er zijn motoren, versnellingsbakken, riemen, kettingen, onderdelen,.... die stuk gaan op 10.000km terwijl ze +200.000km zouden moeten meegaan. Er gebeuren steeds fabricagefouten bij alle onderdelen. Ik kan mss een reeks hebben waar het rubber van mindere kwaliteit is. Redenen genoeg, maar in het geval van de RS ligt het niet aan de band. Het is een product-eigenschap.
Neem alle RS-eigenaars: philippe zijn volgende moet een 4motions zijn , net omwille van het gripverlies, boontje geeft zelf aan met zijn stage1 dat er tot 3de en 70 in geen enkel geval het pedaal dieper kan ingedrukt worden, dirk heeft er meermaals aangegeven dat hij niet zoveel gripverlies ervaart, dus het is er, Bram zegt in 100 berichten dat hij geen gripverlies heeft maar bij het eerste filmpje van de 245 hoort een dove en ziet een blinde duidelijk wheelspin, .... Hoeveel voorbeelden moet je nog hebben?
En voor de 100ste keer : binnenbanen = veel meer kans op gripverlies, autostrade = geen gripverlies
en de andere willen niet hun gelijk halen?waarom gaan ze dan zo fel in tegen mij? Jij geeft ook in 10tallen berichten aan dat het niet mogelijk kan zijn dat je griperlies hebt met een pilot sport 4S band ...Mijn bericht was ook niet aan jou gericht eerlijk gezegd. Heb dat richting jou al eerder geuit, je wil sowieso toch je gelijk halen. Die die discussie gaan we niet uitkomen, hoeft ook niet! Eenieder heeft zn eigen voorkeuren en bevindingen, maar goed ook
Haha, prachtig, zo'n discussie.er zijn motoren, versnellingsbakken, riemen, kettingen, onderdelen,.... die stuk gaan op 10.000km terwijl ze +200.000km zouden moeten meegaan. Er gebeuren steeds fabricagefouten bij alle onderdelen. Ik kan mss een reeks hebben waar het rubber van mindere kwaliteit is. Redenen genoeg, maar in het geval van de RS ligt het niet aan de band. Het is een product-eigenschap.
Neem alle RS-eigenaars: philippe zijn volgende moet een 4motions zijn , net omwille van het gripverlies, boontje geeft zelf aan met zijn stage1 dat er tot 3de en 70 in geen enkel geval het pedaal dieper kan ingedrukt worden, dirk heeft er meermaals aangegeven dat hij niet zoveel gripverlies ervaart, dus het is er, Bram zegt in 100 berichten dat hij geen gripverlies heeft maar bij het eerste filmpje van de 245 hoort een dove en ziet een blinde duidelijk wheelspin, .... Hoeveel voorbeelden moet je nog hebben?
En voor de 100ste keer : binnenbanen = veel meer kans op gripverlies, autostrade = geen gripverlies
en de andere willen niet hun gelijk halen?waarom gaan ze dan zo fel in tegen mij? Jij geeft ook in 10tallen berichten aan dat het niet mogelijk kan zijn dat je griperlies hebt met een pilot sport 4S band ...
Jij hebt zeer goede ervaringen met de 4S. Mij hoor je niet zeggen dat een 4S een slechte band is. Ik zal deze band ook aan iedereen aanbevelen want met een 4S was mijn ervaring ook heeel veeel beter dan met de eerste banden.
Punt blijft: RS heeft tractieprobleem. Velen herkennen het, weinigen erkennen het.
En laten we het topic nu maar terug saai worden
heb er gisteren speciaal op gelet. Gewoon naar het werk gereden op de manier zoals ik altijd rij. DSG schakelde in 90% niet later dan 2400 toeren. Paar uitschieters van 3000toeren. Gevalletje hooligan rijden??Nu begin je onzin uit te kramen, ik geef helemaal nergens aan dat er geen tractieverlies mogelijk is met een PS 4S. Vraag mij alleen oprecht af hoe je deze zo snel kunt verslijten en zoveel wielspin ervaart bij (normaal) woon-werk verkeer. Daar verbaas ik mijzelf dan gewoon over en eerlijk gezegd kan ik mijzelf niet aan de gedachten onttrekken dat jouw rijstijl dat ook deels veroorzaakt. Wat overigens geen verwijt o.i.d. is.
Het is overigens altijd concessies doen, met de Audi blaas ik iedereen hier vanaf de lijn naar huis, en ook op de Autobahn is het apparaat belachelijk snel. Is het daarentegen de leukste rijdersauto, nee zeker niet. Lekker praktisch dan misschien, ook absoluut niet. Over het verbruik hebben we het al helemaal niet Het is altijd wat zoals dirkie al aangeeft. Gewoon lekker kopen wat het beste bij jou past, maar vind jouw ervaringen gewoon vrij extreem.
