Octavia III RS

vleier

Forumguru
Het is sws slecht dat je geen upgrades mag uitvoeren aan je auto maar ergens is er wel een punt. Kijk jullie hebben er verstand van met de installatie en weten wat de voordelen en nadelen zijn van geperforeerd en geventileerde remschijven. Helaas is dat niet bij iedereen zo. Heb dingen gezien die gewoon niet door de beugel konden. Van remschijven die een slag kleiner waren dan de standaard maat tot mensen die de remleidingen niet goed ontluchten.
 

Rallye

Forumguru
Dat laatste kan ook als iemand gewoon onderhoud uitvoert, dus dan moet je dat ook verbieden. Het Duitse systeem is dan toch het beste: een algemene vergunning voor een bepaald onderdeel en maatwerk voor de ingrijpender zaken.
 

vleier

Forumguru
Dat laatste kan ook als iemand gewoon onderhoud uitvoert, dus dan moet je dat ook verbieden. Het Duitse systeem is dan toch het beste: een algemene vergunning voor een bepaald onderdeel en maatwerk voor de ingrijpender zaken.

Heb je gelijk in. Maar nu is het juist vaak dat wanneer er wat fout gaat het tijdens het onderhoud is. Maar dat kan je dan weer niet afkeuren.
Het duitse systeem is zo wie zo een stuk beter in mijn ogen. TUV zorgt ervoor dat alles voldoet aan de eisen.
 

abelsj

Forumguru
@boontjeRS

Wist ik niet, da da niet mocht, ga het toch is verder uitpluizen, heb een mooi setje gevonden van AP performance voor voor & achter schijven, word vervolgd........
Brembo heeft deze ook (V+A geperforeerd), bij ebc braken heb je de keuze tussen geperforeerd of met sleuven (slopped) type 1877usr.
Zowel op de site van Brembo als EDC worden deze voor road use en ter vervanging van oem schijven aangeprezen.

Heb vroeger op mijn Nissan Almera gti de EDC (geperforeerde) gehad en nooit problemen bij de keuring (in Rotselaar) ondervonden. Misschien veranderen de reglementeringen en mag het nu niet meer.
 

vleier

Forumguru
Ik denk dat ik zelf ook over ga stappen of de gesleufde remschijven. vind het mooier staan. Maar dat word pas gedaan wanneer de schijven die ik nu heb op zijn.
 

Arco

Forumguru
http://dvxperformance.com/stage/skoda/octavia/5e-2013-/4195/rs-20-tsi/1

Who is in? Ik heb alvast al extra korting gevraagd via mail aan DVX (voor leden van het skodaforum). Ik ga het laten doen: 310 pk en 445 Nm. Eindejaarskorting: 20% dus 519 Euro zonder mijn voorgestelde korting: 5 laten tunen voor 500 Euro...

...en gaat hier wel degelijk over een herprogrammatie OP MAAT op een vermogenstestbank!!!
 
Laatst bewerkt:

Arco

Forumguru
http://dvxperformance.com/stage/skoda/octavia/5e-2013-/4195/rs-20-tsi/1

Who is in? Ik heb alvast al extra korting gevraagd via mail aan DVX (voor leden van het skodaforum). Ik ga het laten doen: 310 pk en 445 Nm. Eindejaarskorting: 20% dus 519 Euro zonder mijn voorgestelde korting: 5 laten tunen voor 500 Euro...

Het gaat hier dus wel degelijk over geen custom chip maar
http://dvxperformance.com/stage/skoda/octavia/5e-2013-/4195/rs-20-tsi/1

Who is in? Ik heb alvast al extra korting gevraagd via mail aan DVX (voor leden van het skodaforum). Ik ga het laten doen: 310 pk en 445 Nm. Eindejaarskorting: 20% dus 519 Euro zonder mijn voorgestelde korting: 5 laten tunen voor 500 Euro...

...en gaat hier wel degelijk over een herprogrammatie OP MAAT op een vermogenstestbank!!!


Ik heb vandaag een mail terug gekregen van DVX: ze geven geen extra groepskorting omdat er sowieso al veel aanvragen zullen komen waardoor er lange wachttijden zullen ontstaan.
Dus ga ik hier verder geen topic rond opstarten. diegene die willen zullen dus zelf een afspraak moeten maken bij DVX.
 

leon-cupra

Forumguru
Had de korting van dvx ook al zien passeren, ... Verleidelijk :banghead:
Ga toch nog een jaartje wachten tot mijn vRS uit garantie is en ik 100% zeker ben dat er geen grote brokken geweest zijn gedurende de eerste twee jaar. Deze actie komt toch ieder jaar terug (soms twee keer)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco
Bovenaan Onderaan