leon-cupra
Forumguru
Vraagje, gisteren en vandaag melding gekregen om de remmen te controleren. Wagen heeft 21000km. Zouden de blokken al op zijn?
Vraagje, gisteren en vandaag melding gekregen om de remmen te controleren. Wagen heeft 21000km. Zouden de blokken al op zijn?
Worden de remmen niet gebruikt als anti-spincontrole?Vraagje, gisteren en vandaag melding gekregen om de remmen te controleren. Wagen heeft 21000km. Zouden de blokken al op zijn?
Worden de remmen niet gebruikt als anti-spincontrole?
diene vorige eigenaar héDas vroeg, ook te zien welke rijstijl je hebt .
mijn woon-werkverkeer is meer op mijne rem staan dan voet op de gaspedaal, dus tja ....Is vroeg dan. Mijn zitten er 65d km op en zijn ongeveer halverwege vooraan. Nochtans ook al redelijk aantal keren goed geremd. Doe wel redelijk veel snelweg.
Ik ga je waarschijnlijk weer helemaal afbreken maar een voorbereid man is er 2 waard. De PS4s die op je Vrs liggen zijn niet voor niets ZOMERbanden, had je dan verwacht dat ze grip gingen hebben op winterwegen ? De samenstelling van zomer en winterbanden is compleet verschillend, laat staan op een "high performance" band als de PS4s. Wil je echt het volle rendement uit PS4s halen dan denk ik dat je ze moet gebruiken bij de juiste omstandigheden wat wil zeggen; goede omgevingstemperatuur, structuur ondergrond, temperatuur in banden, druk,...ik heb momenteel de pilot sport 4S op de vRS liggen, wel 19". Weet niet of ze al verkrijgbaar zijn in 18" maar verwacht niet dat de banden die tuner11 voorstelt alles gaan oplossen. De pilot sport 4S is dé referentie op het gebied van sportbanden maar heb nog steeds last van wheelspin. In de zomer is het gripverschil wel stukken beter, maar wheelspin zal je nog steeds hebben bij stevig planken. Dus maak je maar geen illusie. En in de winter zijn dit rotbanden. Grip op nat wegdek absoluut ronduit slecht. Winter = winterbanden vereist is mijn les na een milde winter.
Zoek u aub eens op wat het verschil is tussen zomer en winterbanden. Onder de 7 graden zijn zomerbanden niks waard, al kosten ze 2000€ per stuk. Is de chemische samenstelling,... Ik ga dat hier allemaal niet uitleggen. Look and learn via youtube@bjorn_van_velthoven_ , regenweer is genoeg om helemaal stukken minder grip te hebben, zelfs in de zomer. Moet ik dan misschien naast een zomerband en een winterband ook nog een regenband kopen?
Dat een high performance sportband op niets trekt in de winter had ik niet echt verwacht. Als je 230euro per band neertelt mag je toch ook wel verwachten dat je er in de winter ook nog redelijk mee kan rijden? Minder grip OK, maar zeer weinig grip, NOK.
Nu, lees ook mijn laatste zin, is de laatste winter dat ik nog zonder winterband zal rijden.
Ik vind de standaard p zero niet zo goed. Straks komen er hankook op. Maar als ik niet tevreden ben daarvan wissel ik ze terug inIk ga morgen wisselen van de winterband naar de zomerband en dat worden dan ook gelijk de eerste ervaring. Die drie dagen in december zijn door de winterse omstandigheden destijds niet echt als representatief aan te merken. De auto is afgeleverd op Pirelli P-zero 225/35 R19 88Y, daar waar ik Michel PS gewend ben/was. Ik kan mij ook niet herinneren ooit op Pirelli te hebben gereden, dus ga er blank in. Iemand anders wel ervaring met Pirelli?
Ja winterbanden van onze Fabia, omdat er geen andere keuze was en als zomerbanden onder de Kodiaq omdat ze al om de velgen heen lagen bij aankoop van de set. Zowel de zomer als de winterset heeft last van hoogteslag, grip is goed.Iemand anders wel ervaring met Pirelli?