NeenNa al dit gezanik, even off topic (of toch niet): moet je na het vervangen van de downpipe direct je software laten aanpassen of niet?
Na al dit gezanik, even off topic (of toch niet): moet je na het vervangen van de downpipe direct je software laten aanpassen of niet?
tuurlijk is er ook veel met de Mazda: zeer slecht overzicht, een koffer waar met moeite een bak bier in kan (gelukkig drink ik geen bier), een instap waarbij wanneer je schoonmoeder er uberhaupt in geraakt, er nooit meer uitgeraakt ( zit je daar alle ritten opgescheept met je schoonmoeder), je mag geen claustrofobie hebben, ... maar hij heeft zoveel voordelen die in MIJN geval veel meer doorwegen.Haha, prachtig, zo'n discussie.Of je nu voor Mazda, Skoda of weet ik veel, kiest, er zal altijd wel iets zijn.
Het is zoals met 'n nieuw lief: in het begin is alles fantastisch, later ontdek je......
Mijn vorige wagen had na een ongeval last van trillingen, niet mooi rechtdoor rijden, .. daar hebben ze een half uur bezig geweest met uitlijnen ed om het goed te krijgen en ook goed gekregen. Mijn RS rijdt mooi rechtdoor, geen trilling op het stuur, mooie gelijkmatige (wel extreme) slijtage van de banden. Kan het dan nog aan uitlijning liggen? Banden zijn al twee keer vernieuwd geweest met alles opnieuw uit te lijnen en te balanceren. Het "probleem" heeft zich altijd al gesteld. Na montage van de pilot sport 4S is het uiteraard verbeterd maja nu ze versleten zijn is het weer om van te janken. En nogmaals alles boven de 70 is geen probleem, alles eronder is (te veel om goed te zijn) opletten.
Voor een meeting en vergelijk ga je snel moeten zijn. Als iedereen van zijn woord is, staat de RS tegen het einde van de maand op een trailer richting Nederland
alles gedaan.Maar bij het monteren van andere banden balanceren ze alleen de wielen/banden.
Heb je de wagen echt al eens laten uitlijnen? Ook al rijdt hij rechtdoor zonder trillingen dan nog heb je kans dat het boeltje niet goed staat... Om een PS4S op die kilometers te verslijten moet je ofwel als een echte hooligan rijden (wat ik absoluut niet zeg dat je doet) of is er echt wel iets mis met je wagen.
Zeker omdat ik in je laatste post lees amper van max 3000rpm bij normaal rijden, met veel stoppen en starten dan nog wielspin?
Een ander idee laat iemand van hier eens een ritje zelf rijden met je wagen, met jou erbij natuurlijk... Hoe meer ervaringen hoe sneller je tot een oorzaak/oplossing komt.
stage 1 door DVX gedaan. Goede kennis van mijn broer. Duidelijk aangeven dat hij rekening moest houden met de tractie(ben niet de enigste met een RS die dit vraagt). Davy is dan ook een vakman.@leonHet zou overigens ook nog aan de software kunnen liggen, misschien heb je wel een extreem agressieve mapping.
dat het koppel er als een idioot inbeukt en ze van je gaspedaal een aan/uit knop hebben gemaakt
stage 1 door DVX gedaan. Goede kennis van mijn broer. Duidelijk aangeven dat hij rekening moest houden met de tractie(ben niet de enigste met een RS die dit vraagt). Davy is dan ook een vakman.
Maar uiteraard, de stage 1 heeft er niet veel goeds aan gedaan bij mijn dagelijkse trajecten. Vroeger reed ik ook veel meer op de manier aan/uit maar sinds de RS let ik daar veel meer op.
alles gedaan.
Het verslijten van de banden heeft ook niet enkel te maken met de wheelspin. Op mijn traject gaat het 10 keer van 70 naar 0 en eerlijkheidshalve dien ik ook wel te melden dat ik redelijk laat rem(sportief maar zonder hooligan-manieren ) remmen waren dan ook versleten op 20.000km
Testpersoon is niet nodig. Wagen vertrekt einde deze maand. Indien niet (kan nog altijd) wordt hij deze winter voorzien van 4 nieuwe winterbandjes en tegen volgend jaar 4 nieuwe 4S-banden en zal de boel terug opnieuwd uitgelijnd en gebalanceerd worden.
Volgende week gaat de stage 1 er terug af. Indien de wagen toch niet vertrekt, overweeg ik zeer sterk om de stage 1 definitief achterwege te laten. Deze is nl ook een zeer grote boosdoener en voor mijn huidig en toekomstig gebruik toch geen meerwaarde meer.
Ik heb met meerdere auto's tot zo'n 100k kms gereden, maar nog nooit versleten remmen gehad. Rijd best redelijk vlot, probeer wel remmen indien niet nodig te voorkomen. Roept bij mij dus ook wel de vraag op hoe dit mogelijk is