@JurgenM , het is toch wennen hoor, zeker als je van een diesel komt zoals ik. Zelf verwacht dat de uitersten niet zover uit elkaar zouden liggen. Als je verbruik kan schommelen tussen de 7L(lange afstanden) en 14L (korte afstanden), vind ik voor een moderne motor overdreven. Een diesel heeft dit veel minder.
Lig er niet van wakker, maar toch ... sta er soms wel even bij stil .... Heeeel even
Gelukkig zijn de benzineprijzen terug een beetje gezakt.
Nu bij ons zal de vRS binnenkort niet meer als gezinswagen gebruikt worden, hebben een Superb (diesel) in bestelling staan, dus zal wat minder kilometers met de vRS gaan doen. Het geeft mij wat "ruimte" om te gaan modden aan de vRS
De eerste tank denk je er aan, dat je weet hoeveel km je doet met 1 benzinetank.. anders denk je er niet meer aan
Het zou kunnen dat de afstand van je thuis-werk zal vergroten als je de vrs hebt Ik doe normaal 35km woon werkverkeer per dag. De eerste week met de vrs, was dit 100km per dag ( klein omwegje maken om gewoon te genieten van de wagen )
@Olivier , kleinere tank verlicht ook de pijn van het bedrag dat je tankt. Moest je 90L 98 tanken, ze zouden de ambulance mogen bellen. Lichte hartaanval
Ik kan je daar helemaal volgen hoor. Rij nu ook nog met een diesel dus zal sowieso wennen worden aan de pomp, maar ach...
Whahaha dat zit er bij mij heel dik in. Heb ik nog ooit gedaan als ik naar het werk ging, met alle vreemde en boze blikken van mijn vader die vaak langs mij zat. Ja maar pa het is een diesel en korte stukken zijn niet goed. Reden normaal gezien max 5 minuten en ik was 15 a 20 minuten onderweg, spreek wel over 10 jaar geleden ondertussen.
Sinds de RS vind ik elke keer naar de winkel gaan of eender wat leukEn nu zal het zijn '' de wagen is nog niet mooi warm gereden, vlug nog een toertje doen ''
Man ik vind de auto langs de straat zetten al geweldig. En ik kan gewoon iedere dag ermee rijden.Sinds de RS vind ik elke keer naar de winkel gaan of eender wat leuk
Daar heb je de radio voor heMan ik vind de auto langs de straat zetten al geweldig. En ik kan gewoon iedere dag ermee rijden.
Iedere rit is een lach. Zelfs een zeurend persoon kan mij niet boos krijgen in die auto.
Kan jij typen terwijl je de afwas doet ?Nu nog onze vrouwen buiten gooien en ons leven is perfect (met een vRS op de oprit)
Daar heb je de radio voor he
Waarom zou de tank groter moeten zijn? Tanken duurt amper 5min, je passeert altijd wel ergens een tankstation ,...
En grotere tank = meer gewicht = slechtere prestaties
Nou, die vijftig liter is wel klein hoor. Kleiner ook dan in de Octavia II, waar 55 liter in ging. Maakt net het verschil of je (bij mijn verbruik) bij 500km alweer moet gaan kijken waar je zo goedkoop mogelijk 98 kan tanken of bij 550km (dus eigenlijk: wanneer komen we weer door Duitsland). Een grotere tankinhoud werkt gewoon comfortverhogend. Doe mij maar 70 liter.
Dan ligt dat aan de bestuurder..want jij hebt 5 liter meer tankinhoud en een verbruik dat ongeveer evenveel is...
heb een vaatwasmachineKan jij typen terwijl je de afwas doet ?
blijft hetzelfde. Tanken moet je toch.Nou, die vijftig liter is wel klein hoor. Kleiner ook dan in de Octavia II, waar 55 liter in ging. Maakt net het verschil of je (bij mijn verbruik) bij 500km alweer moet gaan kijken waar je zo goedkoop mogelijk 98 kan tanken of bij 550km (dus eigenlijk: wanneer komen we weer door Duitsland). Een grotere tankinhoud werkt gewoon comfortverhogend. Doe mij maar 70 liter.
Ja, tanken moet je toch. Maar hoe minder vaak hoe beter. En bij superplus is het verschil tussen Nederland en Duitsland snel 20 cent per liter. Daar plan ik graag op, zodat ik niet veel om hoef te rijden.
jerrycan van 10L bijhouden hé, kan je 60L tankenJa, tanken moet je toch. Maar hoe minder vaak hoe beter. En bij superplus is het verschil tussen Nederland en Duitsland snel 20 cent per liter. Daar plan ik graag op, zodat ik niet veel om hoef te rijden.