Octavia combi l&k 150pk turbo

Grard

Lid
In de meeste van die landen hebben ze mooie vrouwen,dus de kwaliteit van hetgeen ze maken zal wel aanvaardbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:

arievh

Senior Member
Ik heb de alternator doorgemeten en zo liedje achterhaald wat er kapot was. Onderdeel vervangen en alternator getest en hij werkt weer.
Nu ben ik zo slim geweest om niet op te letten hoe de multitiem bevestigd zat (hoe/waar deze loopt ). Alternator inmiddels terug geplaatst en nu moet ik de riemspanner terug plaatsen, maar geen flauw idee wat de "route" van de riem is.. haha.. slim! Ff Google raadplegen.
 
Laatst bewerkt:

arievh

Senior Member
Ik heb bijzonder goede ervaringen met Winparts, maar ik bestel dan ook altijd op basis van onderdeelnummer (opgezocht in ETKA), omdat op kenteken bekend is dat daar vaak dingen mis gaan. Dat ligt niet aan Winparts maar aan de database die al die bedrijven gebruiken. Bij Winparts krijg je wel pasgarantie als je je kenteken invoert bij bestelling, dus je kan altijd gratis terugsturen dan.
Elk ander bedrijf had het wel goed. Maar al jaren bestel ik bij Winparts. Dus ik dacht dat het wel zou kloppen en dat alle andere fout waren... haha niet dus.... maar de eigenaar vertelde mij dus ook dat ze die ik nodig heb niet eens hebben en dus ook niet kunnen leveren. Nog nooit een fout onderdeel gehad als ik op kenteken bestel, nu dus wel.
 

arievh

Senior Member
Hallo. ben zeer nieuwsgierig naar de naam van het onderdeel dat je vervangen hebt.
De spanningsregelaar was kapot, dus deze vervangen. Had de spanningsregelaar getest op mijn "workbench powersupply" (regelbare voeding zegmaar). En bij de enable pin op de plus activeerde hij niet, dus defect. De diodebrug had ik ook doorgemeten, maar dat was goed, de windingen ook goed, stator ook goed, dus dan was het makkelijk. Jammer dat het zo'n gedoe is om de alternator los te halen (en tevens ook het terug plaatsen).
Maar goed auto doet het weer perfect.
Wel even wennen ik kom van een diesel met niet zoveel power. Met als gevolg dat ik net zelfs in z'n 2 piepende banden veroorzaakte (zonde van m'n nieuwe banden).
Maar het rijdt (nu) fantastisch!
 

Grard

Lid
De sleepringen op de stator (bij ons anker genoemd) waren niet ingelopen? Eneu als banden piepen zijn ze te hard van rubberstructuur.Wij hadden ooi teen klant met de klacht van dat hij ijzer op ijzer remde (op een zondag morgen)en van ons jongens was niet erg in zijn hum en zei: dat hindert niet dat doen de spoorwegen al meer dan honderd jaar.
 

arievh

Senior Member
Anker, zo heet het ook idd (ik noem het stator, jaren terug elektrotechniek opleiding was alles in het engels). Maar was nog perfect.
Piepende banden is omdat het een felle auto is 150pk turbo en als je dan bijna vol gas geeft dan spint hij wel hoor! Haha . De banden zijn splinternieuw, zat net nog maar 4 km op de banden.
 

Grard

Lid
150 hp dat was al iets in de jaren zeventig,nu heeft een langzame auto dat! Waar kun je ze loslaten zonder de wet te overtreden?Ons hebben hier "Ford Proving ground" op Kattenbos (lommel) waar we (na aanvraag) de gas wel eens op de plank kunnen houden als er geen F 1 testen zijn.
 
Bovenaan Onderaan