Octavia Combi greenline V Peugeot 308 SW Bluelease

Desperado

Forumguru
Als je het zo bekijkt heb je in zomeromstandigheden dus een kortere remweg met zomerbanden als met 4 seizoenen en in de winter dus ook met winterbanden.

micky

Forumguru
@micky

Er bestaat geen 'juiste oplossing'.

Toen het half februari 15 graden was (en 1 nacht met vorst hebben gehad heel die maand) en begin maart 20 graden was, was het niet de juiste band een winterband. Een band blijft altijd een compromis. Je had zelf ook met die temperaturen zeker 5m meer remweg als een zomerband op die dagen. Vind het aanhalen van een kind dood rijden daarom kant nog wal raken.

Dan zou je dagelijks de weersverwachting moeten bekijken en de juiste band daarop moeten kiezen. Sterker, dan zou je in de morgen en in de middag andere banden moeten monteren. En de bandenspanning voor elke rit moeten aanpassen aan de omgevingstemperatuur. En als het gaat regenen regenbanden monteren en als het weer droog is slicks eronder, scheelt toch weer zeker 5m remweg dan..

:arghh:

Ik schrijf "beslissing", niet "oplossing" (dat is een wereld van verschil)........
Sowieos een rare vergelijking, je kiest het best haalbare toch? en dat zijn nou eenmaal niet de 4 seasonbanden die jij onder je auto hebt, sorry maar of je het nu leuk vind of niet, ik heb het niet verzonnen ;)

dat was het voor mij aangezien het idd al te lang te veel offtopic is.

micky

Forumguru
Zojuist het filmpje gekeken van de 308, ik ben niet echt onder de indruk, dat stuur wat half voor de tellers zit, het dashboard en dat dat dak nooit open kan snap ik ook niet, bij de Renault megane kan het ook open. zo op het eerste gezicht is het model wel oke en idd een stuk goedkoper dan de O3, maar dat interesseert mij persoonlijk nu net niet

henriz

Forumguru
@micky
Maar ben jij momenteel in de markt voor een nieuwe auto?
Zo nee, dan is het wel erg makkelijk om te zeggen dat kosten je niet interesseren. :thumbsdown:

Eerlijk? Ik heb pas geleden in de 308 gezeten (vrouwlief zoekt een nieuwe auto) en dat is helemaal niet verkeerd.mooie materialen en topstoelen! Maar ja, betrouwbaar?? :pieker::nono: Ik ben blij met mijn O3....:jaja:

s-line

Forumguru
Gisteren een sneak preview gekregen van mijn vrouw d'r Peugeot dealer! Zij hebben dit weekend een Franse 308 sw tot hun beschikking als primeur,maar ik moet zeggen dat het een hele mooie auto is en de ruimte ook heel oke is ook achterin! En de kofferbak is ook net zo groot als de nieuwe octi, en ik vind hem zeker mooier als de octi.
En heel compleet,hou je zelfs nog heel wat centjes over om zeker twee lekker all inclusieve op vakantie te gaan!;)

micky

Forumguru
@micky
Maar ben jij momenteel in de markt voor een nieuwe auto?
Zo nee, dan is het wel erg makkelijk om te zeggen dat kosten je niet interesseren. :thumbsdown:

hoe bedoel je:pieker: ik heb net een Octavia besteld van €41.000,- als de kosten mij zouden interesseren had ik wel een 14% genomen ;)

Edit, of gekeken naar de 308, voor mij is er maar 1 Franse auto en dat is mijn 40 jaar oude DS ;)
ter info, ik heb gekozen tussen de Octavia, Passat, Superb, Golf variant en de V60, wel even naar de 508 gekeken, sorry, maar de 308 komt niet in dit rijtje voor..
de Octavia is het geworden omdat ik perse automaat wilde en alleen maar uit A en B label mag kiezen en nu een bomvolle auto heb.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Noord26 , daarom rij ik in de winter op winterbanden en de rest van het jaar op zomerbanden;) de enige echt juiste beslissing:maakmegek:

Dan rij je nu dus anderhalf jaar op zomerbanden? (er is tenslotte geen winter geweest)
Leuk die seizoensbanden, en mooi dat ze voor de omstandigheden waar ze voor ontworpen zijn ook beter zijn dan een 'gewone' band. Alleen hoe vaak wissel je die banden, en onder welke omstandigheden? In de praktijk weet je gewoon niet wat voor weer je volgende week onder de banden krijgt, dus is elke bandenkeuze een pure gok. Als je nu ook nog meetelt dat veel mensen de banden (moeten) laten wisselen bij een bandenboer, en dat die in de seizoenswisseling vaak weken van tevoren vol gepland zijn, dan is de vraag wat de meerwaarde is van verschillende banden voor verschilllend seizoenen.

Frank

Forumguru
Ik ging hetzelfde zeggen. Tenzij je beest van een motor neemt, moet je toch je best doen om boven de 30-32k te gaan, na korting (in België krijg je bij skoda zonder onderhandelen al 13% korting als je octavia als bedrijf bestelt)

micky

Forumguru
Ik ging hetzelfde zeggen. Tenzij je beest van een motor neemt, moet je toch je best doen om boven de 30-32k te gaan, na korting (in België krijg je bij skoda zonder onderhandelen al 13% korting als je octavia als bedrijf bestelt)

Kaal is de EBL met DSG en 1.6 TDI dik €33.000,- de rest is optie's staan onder in mijn handtekening en calculeren kun je zelf op de website van Skoda.
Overigens zou je als lid van een Nederlands autoforum toch moeten/kunnen weten dat auto's in Nederland veel duurder zijn dan bij jullie ;)

s-line

Forumguru
Ik zou het geld er zeker niet voor over hebben, dan zou ik eerder een gebruikte Audi kopen!
Ik vind/denk dat skoda zich vanzelf weer uit de markt gaat prijzen op deze manier.:nono:

ertromp

Forumguru
Inderdaad net wat @s-line zou doen zou mijn keuze ook zijn: dan een gebruikte Audi

Ook als je zo'n Peugeot 308 SW (ik krijg het bijna niet uit m'n strot :deuk:) gaat "aankleden" zit je ook al zo op de €38.000 voor zo'n Allure HDI diesel

Bovenaan Onderaan