Octavia Greenline bestelbaar

dijuk

Nieuw lid
Ook die van mij gaat in week 37 in productie, de dealer verwacht dat hij er eind september dan wel is. bestelling was ergens in de derde week van juli.

Ik hoop op een uitgebreide review van NOUNOU!!!

6 to 8 weken levertijd zei mijn dealer(Dordrecht)

dijuk

Nieuw lid
Ook die van mij gaat in week 37 in productie, de dealer verwacht dat hij er eind september dan wel is. bestelling was ergens in de derde week van juli.

Ik hoop op een uitgebreide review van NOUNOU!!!

Hoe zit het nou met het gevoel,is de 1.6 duidelijk anders dan de 1.9 waarbij je
de push toch voelt als je op het gas gaat.We hebben het over zuinig rijden maar ik rij bijna nooit 80 in z'n 5 en zelfs als ik 110-120 rij en snel moet inhalen schakel ik wel eens terug naar z'n 4 om door te trekken maar als je bij de Greenline dat constant moet doen dan weet niet of ik hier voor zou kiezen.
Trouwens weet iemand of de Greenline met een DSG bak komt.Dan wordt het
schakelen voor je gedaan.
De 1.6 heeft hetzelfde aantal PK`S en NM dus volgens de dealer was er weinig verschil!!!

Ach, slechte auto's worden op vandaag niet meer gemaakt. Daarbij, als de auto zou tegenvallen is het maar voor 4 jaar.
Ik bedenk met trouwens net dat ik in mijn vorige auto's (Peugeot 307) ook bijna altijd in de 4de versnelling reed. (Zelfs in de bebouwde kom) Dit had te maken met de cruise control, die werkte alleen in de vierde en vijfde versnelling met een minimum snelheid van ongeveer 45 km/uur. Lekker lage toeren.
Ik zal zodra ik de Skoda heb wel laten weten wat mijn ervaring is met de lange vierde en vijfde versnelling.

nounou

Lid
De 1.6 heeft hetzelfde aantal PK`S en NM dus volgens de dealer was er weinig verschil!!!

Wanneer er dan ook een bak achter zit met dezelfde overbrenging dan zijn de prestaties gelijk. Maar aangezien de 4e en 5e versnelling zo lang zijn, zullen de prestaties (bij optrekken/ inhalen) minder zijn, bij vergelijkbare versnelling in de 1.9 tdi modellen.

Ik zal het volgende week merken of het echt storend is, anders gaat er gewoon een chip in.

dijuk

Nieuw lid
Ja dat is waar van de overbrenging,ik verwacht mijn nieuwe(1.6 TDI greenline businessline) ook over ongeveer een week.
Ik laat dan zo snel mogelijk mijn bevindingen weten.

Onderstaand een stukje uit een review betreffende de Octavia Greenline.

De volledige review is te vinden op:
http://auto.limburger.nl/profiles/1...648-skoda-octavia-combi-ook-met-20-bijtelling

Rijtest
De 1.6 TDI motor kan deze auto – tóch een 1.280 kg – goed aan, in 11.9 seconden tikt hij de 100 km/u al aan. Op de Autobahn gaat hij vrolijk verder – op naar 180. Met die snelheid ervaar je de perfecte isolatie, want je hoort nauwelijks de motor en rijwind, het rollen van de banden krijg je op de achtergrond mee. De dieselaandrijving is écht stiller geworden met zijn common rail constructie. De auto van ruim 4.5 meter laat zich met zijn mooie koppel soepel rond een minirotonde sturen, omdat de besturing zo lekker direct aanvoelt. Terug naar twee, flink gas geven en uitaccelereren in de uitrit. Je voelt nauwelijks dat je een Combi om je heen hebt, zo uitdagend voelt hij aan. Maar ook in de vijf trekt hij bij 100 gedecideerd op om een kluitje in te halen. De noodstop levert een ruime voldoende op, want vanaf 100 staat hij binnen 37 meter stil, zonder enig protest vanuit carrosserie of onderstel.

Conclusie
Ná de Superb vormt deze wagen een tweede voltreffer, want slechts een proefrit leert je hoeveel auto je krijgt met dié diesel. Voor duurzaamheid én luxeniveau staat Volkswagen garant. De vormgeving en de genereuze ruimte voor inzittenden en bagage kan de consument zelf wel beoordelen.
Tenslotte: de Octavia blijft ook in dit nieuwe model verkrijgbaar als RS (supersportief) en als Scout 4×4, die met zijn vierwielaandrijving en speciale beplating soepel ingezet kan worden in off-road activiteiten.

Signalement

Test model: Skoda Octavia Combi Greenline Businessline
Carrosserie: 5-deurs stationwagen
Lengte: 4.57 m
Breedte: 1.77 m
Hoogte: 1.47 m
Gewicht: 1.280 kg
Motorinhoud: 1.6 TDI diesel Greenline
Vermogen pk: 105 pk
Koppel Nm: 250
Acceleratie: 11.9 sec.
Topsnelheid: 189 km/u
Testverbruik: 1:22.2
CO2 gr/km: 119
Kofferruimte: 605/1.655 liter

Rallye

Forumguru
Ik vind het geen briljante test. Dat je iets anders van een auto verwacht (11,9 seconden op 100, top van wel 180) als ik is prima. Maar de RS bij de leverbare motoren vergeten en de Scout aanraden als echte off roader??? Bovendien zie ik een (handbediende!!) airco en elektrische ramen niet echt als luxe. Zelfs de getoonde roofrails zijn extra op de goedkoopste twee versies...

