maar dat is na enkele dagen vanzelf gebeterd. Er zit een soort van leerfunctie op waardoor de radio gaandeweg de omgeving waarin hij moet functioneren leert kennen. In de handleiding staat zelfs dat korte onderbrekingen in het begin normaal zijn. Ondertussen speelt ie prima, al kan hij niet op tegen de Pioneerinstallatie die ik in de VW had.
Voor het overige echt wel een erg goede auto. Alleen hoop ik dat ie nog wat vlotter gaat schakelen, want dat is het enige wat ik nog wat te stroef vind verlopen. Ik hoor hierover niet veel klachten, dus allicht moet de bak nog wat ingereden worden.
Alweer een Belgische Skodarijder erbij! Marc.