Octavia combi l&k 150pk turbo

arievh

Senior Member
Alternator ligt nu los.. maar moet de motor half uit elkaar halen om hem r uit te krijgen , er is geen ruimte
 

Grard

Lid
De oude Felicia 19D zitten op de zelfde wijze gemonteerd;er is rondom wat meer plaats. Indie je kiest voor tweedehands let goed op dat het stekkertje op dezelfde plaats zit,sommige alternatoren en spannings regelaars hebben het stekkertje verder naar de voorkant van de auto zitten dat kan dan de radiator raken.Tik ook voor montage de conische spanbussen een beetje terug en maak de draad goed gangbaar van de bouten waarmee de alt vastgezet moet worden.
 
Laatst bewerkt:

arievh

Senior Member
Heb kapje verbogen zodat ik bij de spanningsregelaar kom komen..ff los gehaald, borstels nog goed, stator ook goed.. heb helaas geen testbank
 

Grard

Lid
Is te ver ik woon bij Luyksgestel over de Belgische grens. Heb nog 2 op de plank die werkend uit een sloop Felicia 19 D gehaald zijn Enkel de vrijloop poulie is anders
 

arievh

Senior Member
Dat is wel erg ver inderdaad.
Ik heb de dynamo ff getest..0,2 volt als ik hem m'n m'n pneumatische slagsleutel laat draaien. En natuurlijk 12v om de spoel te magnetiseren
 

Maggy

Forumguru
Bestel gewoon een nieuwe… Goede ervaring met winparts, kost je iets van 150€. De dynamo van mijn octavia ging kapot rond de 5 ton, en die kon ook echt de kliko in; koolborstels op en anker een millimeter of twee ingesleten.
Als je denkt dat de 20 vt weinig ruimte heeft, dan nodig ik je uit om de dynamo van een 1.6 tdi te wisselen…. Mickey mouse werk…
 

arievh

Senior Member
Koolborstels zijn nog 1,5 a 2 cm. Rotor nog goed. Ik kan helaas niet testen, want het kan ook zijn dat alleen de aansluiting kapot is. Winparts had ik laatst onderdelen besteld en dat paste niet op mijn auto (besteld op kenteken), sterker nog ze hebben die onderdelen voor mn auto gewoon niet en niet te leveren.
Bij een dynamo is het inruilen/statiegeld bij Winparts. Bij mijn lokale shop is het goedkoper en een echte Bosch (ook statiegeld voor oude). Maar als ik het via internet bestel ben ik bijna de helft goedkoper uit, plus geen statiegeld gedoe.
 

Maggy

Forumguru
Soms is het best zoeken en heb je echt de pr codes nodig ( de codes die op de sticker staan in de achterbak, en, als je het originele boekje hebt, ook in het boekje)
Je moet kopen waar jij je het best bij voelt.
 

Grard

Lid
Vanaf 120€ heb je al een valeo van 120 A met een vrijloop poulie van 56 die zes groeven heeft zag ik. Valeo is erg betrouwbaar vinden wij en prijs gunstig.Je koopt wat je wil natuurlijk,de tijd zal het leren.
 

Tees

Donateur
Ik heb bijzonder goede ervaringen met Winparts, maar ik bestel dan ook altijd op basis van onderdeelnummer (opgezocht in ETKA), omdat op kenteken bekend is dat daar vaak dingen mis gaan. Dat ligt niet aan Winparts maar aan de database die al die bedrijven gebruiken. Bij Winparts krijg je wel pasgarantie als je je kenteken invoert bij bestelling, dus je kan altijd gratis terugsturen dan.
 

Grard

Lid
Elk auto onderdeel heeft een nummer als je dat vermeld bij een bestelling komt het (bijna) altijd goed.

Voor velen zijn goede ervaringen met een leverancier doorslaggevend om bestellingen te plaatsen zonder rekening te houden met de kwaliteit van sommige goedkopere merken. Bij zichzelf respecterende autodemontage bedrijven belanden de goedkope merkjes meestal linea recta in de schroot bak. Wat de boer niet kent eet hij niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
@Grard uit je reacties lijkt het erop dat je Winparts niet kent. Dit is een van de grote autoonderdelen-webwinkels in NL. Ze verkopen voornamelijk A- en B-merken, maar geen 'rommelmerken'. Ik heb een voorkeur voor Bosch voor electronica, maar Valeo is idd ook een goed merk. Beiden worden ook door VAG af-fabriek nu gebruikt. En beiden worden door Winparts verkocht.
 

Grard

Lid
Om de concurrentie het hoofd te bieden,hebben ze in hun aanbod ook de goedkope merken net zoals bvb Autodoc of Mister Auto. En Bosch laat in China veel produceren net zoals vele anderen.
 

ertromp

Forumguru
En een Valeo produceert ook in China, India, Mexico, Thailand, Brazilië, Polen en noem maar op.
 
Bovenaan Onderaan