Octavia Greenline bestelbaar

Ik heb ook al levertijden gehoord van 12 weken.
Dat is toch wel typisch. De kranten staan er vol van dat er zo weinig nieuwe auto's verkocht of geleased worden. Toch zijn de levertijden niet korter als in dagen van economisch hoogtij.

Captain Hook

Forumguru
...Toch zijn de levertijden niet korter als in dagen van economisch hoogtij.
Da's niet zo gek hoor.
Al die bedrijven hebben enorm afgeslankt, ingekrompen, etc.
Dus per saldo gaat het nog steeds even snel/langzaam.
En 'ff' de productiecapaciteit opschroeven durven ze niet aan. Bovendien is dat een beslissing die niet zo makkelijk is, want je kunt niet van de ene op de andere dag opschalen, respektievelijk productiecapaciteit verminderen. De hele keten daarvoor en daarachter moet daar ook op aangepast worden (alles is JIT)

Dat snap ik allemaal wel, echter als de supply-chain gevuld is, is het mogelijk om binnen een dag een volledige auto te bouwen. Waarschijnlijk is ruim de helft van de levertijd van een auto wachttijd en een kwart voor overslag en transport.

Wasmachineman

Forumguru
Met een neergeklapte achterbank heeft de Skoda 1620 liter laadvolume, de Peugeot 307 heeft maar liefst 2082 liter. Dat scheelt toch wel een beetje dacht ik zo. Echter met de achterbank rechtop scheelt het tot volgens de brochures ongeveer 20 liter (die de Skoda minder heeft).

Het is allemaal niet zo spannend. Voor vakantie gewoon zo'n box op het dak.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/ow...rmatie?p_spr_id=&p_type_lijst=RL&o_id=6255958

Check bij maten en gewichten en zie dan dat dat O2 Combi een grotere kofferbak (580 liter) heeft dan de 307SW (562 liter) met de banken in normale zitstand. Ik vond ruim 2000 (alle banken neergeklapt inclusief passagierstoel misschien?) liter iets teveel, dat haalt geeneens een Mercedes E-klasse Combi ! Maximaal komt een 307 aan 1805 liter. Niet verkeerd !

Je hebt gelijk, overigens is het maar net welke methode men gebruikt om het aantal liters volume te bepalen.

Volgens de site van autozine is het verschil tussen Peugeot 307Break en Skoda Octavia Combia (1805-1620=) 185 liter. Deze liters heeft de Peugeot met name te danken aan de hoogte van de auto. Die is immers 7 cm hoger.

Met de achterbank rechtop (zo rij je immers met een gezin ook naar je vakantiebestemming) heeft de Octavia de grootste kofferruimte. (580liter tegen 562 liter)

LenK

Forumguru
Allebei een grote bak. Als je niet gaat kamperen kan alles voor gezin van 4 er gemakkelijk in.

Wasmachineman

Forumguru
Nieuwe auto

Je hebt gelijk, overigens is het maar net welke methode men gebruikt om het aantal liters volume te bepalen.

Volgens de site van autozine is het verschil tussen Peugeot 307Break en Skoda Octavia Combia (1805-1620=) 185 liter. Deze liters heeft de Peugeot met name te danken aan de hoogte van de auto. Die is immers 7 cm hoger.

Met de achterbank rechtop (zo rij je immers met een gezin ook naar je vakantiebestemming) heeft de Octavia de grootste kofferruimte. (580liter tegen 562 liter)

Heb jij al een nieuwe besteld ?
Of kijk je nog even rond ?

Heb jij al een nieuwe besteld ?
Of kijk je nog even rond ?
Ik ben momenteel 1 van de vele wachtende. Ik heb een Octavia Combi Greenline besteld.
Voor transport van grote dingen heb ik al de dwarsdragers gekocht. Tevens heb ik een trekhaak besteld. Aan transportmogelijkheden geen gebrek dus.

Wasmachineman

Forumguru
Ik ben momenteel 1 van de vele wachtende. Ik heb een Octavia Combi Greenline besteld.
Voor transport van grote dingen heb ik al de dwarsdragers gekocht. Tevens heb ik een trekhaak besteld. Aan transportmogelijkheden geen gebrek dus.

Ik ben volgend jaar aan de beurt en wil ook wel een greenline diesel combi. In het wit dan. Ik zag laatste een witte combi rijden en die was errug mooi.
Welke kleur heb jij besteld ?

