Octavia III RS

Rofffel

Forumguru
VW gebruikt op de benzinemodellen sowieso geen Garett. Ik weet niet hoe t zit met de diesels.
VW gebruikt daar namelijk Borgwarner turbo's voor.
Normaliter is de K04-064 een goede en sterke turbo (t.o.v. de k03, K03-s en K04-001). Blijkbaar toch een productiefout als er meerdere 2.0 TFSI turbo's scheuren.

Cedo Nulli

Nieuw lid
3.5 maand verder, 13,000 km op den teller :D
De RS245 bolt goed, echt beter dan de RS220.
Verbruik is bij zelfde rijstijl zelfs 1.5 liter gezakt door de switch van Lukoil 95 naar 98. Echt maf.

Chromé logo's vervangen door zwarte met steel grey achtergrond. Centercaps en bout kapjes van de velgen gegooid. Ziet er wat rauwer uit nu.
Inmiddels de RS badgen in het zwart gezet. Maar denk dat ik die ga verwijderen.
Aan het bekijken om de resonator te vervangen door zo'n Vibrant spullement.

Bijlagen

• 2018-05-04 13.20.38.jpg
    2018-05-04 13.20.38.jpg
    285,4 KB · Weergaven: 103

oco1979

Forumguru
3.5 maand verder, 13,000 km op den teller :D
De RS245 bolt goed, echt beter dan de RS220.
Verbruik is bij zelfde rijstijl zelfs 1.5 liter gezakt door de switch van Lukoil 95 naar 98. Echt maf.

Chromé logo's vervangen door zwarte met steel grey achtergrond. Centercaps en bout kapjes van de velgen gegooid. Ziet er wat rauwer uit nu.
Inmiddels de RS badgen in het zwart gezet. Maar denk dat ik die ga verwijderen.
Aan het bekijken om de resonator te vervangen door zo'n Vibrant spullement.

Die 95E10 is ook niet dezelfde als E95 van vroeger.
Kostprijs is hoger en je hebt meer verbruik.
Die 10 procent bio(brol) is nu niet direct ideaal voor een goeie krachtige verbranding.

Cedo Nulli

Nieuw lid
Die 95E10 is ook niet dezelfde als E95 van vroeger.
Kostprijs is hoger en je hebt meer verbruik.
Die 10 procent bio(brol) is nu niet direct ideaal voor een goeie krachtige verbranding.
Dat weet ik, maar mijn vorige RS daar reed ik ook met die 95E10 uiteindelijk. Dat gaf zo geen merkbaar verschil.

Sinds zaterdag trotse eigenaar van een Octavia Combi RS TDI. Het eerste dat ik wil doen is de wielen naar buiten brengen met spoorverbreders. Ik heb de Bridgestone potenza’s 225 (met velgbeschermers) op de standaard Pictoris 18 inch liggen. Als ik ga meten dan kom ik uit op max 20 mm per zijde op de achteras en max 12 mm per zijde op de vooras. Wat is jullie ervaring?

Volgende upgrade wordt 18 inch antraciet Gemini’s of 19 inch Extreme. De Pictoris gaan dienstdoen als wintervelg.

Grtz Jeroen

Rofffel

Forumguru
Afhankelijk van hoe breed de velgen zijn (J waarde) moet je spelen om het perfect te krijgen. Ik zit met 8J ET 51 welke ik achter naar ET26 heb gebracht. Voor heb ik naar ET31 gebracht. Perfecte fitment zonder steenslag/aanlopen met verlagen (-4cm).

oco1979

Forumguru
Dat weet ik, maar mijn vorige RS daar reed ik ook met die 95E10 uiteindelijk. Dat gaf zo geen merkbaar verschil.
Ecu moet 98 Herkennen om bij te stellen.
Oem mapping enkel maar 95 is ingesteld zal het moer uithalen om dan 98 te tanken(voor prestatie)
Meeste tankdoppen sta er 95/98 of met nieuwe wagens eerder 95.
Wat me ook wel opvalt dat je ook veel tegen komt " geen biobrandstoftanken" :pieker: lijk me moeilijk de dag van vandaag met hun bijmengeling van biobrandstof.

dirkie996

Forumguru
Dit staat in de handleiding van m'n RS. Ik tank altijd 98 RON :

■ Loodvrije benzine met een hoger octaangetal dan voorgeschreven kan zonder

beperkingen worden gebruikt.

■ Bij wagens waarvoor benzine 95/min. 92 resp. 93 RON wordt voorgeschreven,

zorgt het gebruik van benzine met een hoger octaangetal dan 95 RON

niet voor een merkbare vermogenstoename of een lager brandstofverbruik.

■ Bij wagens waarvoor benzine van minimaal 95 RON wordt voorgeschreven,

kan het gebruik van benzine hoger dan 95 RON voor een vermogenstoename

en een lager brandstofverbruik zorgen.

MarcRS

Lid
Sinds zaterdag trotse eigenaar van een Octavia Combi RS TDI. Het eerste dat ik wil doen is de wielen naar buiten brengen met spoorverbreders. Ik heb de Bridgestone potenza’s 225 (met velgbeschermers) op de standaard Pictoris 18 inch liggen. Als ik ga meten dan kom ik uit op max 20 mm per zijde op de achteras en max 12 mm per zijde op de vooras. Wat is jullie ervaring?

Volgende upgrade wordt 18 inch antraciet Gemini’s of 19 inch Extreme. De Pictoris gaan dienstdoen als wintervelg.

Grtz Jeroen

Jeroen,
Ik heb onder mijn Octavia 3 Combi RS 20 Mm spacers achter en 15mm spacers voor, i.c.m. Eibach pro kit Custom gedaan door Lowering. Ik heb er tevens 19 inch Extreme's onder, het geheel staat en rijd fantastisch.

leon-cupra

Forumguru

Grtz Jeroen
ik heb 10 vanvoor en 15 vanachter. Eerste gedacht was ook 15 en 20 maar vond dit overdreven breed staan. Ook in combinatie met de extreme velgen (wel de anthraciete uitvoering)

Bovenaan Onderaan