even een update van mij een paar weken verder:
Stuurbekrachtiging herprogrammeren heeft niets opgeleverd:
"het apparaat" deed het nog steeds niet en kon niet communiceren met de auto op dit punt. Bestaat er zoiets als een zelflerende stuurbekrachtiging ? (heb ik meen ik al eens eerder gelezen).
Afgelopen vrijdag de auto laten uitlijnen en ik moet zeggen dat dat wel heeft geholpen: vooraf stonden de voorwielen op -0,10 sporing (uitspoor ) en na de afstelling -0,05, nog steeds een beetje uitspoor dus. De auto rijdt nu minder zwabberig en het dode stuk in het midden is ook minder al is het nog niet helemaal weg.
Vanmiddag nog weer even teruggegaan naar de bandenboer voor een afspraak om de auto meer toespoor te geven maar dat vinden ze daar maar niks (daar heb je weer zo'n eigenwijze klant) want alles stond al maximaal toelaatbaar. Hij zei er nog fijntjes bij dat het mijn eigen risico was en dat de banden aan de buitenkant zouden gaan slijten.
Nou en ?
heb ik liever dan een auto die niet lekker rijdt.
Verder heb ik afgelopen weekend veel gegoogled en ik kom meerdere malen afstelwaarden tegen van de vooras van de O2 en andere auto's op hetzelfde platform, die TOEspoor moet hebben onbelast van 0,10, zie ook hier :
http://www.amt.nl/web/show/file/id=...0TDI-2005.pdf/Skoda-Octavia-2.0-TDI-2005.html
Dat sterkt mij alleen maar in mijn overtuiging dat de sporing vanaf het begin te veel op uitspoor gestaan heeft. Dat verklaart wellicht ook waarom zoveel Octavia's versleten banden hebben aan de binnenzijde van de band. (zien meer mensen hier ook een complot in ?)
Na de volgende afstelling meld ik me wel weer.
Groeten, Rob