Octavia III RS

vleier

Forumguru
Airride op een rs gaat prima hoor!
Op rijhoogte is hij waarschijnlijk lekkerder als orgineel. Maar dan moet je geen budget setje kopen natuurlijk!

Met de normale hoogte heb ik nog nooit over een probleem gehoort.
Daarnaast is airride leuk voor de stance maar voegt het niets toe aan de rijbeleving. dus ergens ben ik juist bang dat het negatief werkt. Of je moet natuurlijk de vRS hebben gekocht om te laten zien dat je een vRS hebt wat ik dan weer jammer vind.
Tuurlijk is een goede airride leuk maar de prijzen ervoor totaal niet en gaat er iets kapot of je hebt een klein lekje in je luchtbalgen dan begin je de dag met een lege accu.

Dit is ook vooral de reden dat ik een beetje een hekel heb aan het kopen van airride. alle sportiviteit haal je eruit tenzij je met een systeem aan komt met een waarde van een kleine 10.000 euro.

vleier

Forumguru
Nou 10k is wel heel erg overdreven! Voor de helft heb je al een hele goede kwaliteit set hoor!:jaja:

Zal wel kunnen. geen idee wat die dingen normaal kosten. kameraad had het over 10.000 euro.
Nu is het wel zo dat het eigenlijk alles wat een RS een RS maakt weg word gehaald door airride lijkt me.

vleier

Forumguru
Blijkbaar heb je het alleen maar van horen zeggen....

Ik spreek wel eens oude kameraden uit de de tuners clubs. die hebben het altijd over dat voor bedragen voor dat soort dingen.
Sorry als het dan niet altijd klopt. Maar is het dan ook zo apart.

Rallye

Forumguru
Dat zou kunnen, hoewel de Octavia II bij de facelift de vermogensstijging van Golf V naar VI GTI niet gevolgd heeft...

Goofy@5E

Forumguru
Vraagje.....

Heeft er iemand een gedacht of er binnen de VAG stal een paar geventileerde/geperforeerde schijfremmen vooraan beschikbaar zijn die we op een rs kunnen monteren met behoud van de remklauw, ben laatst een rs tegen gekomen die dat had en ....staat wel mooi met open velgen...
ik hoor het graag

Mvg K.

boontjeRS

Forumguru
Vraagje.....

Heeft er iemand een gedacht of er binnen de VAG stal een paar geventileerde/geperforeerde schijfremmen vooraan beschikbaar zijn die we op een rs kunnen monteren met behoud van de remklauw, ben laatst een rs tegen gekomen die dat had en ....staat wel mooi met open velgen...
ik hoor het graag

Mvg K.

Bestaan wel maar mag niet ivm de Belgische keuring. Anders had ik ze al lang.

boontjeRS

Forumguru
@boontjeRS

Wist ik niet, da da niet mocht, ga het toch is verder uitpluizen, heb een mooi setje gevonden van AP performance voor voor & achter schijven, word vervolgd........

Heb dat op een van m'n vorige auto's gestoken "geventileerde + geperforeerde remschijven". Radicaal afgekeurd wegens niet conform fabrieksvoorschrift van de auto. Dus originele teruggestoken en dan was het oké. Moet wel zeggen dat het remvermogen heel goed was, zelf na circuit gebruik op zolder. Ik snap de wetgeving soms niet want de auto remde veel beter dan origineel dus veiliger. Typisch iets voor België. :banghead:

s-line

Forumguru
Eventueel gewoon schijven/klauwen van een TT rs monteren plug and play.
1 nadeel je moet 18" blijven rijden..

Bovenaan Onderaan