Re: Octavia 2005 1.9 tdi: indirect (wazig) stuurge
</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />
Het probleem lijkt zich voor te doen gewoon met 1 hand aan het stuur,...accelerend,..en dan in eens wil ie een stukje naar rechts of links,...alsof ie eerst door een stukje vrije speling moet alvorens weer rechtdoor te gaan.
[/ QUOTE ]
Wat betreft dat acceleren, je heb 'm zo te zien 3 cm verlaagd, maar heb je ook de dempers aangepast? (geen idee waar die DBiDKB voor staat) Zo niet dan is het te verklaren dat ie af en toe wat heen en weer schommelt bij fel acceleren. De schokbrekers zijn dan eigenlijk iets te lang t.o.v. de verlagingsveren en worden te makkelijk uitgetrokken. Standaard dempers werken meestal maar een kant uit, sportdempers naar twee kanten (in en uit) en zorgen o.a. bij acceleratie voor een veel stabiel weggedrag. Maar ja, ik weet het, ik weet het ... dat kost weer meer.
</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />
Het probleem lijkt zich voor te doen gewoon met 1 hand aan het stuur,...accelerend,..en dan in eens wil ie een stukje naar rechts of links,...alsof ie eerst door een stukje vrije speling moet alvorens weer rechtdoor te gaan.
[/ QUOTE ]
Wat betreft dat acceleren, je heb 'm zo te zien 3 cm verlaagd, maar heb je ook de dempers aangepast? (geen idee waar die DBiDKB voor staat) Zo niet dan is het te verklaren dat ie af en toe wat heen en weer schommelt bij fel acceleren. De schokbrekers zijn dan eigenlijk iets te lang t.o.v. de verlagingsveren en worden te makkelijk uitgetrokken. Standaard dempers werken meestal maar een kant uit, sportdempers naar twee kanten (in en uit) en zorgen o.a. bij acceleratie voor een veel stabiel weggedrag. Maar ja, ik weet het, ik weet het ... dat kost weer meer.