Utmost B

Nieuw lid
ik vind het ook geen goede test, te positief, het lijkt wel een reclame-praatje. Hopelijk komt nounou met een betere review ;)

noize79

Nieuw lid
Bijna

Vandaag even contact gehad met Skoda Utrecht. De auto is binnen, nu alleen nog wachten tot ze de wagen rijklaar kunnen maken. Vermoedelijke uitlevering zal eind deze/begin volgende week zijn.

Spanning begint te stijgen ....

nounou

Lid
Jep ken dat, nog 3 dagen en dan kan ik em ophalen. Ik ben heel erg benieuwd. De review komt er zeker aan, ik zal proberen vrijdag al een quick review te plaatsen en na het weekend een uitgebreidere.

noize79

Nieuw lid
Jep ken dat, nog 3 dagen en dan kan ik em ophalen. Ik ben heel erg benieuwd. De review komt er zeker aan, ik zal proberen vrijdag al een quick review te plaatsen en na het weekend een uitgebreidere.

Ja ik weet ook niet hoe het loopt, heb 'm 12 juni bij mijn wagenparkbeheerder besteld. Ik geloof dat de daadwerkelijke bestelling richting de lease maatschappij eind juni is gebeurd.

Gisteren contact gehad met Skoda de Meern en hij is binnen. Kenteken zou ook al bekend zijn, maar dat was nog niet bijgewerkt op de site.
Ze gingen hem nu uitlever klaar maken, maar dat was nog niet helemaal bekend hoe dat zou lopen omdat de mensen in de garage wat onderbezetting hebben.

Ik hoop stiekem op donderdag want dan zijn ze tot 21.00u open. Dat komt wat beter uit ivm met mijn opdracht. Anders moet ik even kijken hoe en wat. Duurt toch gauw een uurtje om alles netjes af te handelen volgens de verkoper. Maar goed, als het later is...so be it.

"Nounou" en "Noize79", hebben jullie inzicht gehad in de tijd die het duurde van productie tot levering bij de dealer.
Zoals al eerder geschreven wordt mijn auto in week 37 geproduceerd (volgende week). Volgens de dealer zou de auto dan waarschijnlijk eind september binnen zijn, klopt dat?

noize79

Nieuw lid
Bas,

In mijn mailcontact kreeg ik volgende informatie.

Uw auto staat ingepland voor productie in week 33 en zal naar verwachting in week 35/36 geleverd gaan worden.

Ik durf niet te zeggen of dat nu nog steeds geldig is voor nieuwe orders.

nounou

Lid
Nu je het zegt, bij mijn vorige auto (golf 6, don't ask) kreeg ik inderdaad netjes een brief wanneer deze geproduceerd zou worden en hoe lang het dan nog zou duren voordat deze bij de dealer stond.

Nu heb ik dat niet gehad. Nou is 9 weken ook best snel vanaf bestelling tot levering. :)

Mijn nieuwe wagen staat op de productie planning in week 38.
Vervolgens rekent men 4 weken voor transport en dergelijke, week 39 t/m 42.
En 1 weekje bij de dealer voor het rijklaar maken enzo, week 43.
Zogezegd zou ik hem dan in week 44 kunnen krijgen: de laatste week van oktober.
Ik weet niet hoeveel marge daar nog in zit, maar het lijkt me dat deze planning prima te halen is. Je auto hebben 2 à 3 weken na productie lijkt me wel erg snel...?

nounou

Lid
Het niet zo heel spannend allemaal hoor. De golf 6 is een fijne auto, maar degene die ik had was een 3 deurs, met het oog op de nabije toekomst is dat niet praktisch. Dus ik wilde een 5 deurs, maar dan wel de 160 pk versie.
Nu had ik zelf al wat prive geld in de auto gestoken in de vorm van velgen en een vermogensboost. Prive geld, ik weet het dat is stom bij een lease auto, maar goed, ik moet er wel 4 jaar in rijden (dacht ik). Tel daarbij op dat ik al wat strijd had gevoerd om een 3 deurs te nemen (mooiere lijnen), een bepaald iemand thuis zei al dat ik gewoon een 5 deurs moest nemen in verband met de toekomst, en je hebt hopelijk een beetje een idee. :blush:

Anyway, een collega van mij wilde het leasecontract wel overnemen. Dus zodoende mocht ik na 4 maanden een nieuwe auto uitzoeken.
VW is eigenlijk belachelijk duur wanneer je kijkt naar de standaard uitrusting en omdat ik toch VAG georienteerd ben uiteindelijk bij de Skoda uitgekomen. Vanwege de opties en de ruimte en omdat ik de 1.9 tdi tijdens een proerit wel redelijk ok vond qua prestaties. Was ik puur voor vermogen gegaan dan was het uiteraard de golf geworden.

Het verhaal is nog wel een stuk langer, maar goed, dat is nu v.t. Morgen de nieuwe wagen ophalen.:xyxthumbs:

Ik ben trouwens benieuwd of Noize79 vandaag al zijn voiture mag ophalen.

Bovenaan Onderaan