henriz
Forumguru
Bij deze: http://www.skodaforum.nl/forum/i/poll-privé-ook-een-octavia.22635/Polletje dan maar?
Bij deze: http://www.skodaforum.nl/forum/i/poll-privé-ook-een-octavia.22635/Polletje dan maar?
@Artbij: segment zei ik hé, niet prijsklasse. Denk trouwens dat een aangekleed model zoveel niet meer scheelt qua prijs. Als ik de optielijst bij Skoda zie tegenwoordig moet ik toch denken aan VW of zelfs Audi prijzen voor sommige opties.
De mijne is ook € 38.500. En ik heb er nog geen seconde spijt van. Bijtelling net ietsjes over de 300 euro / maand, vind ik netjes voor een complete auto. Wil ik een A4 met gelijke uitrusting en motorisering, dan kom ik ongeveer op € 48.000 en tegen 25% bijtellen zou ik dan maandelijks € 520 af mogen tikken!@micky, 41000 euro voor een octavia??
Vind dat je bij VW veel geld betaald en dat echt niet als rest waarde (ja ik rijd privé) meer terug krijgt.
De 308xt vti kreeg ik na 3 jaar en 35000km €16000,- terug en koste nieuw €28000,- de golf na 3 jaar zou ik op een Octavia ebl 1.2 van €31000,- ook €16000,- (33000km) terug krijgen dat is dus evenveel als de 308.
Maar de golf koste wel €31000 nieuw 3jaar terug!!
En ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen (van de octavia rijders)prive een skoda octavia zouden kopen?
@Artbij: segment zei ik hé, niet prijsklasse. Denk trouwens dat een aangekleed model zoveel niet meer scheelt qua prijs. Als ik de optielijst bij Skoda zie tegenwoordig moet ik toch denken aan VW of zelfs Audi prijzen voor sommige opties.
Met alle respect VWim; als je een dergelijke vraag op het skodaforum gaat stellen weet je in 95% van de gevallen wat het antwoord zal zijn. Het overgrote deel van de forumleden hier heeft last van cognitieve dissonantie. Stel je dezelfde vraag op het peugeot forum is het uiteraard vice versa.
Het is jammer dat er iets te makkelijk wordt geroepen dat het "franse rommel is, betrouwbaarheid slecht, etc". Ik rijd zelf Renault en heb hiermee probleemloos rondgereden. Ik ben dan ook meer van de feitelijkheden, de duitse adac heeft bijvoorbeeld aangetoond dat de fransen het behoorlijk goed doen als het gaat om de pechstatistieken. In de categorie waar we nu over praten:
Kleinere middenklasse:
1: BMW 1-serie
2: Audi A3
3: Peugeot 308
4: Mercedes B-Klasse
5: Mercedes A-Class
6: Toyota Auris
7: VW Golf / Bora
8: Seat Leon / Toledo
9: VW Eos
10: VW Caddy
Ik heb gezocht maar de Skoda staat er niet tussen ... en nu???? Allemaal de Skoda weer verkopen voordat het te laat is? Het is een beetje hypocriet wat hier gebeurt maar zonder gekheid ... ik denk dat de vraag hier gewoon niet zo handig is om te stellen eerlijk gezegd.
Ik zou zeggen ga gewoon met beide auto's rijden en ga plussen en minnen. M.i. koop/lease je in beide gevallen een prima auto!
@micky Daarom zei ik voor sommige opties. Niet allemaal gelukkig.
Welke opties dan? Ik was voornamelijk bekend met Audi prijzen voordat ik in het Skoda-lanschap neerstreek en viel van de ene verbazing in de andere. De mooiste vind ik nog het zwart optiek pakket bij Audi; 700 euro, bij Skoda; 50 euro.