Octavia III RS

Spector

Forumguru
Longlife was altijd maximaal 30.000. De auto bepaalde zelf hoeveel eerder, afhankelijk van zijn be-/mishandeling. Is dat nu anders?
Ik heb geen idee, bij mijn vorige O2 RS lagen de verschillen nooit zover uit elkaar las nu met de O3. Verbetering of verandering van de techniek denk ik.
 

CDK

Forumguru
Longlife was altijd maximaal 30.000. De auto bepaalde zelf hoeveel eerder, afhankelijk van zijn be-/mishandeling. Is dat nu anders?

Ja er zit tegenwoordig andere olie in (0W20) en bij mij was het na 16 maanden bij 18.000km nodig om de olie te wisselen volgens de boordcomputer.
 
Heb vandaag de factuur ontvangen; de factuur vermeld wel degelijk 5W30 olie. Volgens de website van Castrol (wat skoda voorschrijft) hoort bij het type RS230; 5W30 long-life of 5W40 normaal interval.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb vandaag de factuur ontvangen; de factuur vermeld wel degelijk 5W30 olie. Volgens de website van Castrol (wat skoda voorschrijft) hoort bij het type RS230; 5W30 long-life of 5W40 normaal interval.
En nu gaat je dealer zich verschuilen achter de wagen die zelf zijn intervallen aangeeft afhankelijk van je rijstijl, ritten, ...
En ondertussen duurdere olie aanrekenen ... tjing ... tjing ...
 
En nu gaat je dealer zich verschuilen achter de wagen die zelf zijn intervallen aangeeft afhankelijk van je rijstijl, ritten, ...
En ondertussen duurdere olie aanrekenen ... tjing ... tjing ...
Chill maat we spreken hier niet over grote bedragen, morgen ga ik verhaal halen en deel ik het hier. Wat hier wel blijkt is dat er geen duidelijk richtlijn is voor oliekeuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Chill maat we spreken hier niet over grote bedragen, morgen ga ik verhaal halen en deel ik het hier. Wat hier wel blijkt is dat er geen duidelijk richtlijn is voor oliekeuze.

Wat aan de hand zou kunnen zijn is het volgende. Veel werkplaatsen hebben olie in bulk. Dus niet in jerrycans of 200 liter vaten. Terugleveren van overschotten kunnen ze niet, dus maken ze vaak de oude soort op vooraleer ze nieuwe inkopen. Het is niet helemaal zoals het hoort, maar wel begrijpelijk. De motoren hebben voor MJ2018 ook prima op longlife 5W30 en daarna 0W30 gepresteerd, dus wereldschokkend is het niet.
 

StefanAR

Forumguru
Ik zie op een aantal type downpipes geen bevestigingbeugel zitten, zoals deze wel op de standaard downpipe zit.

Is dit niet persee nodig dan? Zit het verder dan wel voldoende vast?

Downpipe.PNG
 

Tuner111

Forumguru
Ik zie op een aantal type downpipes geen bevestigingbeugel zitten, zoals deze wel op de standaard downpipe zit.

Is dit niet persee nodig dan? Zit het verder dan wel voldoende vast?

Bekijk bijlage 70095
Wel ik vindt dat die beugels wel brood nodig zijn. Anders heb je maar 2 punten waaf hij vast zit. Namelijk de v band en de onderkant van je rs... En dan rust all kracht eigenlijk op je V band...
 

CDK

Forumguru
ben ze op een aftermarket downpipe nog nooit tegen gekomen......, maar normaliter verhuist de kat dan ook naar onderkant wagen, op het plaatje is dat niet het geval. Als er nu een probleem met de katalysator is kan je meteen een nieuwe downpipe en dat kost de nodige eurootjes :jaja:
 

dirksan

Actief lid
Met een fijne schroevendraaier de huidige lampjes langs de zijkanten eruit liften.
dan met 2 schrrovendraaiers de connector losmaken
heel simpel
 

MaxN

Donateur
Mijn lampjes zitten ook in de bus van GLS vandaag.
Alleen mooi dat er niemand thuis is.
Dus hopelijk gaat ie naar een van de buren, waar als het goed is wel iemand thuis is.
 
Bovenaan Onderaan