Ik heb een zwarte besteld, met sunset ramen achter.
Zo'n uitvoering zag ik ooit bij de dealer staan, die vond ik erg mooi, vandaar.
De velgen die eronder zitten interesseren mij niet zo veel, als je rijdt ziet toch niemand dat. Bovendien de opties op de Greenline t.o.v. de Ambition Business zijn erg interessant.
Voor 250 euro hogere cataloguswaarde krijg van de belasting Euro 60 per maand. (20% bijtelling). Je bent haast gek als je geen Greenline kiest.

Wasmachineman

Forumguru
Klinkt goed, hopelijk komt de nieuwe een beetje snel binnen.
Er zijn namelijk productieplants gesloten n.a.v. de crisis. Vandaar dat de wachttijden kunnen oplopen voor bepaalde modellen.

Fijn weekend nog.

Klinkt goed, hopelijk komt de nieuwe een beetje snel binnen.
Er zijn namelijk productieplants gesloten n.a.v. de crisis. Vandaar dat de wachttijden kunnen oplopen voor bepaalde modellen.

Fijn weekend nog.

HUH?! PANIEK!!!
Die van mij moet eigenlijk nog wel komen voor november... Anders krijg ik hem mogelijk pas in januari... :shocked: (omdat leasemij niet wil uitleveren in november/december)

Wasmachineman

Forumguru
:koffie:
Wanneer is de jouwe besteld door de leasemy ?
Want 8 - 10 weken zou nu nog gewoon haalbaar moeten zijn hoor.
Hoorde ik bij Hamers te Voorschoten.
Plants gaan dicht tijdelijk maar hopelijk kiezen ze wel de goede om tijdelijk of definitief dicht te gooien als het echt nodig is.
Deze "greenlines" zullen daar hopelijk buiten vallen en gewoon normaal te leveren zijn.
Maar wie ben ik ?

Mijn auto is besteld in week 29. De dealer verwacht dat de auto midden oktober Week 42/43 binnen komt. (Dat zijn dus meer als 10 weken!!!)

Wasmachineman

Forumguru
Het schijnt dat dealers werken met aantallen van o.a de greenlines en als een dealer zijn voorraad greenlines heeft opverkocht moet hij dus langer wachten dan een dealer die zijn voorraad greenlines nog niet heeft opgemaakt.
Ze ruilen ook vaak onderling auto's.

:koffie:
Wanneer is de jouwe besteld door de leasemy ?
Want 8 - 10 weken zou nu nog gewoon haalbaar moeten zijn hoor.
Hoorde ik bij Hamers te Voorschoten.
Plants gaan dicht tijdelijk maar hopelijk kiezen ze wel de goede om tijdelijk of definitief dicht te gooien als het echt nodig is.
Deze "greenlines" zullen daar hopelijk buiten vallen en gewoon normaal te leveren zijn.
Maar wie ben ik ?

Mijne is dinsdagmiddag 11/8 besteld door de dealer in het bestelsysteem van Skoda. (Maar het is geen greenline hoor!)
Ik heb bovendien de DSG-7, waar een iets langere levertijd op kan zitten. Volgende week dan zal ik weer even contact hebben met de dealer, die kijkt dan of er al een 'definitieve' productie-plandatum bij de auto ingevuld is. Kunnen we effe kijken of we eind-oktober nog kunnen halen... Het zal erom spannen.

Ik heb wel een Greenline besteld, maar heb nog niks gehoord van de dealer. Ik zal eens contact opnemen.

Voor leasemaatschappijen geldt volgens mij half november als datum voor laatste levering. Ik heb immers van Leaseplan ooit op 11 november een auto geleverd gekregen.

Voor leasemaatschappijen geldt volgens mij half november als datum voor laatste levering. Ik heb immers van Leaseplan ooit op 11 november een auto geleverd gekregen.

Dit verschilt per leasemaatschappij... :722:
Ik heb inderdaad ook tot twee keer toe een auto geleverd gekregen begin november, Leaseplan en TOP-lease (= het huidige ING Carlease).

Nu zitten we bij een leasemaatschappij die na 31 oktober NIET meer uitlevert.

Wasmachineman

Forumguru
En dan in januari als de eerste auto's afgeleverd worden.....chaos bij de dealers, weinig tijd om alles uit te leggen aan de berijder etc etc.:biggthumpdown:
Maar ja, je bent even aan de goden overgeleverd en kan alleen maar afwachten of de fabriek een tandje harder kan lopen !
Succes.

Ik heb wel een Greenline besteld, maar heb nog niks gehoord van de dealer. Ik zal eens contact opnemen.

Waarom is dit eigenlijk?

Bovenaan Onderaan