Rosinfield
† In Memoriam
o ja, die heeft nu die waarden. Dan is dat idd een goede optie.
ik was wat aan het zoeken over wat beter is euro 95 erin of toch euro 98 , denk dat ik daar maar eens wat tankjes van leeg ga rijden.
ik heb een O3 1.2 combi ,, moet zeggen ding rijd gewoon prima, lekker soepel en makkelijk.
als ik met de stroom mee rij heb ik genoeg aan de 1.2 , wel merk ik dat bij de iets hogere snelheden er wat fut uit is.
had het liefst de 1.4 gehad maar dat zat er financieel niet in.
na een paar proefritten de toch de 1.2 genomen, op zich geen spijt van.
nu rij ik met euro 95 een 1 op 17,5 a 18 lijkt me een behoorlijke score.
Bij de nieuwe 1.4 motor is bij Skoda geen cilinderuitschakeling ingebouwd. Deze is alleen beschikbaar bij de zustermerken. Jammergenoeg betekent dat Skoda een hogere bijtelling heeft.Ondertussen wordt de 140 pk verhoogd tot 150, misschien nu wel met die cilinderuitschakeling (tot nog toe zat die zeker niet op de 140 pk). De 1.2 krijgt nu 110 paardjes, beiden voortaan euronorm 6. Hoe het met de prijzen zal evolueren, dat weet ik niet en trouwens: prijzen in België en Nederland durven nog eens verschillen (met een voordeel voor ons Belgen, dan wel). Voor zover ik weet is het koppel op beide motoren onveranderd gebleven.
De 1.2 heeft in de O3 vanaf het begin ook al een riem i.p.v een kettingVoor de volledigheid, 1.4 TSI heeft geen ketting meer maar opnieuw distributie riem.
Nieuwe EA211 motoren .
Op de Superb 3 zit gewoon ACT op de 1.4 dus je stelling is niet helemaal correct.Bij de nieuwe 1.4 motor is bij Skoda geen cilinderuitschakeling ingebouwd. Deze is alleen beschikbaar bij de zustermerken
Klopt ik had het specifiek over de O3.Op de Superb 3 zit gewoon ACT op de 1.4 dus je stelling is niet helemaal correct.
en dat de vernieuwde 1.2 nu 110 pk heeft.,, tja veel 105 pk blijken al een 120 pk op de bank te hebben dus ga je dat echt merken ?